webForumDet fria alternativet

Vad kan va fel?

4 svar · 165 visningar · startad av Prästen

PrästenMedlem sedan dec. 2000537 inlägg

jag hittade felet.

Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg

Rent upplysningsmässigt kan det vara intressant att få se problemet och lösningen istället för en helt ointressant postning :OO

Det var såhär.
Jag hade ett problem, men så löste jag det nån minut senare :)
så det var därför som jag tog bort det direkt, eftersom man inte kan radera inlägg, det är ju lite synd dock.

ok.
nästa gång, om det händer, så skriver jag min lösning också och låter det stå kvar.

cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Ett av det starkaste med wF är ju den informationsdatabas som finns här, som är skapad av alla medlemmar.
Självklart finns det medlemmar idag som även de kan svara på frågorna, men det är ju smidigare att bara söka och därmed hitta ett svar som skrevs för länge sedan.
Hittar man inte svaret eller svaret är inaktuellt så är det dags att skriva en tråd.

Databasen beror på att medlemmar bidragit med sin kunskap och tankeverksamhet, samt printat ner den i wF-formuläret.

Denna tråd bidrar i dess nuvarande form inte med ett dugg!

Säg att du istället för rubriken "vad kan vara fel" skriver in det felmeddelande du fick, och därefter koden som skapade detta.
När du 1 minut senare kom på felet, skriver du ett svar på din egen tråd, markerar det svaret som accepterat, och plitar ner hela din lösning på problemet.

Detta gör ifall någon i framtiden stöter på samma fel faktiskt kan dra nytta av denna tråd.

Ett bra exempel på detta är:
Operation must use an updateable query

124 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
121 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)