Webhotell kräver pengar. Hur hade ni reagerat?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Danne V
    Medlem
    • 2006-08-02
    • 7685

Originally posted by Okkido
    Nu håller de hans domän som gisslan när han försöker flytta den. Efter x antal mail fram och tillbaka står det klart. När min vän Twittrade om det så var de snabba att adda honom på Twitter och säga att de aldrig någonsin skulle göra en sån sak. Fast samtidigt mailar de och säger:

We show an overdue balance on your account of $3424.61 for bandwidth overages. A domain redemption cost is $80. Unfortunately, we will not be sponsoring the redemption of the domain. If you would be interested in working out an arrangement rectifying your account balance, we would be able to redeem your domain.

Regards,

Michael Handa

(mt) Media Temple, Inc
    Vad är det för jävla ställe? Bara att kräva 80 dollar för att släppa endomän är ju sjukt. Jag har aldrig hört talas om att nån DNS-innehavare över huvud taget krävt ersättning för detta!

Skapa gärna trådar om idioterna på webhostingtalk, sitepoint och andra stora, relevanta och internationella forum.
    Med vänlig hälsning från
    Danne
    ------
    Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
    Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
    Våga Vägra
    FaceBook

Comment

• patrikweb
      Medlem
      • 2008-10-05
      • 31

Originally posted by Danne V
      Vad är det för jävla ställe? Bara att kräva 80 dollar för att släppa endomän är ju sjukt. Jag har aldrig hört talas om att nån DNS-innehavare över huvud taget krävt ersättning för detta!

Skapa gärna trådar om idioterna på webhostingtalk, sitepoint och andra stora, relevanta och internationella forum.
      Så enkelt är det inte, domänen var tydligen i status redemption och det tar alla registry rätt mycket kostnad för att återta domänen innan redemption perioden är slut och den släpps att kunna registreras på nytt.

Stora frågan vem som lät den förfalla? nekade dom ägaren EPP koden? Tog dom över domänen och vägrade förnya den?

Dock så tar det ju 30-40 dagar efter den gått ut innan det går till redemption status.
      Driver 2 företag inom hosting samt internetleverantör med egen infrastruktur.

Comment

• whzfred
        Medlem
        • 2009-04-05
        • 26

Intressant detta. Fortsätt gärna berätta hur det löser sig för din kompis. Hoppas på det bästa. Jag hade ju inte vetat betala för trafiken. Leverantören skulle stoppat sidan, innan det blev för mycket trafik till den.
        http://www.alltomdatasakerhet.se/

Comment

Working...