Är det någon som vet var man kan hitta en site som översätter hela texter från svenska till engelska. Inte som sidan skolverket som bara översätter ord för ord.
Just från svenska till engelska har jag aldrig sett. Men de översättningarna brukar iaf bli helt konstiga och är väl mest tänkt för att man ska förstå innebörden. Grammatiken brukar knappast bli korrekt, om det är det du är ute efter?
Vet inte om det finns nån som tjänt på internet, men programmet Tolken99 funkar förvånansvärt bra för att översätta från engelska till svenska. Har inte prövat svenska till engelska, men det borde funka någorlunda bra iaf.
§3
Du accepterar även att inte publicera material som är skyddat av internationella upphovsrättslagar och som är skapat av någon annan person än dig själv eller som publicerats på detta forum. Det är heller inte tillåtet att använda webForum som ett medium för att tillgodogöra sig copyrightskyddat material.
Rekommenderar inte t99 till hela översättningar av texter. Det är faktiskt väääldigt dåligt då och om man skulle råka trycka 2 gånger på översett så blir språket oidentifierbart ;)
Jag tyckte Tolken vara ganska kass.
Kolla in denna översättning:
You don’t have to be a Star Trek fan to know that the computer of the future will talk, listen and understand. That computer of the future is the Apple Macintosh of today. Apple’s Speech Recognition and Speech Synthesis Technologies now give speech-savvy applications the power to carry out your voice commands, and even speak back to you in plain English, and now, Spanish.
Tolken översatte:
Du don’t måste tigga en Stjärna Dra fan till veta att computer av framtiden kommer att talk, lyssna anka förstå. Att computer av framtiden is Äpple Macintosh av idag. Apple’s Tal Igenkännande anka Tal Syntes Teknologier nu ge speech-savvy applikationer kraft till utföra din röst kommandon, anka jämn tala tillbaka till er i vanlig Engelska, anka nu, Spanska.
UlfT: Det var alltså det enda felet du hittade? §e
Som sagt, grammatiken suger, konstaterade jag. Då avsåg jag hela stycket. När det gäller stavningen tycks det mesta vara korrekt. Men äppelsorten McIntosh var felstavad. Hittar du några fler felstavningar? Jag betraktar förstås de engelska orden som rättstavade på sitt språk. ;)
Jag tyckte Tolken vara ganska kass.
Kolla in denna översättning:
You don’t have to be a Star Trek fan to know that the computer of the future will talk, listen and understand. That computer of the future is the Apple Macintosh of today. Apple’s Speech Recognition and Speech Synthesis Technologies now give speech-savvy applications the power to carry out your voice commands, and even speak back to you in plain English, and now, Spanish.
Tolken översatte:
Du don’t måste tigga en Stjärna Dra fan till veta att computer av framtiden kommer att talk, lyssna anka förstå. Att computer av framtiden is Äpple Macintosh av idag. Apple’s Tal Igenkännande anka Tal Syntes Teknologier nu ge speech-savvy applikationer kraft till utföra din röst kommandon, anka jämn tala tillbaka till er i vanlig Engelska, anka nu, Spanska.