Jag skulle vilja veta hur man säger (skriver) detta på spanska:
1. "Allt har en mening, El Marco finns här."
2. "What goes around comes around" vet inte hur man ska säga det på svenska.
3. "När pengar talar är sanningen stum"
Sedan skulle jag vilja ha en översättning på detta:
"La cucaracha, las cucarachaYa no puede caminarPorque le quierePorque la faltaUn marijuana que fumar"
Hej FreeLove!
På mening # 1 har vännen Tydal svarat helt korrekt.
Mening # 2 är lite vanskligt. Om vi accepterar den fria översättning som "bymarie" årtadkommit (och det gör jag absolut i detta fall) så finns en motsvarighet på spanska som heter: «Quien mala cama hace, en ella se yace».
Vad gäller mening #3 gjorde Tydal ett enligt mitt tycke mycket bra försök, dock något grammatiskt bristfälligt. Jag, som har spanska som modersmål skulle säga så här: «Cuando habla el dinero, la verdad es muda».
"La cucaracha" är, som sagt, en gammal spansk-mexikanskt låt och jag har ingenting emot Tydals översättning.
Gott nytt år till Er alla!
Hej FreeLove!
På mening # 1 har vännen Tydal svarat helt korrekt.
Mening # 2 är lite vanskligt. Om vi accepterar den fria översättning som "bymarie" årtadkommit (och det gör jag absolut i detta fall) så finns en motsvarighet på spanska som heter: «Quien mala cama hace, en ella se yace».
Vad gäller mening #3 gjorde Tydal ett enligt mitt tycke mycket bra försök, dock något grammatiskt bristfälligt. Jag, som har spanska som modersmål skulle säga så här: «Cuando habla el dinero, la verdad es muda».
"La cucaracha" är, som sagt, en gammal spansk-mexikanskt låt och jag har ingenting emot Tydals översättning.
Gott nytt år till Er alla!
Sedan skulle jag vilja ha en översättning på detta:
"La cucaracha, las cucarachaYa no puede caminarPorque le quierePorque la faltaUn marijuana que fumar"
Vi läste faktiskt lite om det på spanskan. "la cucaracha" betyder visserligen kackerlacka, men var även ett öknamn på nån mexikansk ledare. Sången är alltså gjord i syfte att förlöjliga honom och beskylla honom för att använda droger och så. Lite kul.. :)
263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e