Jag har en dynamisk array av min egedefinierad typ INIDATA. Hur gör jag för att lägga till ett 'object' till på arrayen?
Dynamisk array
Collapse
X
-
Jag får det inte att fungera!
[kod]
void INIFILE::SetKey(char *key, char *value)
{
int pos;
if(KeyExist(key,&pos)==true)
{
strcpy(section_data[pos].value, value);
}
else
{
section_keys++;
section_data = (INIDATA*) realloc(section_data, section_keys * sizeof(INIDATA));
strcpy(section_data[section_keys].key,key);
strcpy(section_data[section_keys].value,value);
}
}
[/kod]
Funderar på om det kanske vore smartare att använda sig av en länkadlista? Eller helt enkelt vara lat och använda färdig kod för att läsa och srkiva ini filer...Comment
-
Okej. Har lyckats få det att fungera nu och tror jag har kommit på hur vector fungerar
Har gjort om helt i min klass efter att ha insett att det blev alldeles för krångligt att göra som jag hade gjort.
Nu har jag ett nytt problem.
Hur sorterar jag vektorn i bokstavsordning efter 'section'?
[kod]
struct INIDATA
{
char section[256];
char key[256];
char value[256];
};
[/kod]Comment
-
Tar upp den här tråden igen då den handlade om precis det problem jag själv har.
Borde lära mig använda STL. Kan inte så mycket om det där.Originally posted by PeWrealloc är en funktion i ett C - lib, så det är bara dumt att blanda in den i C++. Länkad lista är kalas i ditt fall, alternativt allokera nytt med new men det känns onödigt då det redan finns så bra saker i STL
Men om jag nu vill allokera nytt med new.
Jag har en array definierad som [KOD]user * users = new user[x][/kod] som medlem i min klass.
I en metod vill jag kunna lägga till ett nytt user-objekt i den. Jag har provat (världens fulaste metod?):
[kod]
//kopiera från users till tillfällig array: user * temp
delete [] users;
users = new user[nystorlek]
//kopiera från temp till users
[/kod]
Detta fungerar inte särskilt bra. Någon som kan ge mig något tips (förutom STL som jag inte kan sätta mig in i nu bara för den här skoluppgiften).
Först när konsumenten upplöser produkten, dubbar den produkten till produkt; ty produktionen är inte produkt som objektiverad aktivitet utan bara som objekt för det aktiva subjektet.
Blogg | Jag på Audioscrobbler | wF:s Audioscrobblergrupp
Comment
Oderland
Collapse
Comment