webForumDet fria alternativet

En ny programmerings sida?

32 svar · 1 113 visningar · startad av inkfish

inkfishMedlem sedan sep. 200251 inlägg

Hallåj,

Jag undrar om det finns ett intresse av att starta en programmerings site specialliserad på svenska programmerare och program. Jag vet dock inte om sidan skulle vara på svenska då det nog finns mycket engelsk talande folk som kan hjälpa till.

Några exempel på innehåll:
Artiklar, Nyheter, Tips & trix, Tutorials, Längre lektioner som är mer disskuterade och med flera screenshot så dom är lätta att följa.

Jag har ett Forum som är klart och redo att användas om det nu finns något intresse om detta? Detta forum kommer ju vara mer inriktat på enbart programmering.

Tack för era svar.

Martin Lundberg

LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg

Dubbelpostat?

PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg

Det finns ju redan en uppsjö med såna siter :OO

Jo, visst finns det många av dom men jag hade tänkt att speciallisera sidan på svenska programmerare och program. Jag vet dock inte om sidan skall vara på engelska eller svenska, har man den på engelska så kan ju mer engelskspråkiga programmerare hjälpa till?

Jag vill gärna ha tips om vad jag ska ha på sidan!

Tack!

EkströmMedlem sedan feb. 20022 594 inlägg

Ska sidan vara för svenska programmerare blir det nog bäst om sidan är på svenska, inkfish. :e

Denniz PoPMedlem sedan aug. 2002207 inlägg

https://www.swecoders.com

En _ny_ svensk programmerings-sida.

Sidan skall vara specialliserad på svenska programmerare och deras program ja, men jag tänkte för att få mer folk som kan hjälpa till i forumet och annat så skulle engelska vara bra?

Jag vet inte riktigt.

Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg

inkfish skrev:

Sidan skall vara specialliserad på svenska programmerare och deras program ja, men jag tänkte för att få mer folk som kan hjälpa till i forumet och annat så skulle engelska vara bra?

Jag vet inte riktigt.

Låter konstigt :p

varför gör det de? =)
på själva sidan skall det vara mycket om svenska programmerare och nyheter om nya program gjort av svenskar. men hela sidan skall också vara mycket till inlärning och då är det ju bra med så mycket folk som möjligt som kan hjälpa till, har man engelska kan både svenska och engelsk pratande människor hjälpa till och fråga om hjälp?

låter inte det bra?

VirrdoMedlem sedan okt. 2001152 inlägg

Frågan du bör ställa dig själv är: Varför kommer folk att återväda till just min programmeringssida ?

Har du svar på den frågan så är det bara att köra på, annars så är risken ganska stor att sidn inte kommer att fylla någe funktion

Jao jag vet ju det ;) Det jag håller på å utveckla nu också, men saken är den att jag behöver hjälp, så jag är ute och söker efter folk som är intresserade av att starta en sådan här webbsida.

ThACRoWMedlem sedan dec. 2001314 inlägg

När ändå ämnet är uppe, är det någon som vet någon bra community sidan riktat till programmerare? Svensk/Engelsk?

BeatboxMedlem sedan okt. 20013 217 inlägg

Det viktigaste med en sådan site är ju att kunnigt folk är där så man kan få hjälp med de problem man har eller att man vill disskutera programmering på "samma nivå" som någonannan. Personligen tycker jag detta forum fyller sådana funktioner väldigt väl. Det finns gott om kunnigt folk här, både att fråga och debattera lösningar med.

PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg

ThACRoW skrev:

När ändå ämnet är uppe, är det någon som vet någon bra community sidan riktat till programmerare? Svensk/Engelsk?

:OO Visst. Ta en tripp med google så hittar du hur mycket som helst.

Jo det är ju det, men jag tänker utveckla en site med med intressanta avdelningar än bara ett forum, massa tutorials, artiklar, skall vara en sida där besökarna spelar stor roll i innehållet, där dom får vara med och hela tiden utvecklas.

avdelningar som: tävlingar, utmaningar, en sida där man kan lägga ut sitt projekt och fråga om andra vill vara med på det + mycket mer interaktiva avdelingar.

tror ni detta skulle vara intressant överhuvudtaget eller är det bara att lägga ner allt? Jag tror själv att det skulle vli jäkligt kul och inspirerande.

Hallåj igen, uppe tidigt här ;) Jag har kommit en bit på framsida till sidan, så den skulle kunna se ut. Jag vill ha lite feedback så jag kan förbättra, ändra, ta bort och lägga till.

Ni får väldigt gärna också kolla forumet, registrera er och diskutera både forumet och sidan där.

Med eran hjälp kan ju inte sidan bli annat än bra. ;P

Sidan: http://www.shell.linux.se/lundberg/default.php (http://www.codelove.tk)
Forum: http://www.shell.linux.se/lundberg/phpBB2/ (http://www.codelove-forums.tk)

Tror jag ska ta bort .tk domänerna, massa popups där ju. Får skaffa något annat.

Tack!

Innehållet är väl det viktigaste
Skall det sedan vara svenska eller engelska?
Snabbt marscherat i alla fall.

Snabbt marscherat? =)

Ja Jag menar från fråga i första inlägget om sajt den 16 sept till välkommen att titta på morgonen (nattkröken) den 18 sept.
Det är väl snabbt??

Hehe jo om det hade varit så snabbt hade det varit det, men jag har hållt på med sidan ett längre tag, tänkt på vad jag skulle ha på sidan och hur jag skulle ha designen. Vad tycker ni om den da? Ska jag lägga till något, ta bort, ändra något?

Är designen bra, lätt och användarvänlig? =)

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)