Batch filer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Slaktarn
    Medlem
    • 2004-07-15
    • 24

Batch filer

Code:
    @echo off
    Tasklist | Find /i "Windrop.exe"
    if "%ERRORLEVEL%" == "0" (exit) else (rundll32 shell32.dll,ShellExec_RunDLL "C:\Program\Windrop\Windrop\Windrop.lnk")
    Här ovan har jag visat hur jag löser det idag ocb jag underar föjande. Om det finns något annat sätt en att öppna en genväg så jag kan döpa fliken till vad jag vill istället för att få ett fult "C:\Windows\system32\cmd.exe"

/Mvh Slaktarn
    Last edited by Slaktarn; 2010-02-22, 05:20.
    Så var man här igen
  • stoffe-2k
    Medlem
    • 2000-04-16
    • 7795

använd start.exe

[kod]C:\Users\>start /?
    Starts a separate window to run a specified program or command.

START ["title"] [/D path] [/I] [/MIN] [/MAX] [/SEPARATE | /SHARED]
    [/LOW | /NORMAL | /HIGH | /REALTIME | /ABOVENORMAL | /BELOWNORMAL]
    [/AFFINITY <hex affinity>] [/WAIT] [/B] [command/program]
    [parameters]

"title" Title to display in window title bar.[/kod]

\ˈin-fə-dəl, -fə-ˌdel\

Comment

• Slaktarn
      Medlem
      • 2004-07-15
      • 24

Originally posted by stoffe-2k
      Börjar med att tacka "stoffe-2k" det fungerar utmätkt
      Okej nu så har jag pillat lite med detta och fått det att funka det blev såhär

Code:
      if "%ERRORLEVEL%" == "0" (exit) else (START "Windrop" Windrop -nt eggdrop.conf)
      exit
      Sen är frågan om det finns något sätt och pinga/telnet vad som hälst som kan kolla om programmet svarar eller inte för om det inte svarar ska den automatiskt stänga "Windrop.exe" och starta upp det på nytt

Annars bara ignorera det om de inte körs och om inte Windrop körs alls så ska den bara starta det

Tack
      /Mvh Slaktarn
      Last edited by Slaktarn; 2010-02-22, 05:24.
      Så var man här igen

Comment

• Slaktarn
        Medlem
        • 2004-07-15
        • 24

Nu har jag kommit lite längre

Så det jag har fått ihop nu är

Code:
        if "%ERRORLEVEL%" == "0" (Goto CheckWindrop) else (Goto StartWindrop)

:CheckWindrop

Taskkill /F /IM Windrop.exe /FI "Status eq not responding"

timeout/t 60

Goto StartWindrop

:StartWindrop

if "%ERRORLEVEL%" == "0" (exit) else (Start "Windrop" Windrop -nt eggdrop.conf)
        exit
        Och jag är ganska säker på att detta är bästa sättet att göra detta på om ni vill hjälpa till kan ni kolla

Tasklist / Find / Goto / If / Taskkill / Timeout / Exit / Start

Det är i stort sätt det jag använt mig av jag har dock försökt att få detta att köras i en ruta och inte använda mig utav "Start "Windrop" Windrop -nt eggdrop.conf" i slutet. Men inte lyckats så bra. Försökt med att använda "'Title Windrop" Men då blir namnet på rutan "Administratör: Windrop" vet ej om det finns något sätt och ta bort så det bara står "Windrop" utan "Administratör:" eller vem man nu då är inloggad som eller om det ens går köra den här metoden i egen ruta alls eller om det måste först gå i en check och sen använda "Start" efter kraven som finns. Nått mer? Hmmm "Windropen" kan va lite seg att stänga ner därför jag använder "Timeout" innan den checkar igen. Men på det stora hela är allt klart och fungerar perfekt är bara "Title" och ifall allt går köra i en o samma ruta som jag undrar över och om det är det bästa sättet eller om de finns nått bättre

/Hoppas nån kan hjälpa mig lite
        /Mvh Slaktarn
        Så var man här igen

Comment

Working...