webForumDet fria alternativet

En ny programmerings sida?

32 svar · 1 113 visningar · startad av inkfish · sida 2 av 2

PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg

Om jag inte misstar mig så är http://cplusplus.nu/ en sån site som medlemmarna styr ganska kraftigt över innehållet, med varierande kvalitet :OO

Och som sagt... det finns fler likadana ;)

Du kan ju bygga hur många communitys du vill.. frågan är om detta forum är rätt för att diskutera det. Själv så ser jag hellre fler inlägg och frågeställningar här på wF, än ytterligare en programmeringssite.

inkfishMedlem sedan sep. 200251 inlägg

Just den siten var ju bara om c++ men jao, alla värkar ju bara klaga på att jag försöker göra en programmerings site så jag får väl lägga ner hela projektet då. *funderar*

PellefantMedlem sedan maj 20023 372 inlägg

inkfish skrev:

Tror jag ska ta bort .tk domänerna, massa popups där ju. Får skaffa något annat.

Tack!

Du kan ta bort poupen i inställningarna för tk-kontot uner "marketing" eller liknande. (så är du inte med i tävlingen om en t-shirt)

Inkfish : Jag tycker http://www.codelove.tk/ ser jättebra ut, har du gjort den på någon dag bara?

Pellefant: Hallåj du, okej ska kolla upp det med .tk popupen, vill inte ha nå t-shirt som det står .tk på =P

Tack! =) Trevligt att någon säger något possitivt om den.
Jag har programmerat det som är där nu på någon dag men det ligger en längre tid bakom med funderingar över hur jag ska ha designen och vad jag skall ha på.

Men en sak förstår jag inte, den är på engelska när målgruppen är svenska programmerare?

Ta dig gärna en funderare över målgruppen.

Jo, det är mitt största problem, jag vill att sidan skall ta upp och innehålla i stor del svenska programmerare och deras program, men jag vill att engelsk pratande programmerare skall kunna delta och hjälpa till eller bli hjälpta också?

Är det verkligen så dåligt för oss svenskar om sidan är på engelska, det är väl inte så jobbigt?

ercizMedlem sedan maj 20011 826 inlägg

codelove.tk ser mycket tilltalande ut! kanon!
..innehållet borde absolut vara på svenska!

problemet kommer att bli att få ihop en mängd bra artiklar, något som är viktigt för att få igång sidan....

Tackar tackar ;) Jo jag har bestämt mig för att göra allt till svenska nu då alla som kommenterat sidan velat ha det så. =)

fiddlerMedlem sedan juli 20023 617 inlägg

Låter som en bra idé tycker jag :bire

Hallå igen era svenska glada programmerare! =) Hur mårs det?

Nu är det såhär att jag söker himla massa programmerare som kan skriva varsin (eller hur många dom vill) artiklar, lektioner, tips & trix och längre lektioner med flera avsnitt.

Blanda gärna svårighetsgraden på lektionerna och tipsen så båda helt nybörjare kan förstå endel men att programmerare som redan kan lite kan få nya tips och inspiration.

Ge med er av er kunskap, vi tycker alla om att lära oss nya saker!

Tack!
Martin Lundberg

PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg

Forbidden
You don't have permission to access /lundberg/ on this server.

Sådär, nu bytte jag ut 'default.php' till 'index.php' så nu funkar det att bara skriva:
http://www.shell.linux.se/lundberg/
men https://www.codelove.tk funkar också fortfarande.

PeW: Vad gjorde du så att det kom upp?

::::::::::::::::

Jag har nu ändrat det mesta till svenska så ni kan se hur det ser ut har också börjat på artikel sidan och lite av grejerna är upplaggda så ni kan se hur det byggs på. Skulle gärna vilja ha en diskussion i forumet om Artikel sidan nu med kommentarer och tips hur jag ska lägga upp den.

Tack!
Martin

122 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
120 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)