Här måste poängteras att jag verkligen uppskattar en hjälp.
Detta var verkligen kanon... Jag är helt och hållet nybörjare och lägger ut en lite fråga här och två timmar senare har jag både fått rekomendationer och hjälp.
Bugar och bockar ödmjukast.
aleborg.se har dom några begränsningar som man borde känna till?
Jag har Aleborg, och är grymt nöjd, främst med att dem är så snabba och vänliga i supporten. Nästan aldrig avbrott, och aldrig längre än 3 min...(datorn startar om)
Om du enbart skall använda dig av html så spelar det ingen roll vilken du väljer kan man säga.
Vad du har för operativsystem hemma har ingen betydelse.
Man kan väl säga att om du skall bygga sidan helt själv och är nybörjare så kan du välja vilken server du vill.
Måste dock redan nu erkänna att jag blev besviken på att det tillkom avgifter på 600kr.
Är ganska övertygad om att ni vet att det finns rookies som jag som uppfatar 880kr / år som ett TOTAL pris. Det framgår inte någonstans innan slutet av beställningen att avgifter tillkommer.
Hoppas att du känner till att enligt marknadsföringslagen så får inte företag som vänder sig delvis till privatkunder annonsera exkl moms. I övrigt hade jag önskat att det stod i inledningen att kostnader för domän namnet tillkommer.
Men nog om detta jag hoppas att jag i framtiden blir en lika nöjd kund som dina andra kunder.
Hej mrbagis!
Det står klart och tydligt på beställningssidan:
"Startavgift samt ev. domänkostnad tillkommer på första fakturan"
På sidan "Webbhotell" finns dessutom domänpriser samt att på beställningssidan finns det en länk som leder till en popup med domänpriserna.
Webbhotell samt domäner är 2 st skillda saker.
Men jag ska ändå gå över sidan och se om jag kan förtydliga detta på något sätt!
Du förstår säkert att det inte är världens lättaste att fatta när man är nybörjare. Man tror ju att allt ingår i priset när man skyltar så stort med priset.
Hur som helst kan jag kasta ur mig frågan när du ändå är här.
Måste jag faxa nått in till dig nu när jag beställt en .se adress eller löser du det problemet åt mig?
Ärligt råder jag dig att ha dina priser inkl moms eftersom du vänder dig till privatpersoner.
Comment