ViktorMedlem sedan aug. 20021 752 inlägg Starta ett dos fönster och gå till den katalog där du har din(a) klass filer och skriv
jar -cvf Hockey.jar hockey.class kalle.class osv
på HTML sidan skriver du sen
<applet code="hockey.class" width="400" height="400" archive="Hockey.jar">
hockey.class är den klass som du vill ska aktiveras och den ligger i hockey.jar.
/Viktor
guckenMedlem sedan sep. 2001287 inlägg Nix, class hockey not found står det nere i status fältet när man för musen över, du kan juh kolla på
http://gucken.d2g.com/lasvegas_hockey/hockey.html
ViktorMedlem sedan aug. 20021 752 inlägg Fungerar ju perfekt :e
Jag laddade ner SUN's JVM nu och spelet fungerar perfekt :)
Klart bra spel, lite snabbare rörelser så blir det perfekt :)
/Viktor
guckenMedlem sedan sep. 2001287 inlägg KÖNG =) i appletviewer så går det i lyckad hastighet, men i explorer så blir det annorlunda så jag sitter å försöker leka fram en bra hastighet innan jag gör klart små sakerna som är kvar
guckenMedlem sedan sep. 2001287 inlägg Helt appropå, hur avbryter jag en Thread korrekt? jag har provat med interrupt(); och Thread.interrupt(); men det blir felmeddelande. skriver jag ist Thread.interrupted(); så fungerar det halvt. bilderna fryser men allt annat fortsätter att hända. =(
LimeMedlem sedan sep. 2001961 inlägg En tråd är enklast att stänga genom att man har en boolean som kontrolleras i trådloopen. Sedan har man en metod "stopThread()" som sätter denna till false.
/Lime