PrästenMedlem sedan dec. 2000537 inlägg Hej.
hur gör man för att lägga in datum och tid i en post?.
Vad för sorts typ ska posten vara?. I access så finns det ju nåt som heter "DatumTid" , men jag provade skriva in tex 2003-10-17 23:00 , men det godtog den inte och tog bort klockslaget och bara lämnade datumet kvar?, hmmm vad kan vara fel, och hur gör ni för att lagra datum och tid?.
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Det är rätt tänkt skall bara vara sekunder med:
2003-09-26 12:55:18 Så är formen.
Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg Felet kan vara att ditt Datum/Tid fält inte är ställt att lagra Generellt datum. Ändra det i fälttypsegenskaper för kolumnen. (Field Type Properties). För dig låter det som om den var ställt på Short Date.
PrästenMedlem sedan dec. 2000537 inlägg jag använder webmatrix, har inte riktiga access. det verkar inte finnas short date eller nåt sånt i min :( , fanns visst bara "datetime" . det funkade inte att skriva 2003-09-10 22:00:00
Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg Ok. Då behandlar du dom olika datumtyperna med providern du använder. Ett datum på formen yyyy-MM-dd HH:mm:ss motsvaras i OleDb av OleDbType.DBTimeStamp.
Nu har jag tyvärr inte kikat på WebMatrix mer än att jag installerat, testkört och tagit bort det. Det kanske är dags att installera det igen ;)
PrästenMedlem sedan dec. 2000537 inlägg hmm, men hur kollar jag upp vilket datumtid som passa i webmatrixen då?.
Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg Kan inte svara på det just nu, men om jag hinner installera webmatrix, när jag kommer hem kan jag se om jag kan svara lite utförligare :)
Någon med vetskapen om detta kanske kan svara direkt...
Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg Fråga i ASP.NET-forumet, så kanske du kan få veta...
PrästenMedlem sedan dec. 2000537 inlägg "SELECT TOP 1 * FROM kunder,bokning WHERE bokaddatumtid<" + DateTime.Now
tex jag kan inte använda denna SQL satsen, för jag tror inte DateTime.Now är kompatibel med posten i databasen :(
PrästenMedlem sedan dec. 2000537 inlägg Det löste sig.
vilken enkel tabbe, hade glömt # # :)
Och just Webmatrix är lite lurig, för att öppnar man en access databas i webmatrix och ska kolla på DateTime poster så kan man inte se tiden, även fast tiden ligger där, så är den dold, man får ta fram det själv med en SQL:o