Hej, jag har en webbplats som ligger "innanför" en ISA-server. Det är en felanmälningstjänst, där användaren skriver ärenden till en SQL-databas, via ett formulär.
Om man fyller i formuläret "snabbt" så funkar allt, men om man gör det för sakta, så får man ett felmeddelande enligt:
(se även bild)
Jag googlade lite och hittade följande information:
Jag testade då att klicka bort 'Verify normalization' i ISA-server och då fungerar det att registrera ärenden via formuläret, även om jag väntar ett antal minuter...
Nu vill jag inte göra en massa ändringar i ISA-server, utan att veta vad jag gör.
Under tiden jag skrev inlägget, så hittade jag detta på Technet
Frågan är väl egentligen om jag kan modifiera webbapplikationen så jag kan använda 'Verify normalization' Vad riskerar jag om jag inte har 'Verify normalization' ikryssat?
Mvh
Henrik
Om man fyller i formuläret "snabbt" så funkar allt, men om man gör det för sakta, så får man ett felmeddelande enligt:
Error Code: 500 Internal Server Error. The request was rejected by the HTTP filter. Contact your ISA Server administrator. (12217)
Jag googlade lite och hittade följande information:
Jag testade då att klicka bort 'Verify normalization' i ISA-server och då fungerar det att registrera ärenden via formuläret, även om jag väntar ett antal minuter...
Nu vill jag inte göra en massa ändringar i ISA-server, utan att veta vad jag gör.
Under tiden jag skrev inlägget, så hittade jag detta på Technet
Originally posted by Microsoft skrev:
Mvh
Henrik

Comment