Facebook - förening

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hyperbo
    Medlem
    • 2011-10-05
    • 22

Facebook - förening

Jag har skapat en facebook-sida år en förening. Under föreningsnamnet i rubrikbilden står det "Förening" - eftersom jag har angett detta som kategori. Men egentligen skulle jag vilja ha bort den texten (det är ganska självklart av föreningens namn att det är en förening). Men jag vet inte hur jag skulle kunna göra detta utan att ange en annan kategori - som då rimligen kommer att stå under namnet. Hur?
  • Hyperbo
    Medlem
    • 2011-10-05
    • 22

En bild säger mer än tusen ord

Så brukar man ju säga. Därför en länk till den aktuella bilden: https://www.facebook.com/spffalubygden . Det är alltså ordet "Förening" som står under "SPF Falubygden" som jag vill ta bort. Hur gör jag?

Comment

• Lasp
      Medlem
      • 2000-07-29
      • 10197

Detta är nog lite fel forum när det gäller FaceBook frågor
      Attached Files
      Livet är kort och Nu!
      Läs mera!
      !?

Comment

• Danne V
        Medlem
        • 2006-08-02
        • 7685

Eftersom du valt kategori så lägger FB följaktligen in kategorinamnet under föreningsnamnet. För folk som har valt svenska som språk i FB står det givetvis "Förening". Men för alla andra FB-användare som har annan språkinställning ger det dom en förklaring till vad för slags sida det handlar om.

Jag har engelska som val i FB och när jag kollar in er sida så står det följaktligen inte "Förening", utan "Community Organization". Byter jag språk till franska står det "Organisme communautaire". Det är med andra ord en bra och nyttig upplysning för besökaren om vad för slags jeppar ni är.

Alltså: Glöm det. Du kan inte ta bort det. Alternativet skulle i så fall vara att skapa en sida som privatperson.....
        Med vänlig hälsning från
        Danne
        ------
        Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
        Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
        Våga Vägra
        FaceBook

Comment

• Hyperbo
          Medlem
          • 2011-10-05
          • 22

Tack, då vet jag att det inte går att ta bort och får stå ut med det (det blir ju inget större lidande!)

Comment

Working...