headbugMedlem sedan sep. 2006867 inlägg Ja, det har du rätt i, men artikeln behandlar hur man gör om man INTE vill använda den.
Nästa stycke:
MSDN skrev:
If you do not require the properties exposed by AxWindowsMediaPlayer, or if your application does not have a graphical user interface, you can create a Player control programmatically. In this case, you create an object of the WMPLib.WindowsMediaPlayer class.
Då kan du alltså skapa dina egna knappar eller styra från egna Metoder.
Att dra in en Control tror jag innebär att du får en Window Media Player med skin och allt uppslängd i ditt program.
Aha. Hur långt kan man styra WMP på det här sättet då? Kravet är att det ska gå att navigera i dvd-menyer samt hoppa kapitel, spola, pausa, men det vore ju grymt om det också går att hämta alla tillgängliga subtitle och lista upp de i programmet.
headbugMedlem sedan sep. 2006867 inlägg Hmm, nu när du säger det så kanske du faktiskt vill ha en synlig mediaplayer, för du får ju allt det där automatiskt när du startar en DVD...
Det fanns instruktioner om hur man gör det också på sidan, jag testar lite och återkommer :)
Hur gick det? Fick du fart på det? :)
headbugMedlem sedan sep. 2006867 inlägg Ska jag vara ärlig så har det varit lite för mycket senaste dagarna, kollar på det nästa vecka :)
Men undrar om det inte är snyggast att inte ens använda WMP i ditt program utan att istället launcha en extern spelare i fullscreen, så ser det ut som det brukar med WMP?!
Bilden från WMP ska skickas till en annan utgång än den som programmet körs på, då den ska gå till en projektor.
Ett alternativ är ju förstås att skriva en helt egen DVD-spelare. googlade lite och hittade detta, verkade för enkelt för att vara sant men värt ett försök :)
http://www.codeproject.com/KB/directx/directshownet.aspx
Där är det nån som har skrivit en egen dvd-spelare i C#.
Tänkte prova om jag kan få det att funka.