.se registrerings tvist

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fia
    Medlem
    • 2004-04-17
    • 2083

Man kanske ska prata vitt och brett om de domäner man "tänker köpa"...

Comment

• Tulork
      Medlem
      • 2004-08-06
      • 952

Man ska sitta med alla domännamn i rumpan och inte låta dem se dagsljus föräns man ser att domänen står registrerad i sitt eget namn. Det är vad jag har lärt mig.

(ursäkta det "vulgära" uttrycket)

Inga namn är nämda om vem som tog den, men om ni gör en whois så ser ni nog det själva.

Comment

• Tulork
        Medlem
        • 2004-08-06
        • 952

Jag hoppas att andra tar lärdom av detta och inte gör samma misstag som jag gjorde.

Men nu är det gjort och det rullar på som vanligt med alla projekt och jobb.

Comment

• greyhound
          Medlem
          • 2003-05-18
          • 1399

Då skulle det vara skoj att veta vilka som bokar domänen vid beställning och inte betalning! Känns tryggare att ha domänen när det än beställd!
          Zend Certified PHP Engineer

Comment

• Tulork
            Medlem
            • 2004-08-06
            • 952

Tror inga gör det, det är först när de får in pengarna som den registreras så som jag har förstått det. Vissa webbhotell ordnar iofs så att domänen står som bokad direkt efter beställningen, men det är bara lokalt på deras sida. Om någon är snabb via ett annat webbhotell så kan man förlora domänen.

Comment

• UrMe
              Medlem
              • 2001-04-01
              • 797

Jag beställde ett antal domäner för någon vecka sedan fast betalade med Visa kort, och de var reggade och klara att användas inom ett par timmar max. Ligger också på Aleborg.

Folk ska inte vara så rädda för att använda Visa kortet på internet
              Woho! 12 år på webforum.nu!

Comment

• Tulork
                Medlem
                • 2004-08-06
                • 952

Är inte rädd. Aneldningen till att jag inte tog det på kortet var för att jag inte fixat företags Visa till mig ännu... ren lathet.

Comment

• Fia
                  Medlem
                  • 2004-04-17
                  • 2083

Hur köpa loss nappad domän?

Om man vill försöka köpa loss en domän från en domännappare, hur ska man gå tillväga för att inte bli lurad? Det är ju ingen "fysisk vara" som man lämnar över i handen direkt. Och domännappare känns inte som speciellt pålitliga människor...

Comment

Working...