Hur klipper man ut enklast en bildsnut av en film med DVD-format och skapar en ny videofil av den utklippta bildsnutten?
Klippa en bildsnutt av en film med DVD format?
Collapse
X
-
Jag är rädd för att filmer i DVD-format är krypterade. Isåfall kan du inte klippa ut en filmsnutt alls på något smidigt sätt. Men krypteringen är knäckt, så du får väl isåfall leta efter nåt program med stöd för DeCSS: http://sv.wikipedia.org/wiki/DeCSS
Men jag tror att det finns DVD-filmer som inte använder sig av krypteringen, isåfall borde det ju vara enklare. -
Vad menar du med "dvd-format"? Menar du att det är en helt vanlig dvd med foldrarna VIDEO_TS och AUDIO_TS, .vob-filer osv? Vad menar du med "videofil", dvs hur ska du spela upp klippet sen (eftersom det kanske går bra med annat format)? Har du några program som kan hantera och redigera filmer, t.ex. QuickTime? Är du på Mac eller Win?Med vänlig hälsning från
Danne
------
Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
Våga Vägra
FaceBookComment
-
bassebhu - din kompis bland kompisar
Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg,
eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god:
Rapportera till bassebhuComment
-
Jag menar VIDEO_TS mappen och jag använder Windows 7. Ingen skillnad vad jag menar för videofil, bara att man kan visa den i Windows Media Player eller något motsvarande i MACen.Vad menar du med "dvd-format"? Menar du att det är en helt vanlig dvd med foldrarna VIDEO_TS och AUDIO_TS, .vob-filer osv? Vad menar du med "videofil", dvs hur ska du spela upp klippet sen (eftersom det kanske går bra med annat format)? Har du några program som kan hantera och redigera filmer, t.ex. QuickTime? Är du på Mac eller Win?Comment
-
Du kan använda HandBrake http://handbrake.fr/ för att göra om videon till ett annat format (mpeg-4 t.ex.). Sen vet jag inte om det finns gratisprogram för Win som man kan redigera klippet med. Kanske QuickTime?Med vänlig hälsning från
Danne
------
Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
Våga Vägra
FaceBookComment
Oderland
Collapse
Och vackert dessutom
Comment