Dåliga webbhotell

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DarkElf
    Medlem
    • 2004-09-16
    • 9

Urklipp taget direkt från 99kornors webbsida. Jag vet inte om de håller vad de lovar.

Här kommer urklippet:
    [CITAT]Tio gånger så billigt, dubbelt så bra! Allt detta summerar upp till något som våra konkurrenter tror är både ohållbart och ofattbart: En tjänst som kostar en tiondel så mycket som våra konkurrenter med lika många (och ofta fler) funktioner, support-personal där du inte behöver vänta dagar på svar och stabila system som ser till att din sida är uppe dygnet runt för hela världen att nå![/CITAT]

Just nu har de ingen som helst support, och de har alldeles för mycket downtime.

Comment

• dahlgren
      Moderator
      • 2001-08-23
      • 1442

Har min bildhemsida. har inte varit några problem under tiden jag legat där.

Comment

• 240glt
        Medlem
        • 2004-01-22
        • 7

[citat=dahlgren]www.123.Shellkonto.se
        Har min bildhemsida. har inte varit några problem under tiden jag legat där. [/citat]

Dom fungerade okej under det året jag var där. Lite strul med FTP:n som vi inte lyckades lösa, men jag vågar inte lova att det var deras fel. Däremot så var uppkopplingen väldigt långsam. Jag hade ett forum där med ett par hundra medlemmar, och det gick inte i längden. Det gick för långsamt. Däremot skulle dom skaffa snabbare lina, så nu kanske dom är bättre igen.

Comment

• dahlgren
          Moderator
          • 2001-08-23
          • 1442

[citat=240glt][citat=dahlgren]www.123.Shellkonto.se
          Har min bildhemsida. har inte varit några problem under tiden jag legat där. [/citat]

Dom fungerade okej under det året jag var där. Lite strul med FTP:n som vi inte lyckades lösa, men jag vågar inte lova att det var deras fel. Däremot så var uppkopplingen väldigt långsam. Jag hade ett forum där med ett par hundra medlemmar, och det gick inte i längden. Det gick för långsamt. Däremot skulle dom skaffa snabbare lina, så nu kanske dom är bättre igen. [/citat]
          Precis de var sega förut men nu har min sida flyttats till nya servrar på snabbare lina. Har inte haft några problem sen jag hamnade på nya servern.

Comment

• Nickemannen
            Moderator
            • 2000-08-20
            • 3524

Utav den listan hade nog Spray känts tryggast, inte för att det nu alltid är så men Spray är ju ändå rätt stort och har inte fått några klagomål från konsumentverket osv.

Comment

• Claes Holmerup
              Medlem
              • 2004-07-22
              • 61

Är det någon som har erfarenhet från http://www.pageup.se/ ?

Comment

• Gislaved.net
                Avregistrerad
                • 2000-06-15
                • 1274

RanXeroX, om vi utgår från listan du bifogade så skulle många av webbhotellen kunna vara jättebra, men det beror ju helt på vad du är ute efter. Vad ska du ha för sidor på webbhotellet? Det är ungefär som när man ska köpa en bil: beroende på vad du vill ha för prestanda, vilken storlek vi pratar om, vad du ska använda bilen till och en hel massa andra faktorer så skulle jag förmodligen ge dig helt olika rekommendationer.

Vad är viktigast? Kvalitet eller pris?

[citat=thomas_jo]www.b-one.se är skit bra.[/citat]Hur ska du ha det? Du säger ju emot dig själv i en och samma mening.

Comment

• RanXeroX
                  Medlem
                  • 2000-05-16
                  • 833

Pris är alltid viktigt, men kan vara värt att lägga någon hundralapp extra det ska flyta på bra.

Även om det bara kostar 99 kr / år så vad har jag för nytta av det om det alldrig funkar , dålig uptime etc.

Anledningen att jag startade tråden var att få reda på dålig erfarenhet av olika leverantörer.
                  [www.jihaa.se]

Comment

• jonnyz
                    Medlem
                    • 2004-10-02
                    • 504

Har du valt ännu, vore kul att höra var du hamnade.

Förstår nu också att vi inte var med på grund av att det paket vi valt att lägga i DMZs lista var mindre.
                    Jonny
                    Sajthotellet
                    Webbhotellsguide

Comment

• RanXeroX
                      Medlem
                      • 2000-05-16
                      • 833

Hej på er.

Jag skickade även ut ett mail till ca 12 st olika webhotell.
                      Jag fick många bra svar, ca 4 st ställen kunde jag få prova ett litet tag för att se hur det funkade.

Det var inte jag som skulle ha sidan, problemet är att det inte är aktuellt längre.

Men därimot så har jag fått en massa bra tips på hotell när jag ska skaffa det.

