Warning: Trying to access array offset on null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Nytt MLM-företag! - webForum

Nytt MLM-företag!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zandris
    Medlem
    • 2001-02-25
    • 63

Nytt MLM-företag!

Hej!

Jag har hört talas om ett nytt MLM-företag som har börjat spridas i Sverige. Det heter Worldgames Inc ocg hållet på med nätverksmarknadsföring.

Någon annan som har hört talas om det?
    Vill gärna veta vad andra hört om detta företag.

Det verkar helt enkelt skitkul och väldigt lätt att tjäna pengar på.

MVH Zandris
  • Lasp
    Medlem
    • 2000-07-29
    • 10197

I alla pyramidspel eller liknande är det alltid lätt i toppen.
    Kommer du in rätt är det OK.
    Och sweitzerfranc är bättre än svenska pesos.
    Livet är kort och Nu!
    Läs mera!
    !?

Comment

• Gislaved.net
      Avregistrerad
      • 2000-06-15
      • 1274

Just World Games Inc har tydligen inte så bra rykte. http://www.expressen.se/article.asp?id=120981

Comment

• sgtpepper
        Medlem
        • 2000-04-30
        • 5524

[citat]Det verkar helt enkelt skitkul och väldigt lätt att tjäna pengar på. [/citat]
        HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA!

Ja jävlar. Definera "väldigt lätt att tjäna pengar".

Pyramidspel är för idioter, imbecilla apor och slösinnade individer med sukt på rikedom men avsaknad av förnuft och intelligens.

Varje pyramidspel och MLM-idé går att avfärda med enkla räkneövningar på högstadienivå så hur vuxna människor kan gå på det är förundrande men är väl ett tecken på att idiotism och girighet är två folksjukdomar som ofta kommer i paketerbjudande.

Comment

• fito
          Medlem
          • 2002-03-07
          • 13

lätt att tjäna pengar ja på seriösa MLM-företag är det väldigt lätt men inte på pyramidspel själv håller jag på med seriöst MLM-företag och ligger utan nån nämvärd arbetsinsats och utan att va i toppen på en inkomst därifrån på mellan 5000-10000 i fjortondan så det går inte alls att avfärdda MLM me enkla räkneövningar för med sådana går det bara att bevisa att det går tjäna pengar men sen är det ju upp till var och en hur mycket. sgtpepper har du träffat nån från ett seriöst MLM-företag nån gång och på vilket vis kan du med enkel räkneövning avfärda det

Comment

• sgtpepper
            Medlem
            • 2000-04-30
            • 5524

[citat] sgtpepper har du träffat nån från ett seriöst MLM-företag nån gång och på vilket vis kan du med enkel räkneövning avfärda det[/citat]
            Jag har polare och bekanta som sysslat med MLM-företag, ja. Natures Own, Golden Products, något patetiskt telefonkorts-scam m.m, jag vet inte vad du definerar som "seriösa", själv är MLM och oseriöst för mig två synonymer för samma sak.

Jag har även sneglat in lite i pyramidspelsvärlden via mer lättlurade kamrater, Titan har jag för mig att det hette, och det är slående hur lika "marknadsföringen" för semi-legala MLM och olagliga pyramidspel är. Som tur var kom min polare själv på att det nog inte var en smart idé med pyramidspel och blev aldrig "medlem".

Enkel räkneövning: Det finns ett begränsat antal människor på jorden (~6-7 miljarder). Rita upp ditt MLM-träd och se hur många personer som behövs i de underliggande skikten för att försörja 10 000 personer med inkomster på 5000 - 10 000 kr / 14 dagar. Räkna på att alla i de underliggande skikten också vill tjäna dessa pengar och jobbar lika hårt. Ojsan, vi måste hitta en ny galax med människor, kurvan för behovet av nya medlemmar är exponentiellt stigande.

Sen kan man ju stilla fråga sig varför produkten ALDRIG är det viktigaste i MLM-företag. Själva marknadsföringen går ut på att sälja marknadsföringsidén, inte produkterna. Och om nu produkterna är så superbra som det sägs, varför säljs dom inte på den öppna marknaden som de mest framgångsrika produkterna. Om MLM är svaret, varför säljs inte Coca-Cola, Pepsodent, Volvo etc via "oberoende återförsäljare"?

