Hej jag funderar på en sak, Hur på enklast sätt gör jag såhär om jag har,
1 Server
2 HDD
Och vill nu köra en MySQL Databas på HDD 1 och vill att den andra HDD ska ha en mySQL som hela tiden uppdateras som en spegling från MySQL Databasen på HDD 1 i RealTime som Backup ifall en HDD skulle crasha
/ Anton
GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg Sätt upp diskarna som speglade diskar (raid1) och lägg databaserna på speglingen.
GunnarD skrev:
Sätt upp diskarna som speglade diskar (raid1) och lägg databaserna på speglingen.
Frågan kvarstår vill inte spegla o va inte det jag frågade om vill connecta 2 databaser som jobbar emot varandra. Tex om jag har 2 olika datorer... Nu har jag inte det för tillfället kunde varit så och kommer nog bli
/ Anton
@nders skrev:
Flyttas från SQL.
Varför flyttar du den? Det är fortfarande en SQL fråga o inte nån spegling
/ Anton
ZaimanMedlem sedan dec. 20014 239 inlägg @ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg
Slaktarn skrev:
Varför flyttar du den? Det är fortfarande en SQL fråga o inte nån spegling
Frågan handlar ju varken om språket SQL eller modellering av databaser / tabeller - därför passar den inte i SQL-forumet.
Zaiman skrev:
Skulle tro att det här kan vara ett alternativ
http://www.howtoforge.com/mysql_database_replication
Det ser ut o va något sånt jag sökte! Tack ska testa det
/ Anton
@nders skrev:
Frågan handlar ju varken om språket SQL eller modellering av databaser / tabeller - därför passar den inte i SQL-forumet.
Trodder bara det behövde vara relaterat till SQL :) Aja tråden ser ut att vara löst och ni blev de offtopic, Så ska håll käft istället
/ Anton
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Det är inte alltid lätt att posta rätt. :)