Idags läget så kör jag en egen server istället. Det täcker mina behov.
                      [www.jihaa.se]

Comment

• Claes Holmerup
                        Medlem
                        • 2004-07-22
                        • 61

Eftersom denna tråden behandlar "dåliga webhotell", så måste jag nämna http://www.webbmotell.nu - som är det absolut värsta webhotell jag har stött på. Jag var dum nog att haka på deras hosting och fick problem efter ett par månader med att deras server rasade. Efter ett par veckor var de igång igen och man uppmanades då lägga en beställning på ett nytt konto och lägga upp alla mailkonton, ladda upp sin site och allt från scratch, eftersom inget fanns kvar. Efter en massa tjat slapp jag lägga upp ett nytt konto, men resten fick jag fixa. Som kompensation sade de att de skulle bjuda på ett halvårs gratis hosting. Förutom detta, så hade jag 7 månader kvar hos det förra webhotellet - och enligt ett erbjudande, så skulle webbmotell.nu bjuda på lika lång tid som jag hade kvar där. Totalt alltså 13 månaders gratis hosting enligt dessa besked. Detta skulle "finnas i systemet" enligt besked.
                        För ett par månader sedan skulle de byta server - och denna gång fanns det ingen möjlighet att lösa det på annat sätt än att att jag fick registrera ett nytt konto och lägga upp allt från scratch. Irriterad som en geting som skakats inuti en tändsticksask, begärde jag att - i likhet med förra gången - få någon form av kompensation, men det gick inte eftersom det står i avtalet att man bara kan bli berättigad till en omgång med ett halvårs gratis hosting under ett och samma år.
                        För ca två veckor sedankom en 10-dagarsfaktura - men enligt den ursprungliga fakturan, så hade den nu aktuella ett förfallodatum som var nästan en månad för tidigt! Jag anmärkte på detta omedelbart och påminde om den gratis hosting som hade utlovats. Jag har sedan mailat varannan dag och inte fått annat än automatsvar. Självklart har mina mail blivit allt mer irriterade eftersom det hittills bara har varit en monolog - och i nuläget överväger jag en polisanmälan. Tyvärr kan jag inte lämna det till Konsumentverket eftersom jag beställde kontot till min firma. Kanske skulle jag också skicka en motfaktura där jag tar upp all tid som jag har tvingats lägga i onödan på sådant som en seriös webhost tar hand om utan strul...?
                        Nu har jag krävt att få tillbaks de pengar som jag har betalt tidigare, eftersom jag inte har fått den service som jag borde ha kunnat förvänta mig. Jag har ju inte vågat lägga upp något viktigt material på den domänen på grund av allt strul - och så har jag fått en faktura som daterats för tidigt och där det inte tas hänsyn till den gratis tid som har utlovats tidigare.
                        Detta blev lite långt gnäll om detta webhotell, men eftersom de uppenbarligen är extremt oseriösa, så känner jag att jag måste ta tillfället i akt och varna för dem.

Comment

• mrbister
                          Medlem
                          • 2005-12-10
                          • 5

Originally posted by Macce
                          Cliche Webhosting tycker jag fungerar bra och är billiga !

Supporten fungerar utmärkt...

Skulle vara kul att höra vad andra tycker om företaget !

Mvh Macce
                          Vilken hastighet får ni till/från Cliche?

-MrBister

Comment

• SoulGod
                            Medlem
                            • 2005-08-20
                            • 1395

Jag tycker att SurfTown fungerar helt ok.
                            Inte haft några problem med dom iallafall.
                            //Martin aka SoulGod
                            Only the future, can tell u about ur past!

Comment

• sjoroos
                              Medlem
                              • 2008-06-09
                              • 2

Har enbart dåliga erfarenheter av Surftown!
                              -Halvseg support med 'KAXIG' attityd!
                              - Trycker in kunder på delade servrar till kapaciteten går i backen, själv haft STORA prestandaproblem med sajter som använder MySQL.
                              - Tillåter EJ under några omständigheter Safe Mode = Off ! Trots att de ev. säkerhetsluckorna GÅR att konfa bort (fråga andra leverantörer!) (lathet?). Krävs för att t.ex Joomla och andra bra script skall fungera.
                              - Tillåter ej egna skript alls.. inget PERL stöd... o.s.v o.s.v..
                              - STORA problem med epost som inte levererats\ej mottagits. I vissa fall har mail jag skickat kommit fram till mottagaren 48 timmar efter att jag postat det!

Sade till dom att "man kanske borde se sig om efter annan leverantör" och får till svar efter 2 dygn "Tack för din tid som kund hos Surftown" !! Proffsigt? NOT!

Detta är MINA erfarenheter av Surftown, kanske jag haft otur, vad vet jag

Comment

Working...