Tillåt mig att hånflabba: Muahahhaha.

Comment

• Toonster
              Medlem
              • 2000-02-14
              • 1546

Det är synd och ren skär lögn att kalla dessa företag seriösa! Den enda personer som tjänar på detta är de få i toppen som var med och startade, alla andra är förlorare.

I sverige är detta olagligt!

Det finns ju ingen egentlig produkt, det hela går ut på att försöka lura in så många andra som möjligt.

/T
              Jensen Ambassadör, mitt bästa köp! www.jensen.no

Comment

• Brantis
                Moderator
                • 2001-12-20
                • 1211

Håller med sgtpepper.

Vi kan annars starta ett pyramidspel här och nu.
                Skicka mig tusen kronor var så lovar jag skriva upp era namn på en lista.
                Bra idé va?
                Listan kan jag sedan lägga ut här för allmänt beskådande.

Jag skulle vilja kalla detta pyramidspel för WF Games Inc.

< Kunnskap är mackt > < Blogg >

Tidigast redigerad av Brantis. 2001-12-20 klockan 21:01

Comment

• Gislaved.net
                  Avregistrerad
                  • 2000-06-15
                  • 1274

[citat]I sverige är detta olagligt! [/citat]
                  Njae... riktigt så enkelt är det inte, Toonster.

Citat från Riksdagens hemsida:

"Med nätverksförsäljning, eller multi level marketing (MLM), avses ett sätt att organisera direktförsäljning av varor och tjänster som innebär att distributionen sker genom ett nätverk av oberoende direktsäljare. Från nätverksförsäljning bör skiljas s.k. pyramidförsäljning, som är förbjuden enligt lotterilagen (1994:1000). "

Comment

• fito
                    Medlem
                    • 2002-03-07
                    • 13

för det första så är det väl ingen som säger att det ska försörja 10 000 personer för det andra kan jag ju tala om att jag är om man säger längst ner och har ändå 5000-10000/månad på enbart produktförsälning kan för dom som vill visa både katalog och produkter använder dom själv dagligen. om det då skulle va så dåligt varför är det då den snabbast växande marknadsföringsmetoden i USA där många stora multinationella företag håller på med detta och varför finns det då bevisligen många som tjänar pengar på det utan att sitta i toppen

Comment

• Axel
                      Medlem
                      • 2000-08-09
                      • 1194

Har du nån fin källa på det där? Det är sådana rykten som de vill sprida ut. Det finns även vissa rykten som säger att det inte lönar sig, och personligen tror jag rätt mycket mer på de senare..
                      Axel Veibäck - AxelWeb

Comment

• fito
                        Medlem
                        • 2002-03-07
                        • 13

finns många oberoende underökningar om detta och själv är jag ett levande bevis på att det går att tjäna pengar på MLM om man hitter ett företag med produkter som man själv tycker är bra, vilket jag nu har gjort har testat flera MLM-företag och har sett även den oseriösa sidan av detta där det bara är dom i toppen som tjänar pengar och man måste betala för att va med

Comment

• P
                          Medlem
                          • 2001-01-05
                          • 2107

hmm ett par i min klass är med i WGI.. och han tjänade 900 i veckan efter andra veckan ( han är väl inne på tredje veckan nu) ... får väl se hur det går...
                          weeii!

Comment

• sgtpepper
                            Medlem
                            • 2000-04-30
                            • 5524

[citat]själv är jag ett levande bevis på att det går att tjäna pengar på MLM om man hitter ett företag med produkter som man själv tycker är bra[/citat]
                            Vad säljer du då? Förutom ett löfte om uppfyllelse av folks orealistiska drömmar att bli rika?

Bantningspulver? Tvättmedel? Hälsokost? Schampo? Truppminor? Små små tomtar man kan ha på loftet?

Eller något annat alldeles, alldeles underbart?

Comment

• celia
                              Medlem
                              • 2001-12-11
                              • 1080

[citat=sgtpepper]Små små tomtar man kan ha på loftet?[/citat]

"The creative mind has a vast attic." ~ Leonard Mlodinow
                              For redundant, see redundant.

Comment

Working...