SPiN skrev:
M.a.o. se till att äta ordentligt, och möjligtvis börja med fiskolja eller ginseng - det är mitt råd.
Jag äter mängder med mat och äter fiskolja regelbundet.
addeladde skrev:
Läste det i tidning på en Frisörsalong för ett tag sedan. Tror tidningen hette Man eller nått liknanade. Den handlade i alla fall om träning.
Då vet jag! Har med andra ord gjort rät! :D
obelix skrev:
Hur ser dit tränings program ut?
Jag har inget speciellt program utan kör följande, skriver i dagar så det blir lätt att strukturera:
Måndag = olika Biceps & triceps övningar med hantlar och armhävningar.
Tisdag = spelar tennis en timme
Onsdag = gör olika bröstövningar bl a med hantlar & bänkpress, även armhävningar.
Torsdag = cyklar på en träningscykel 15 min allt vad jag orkar på morgonen och tränar sedan på kvällen rygg och magge genom sit ups och andra övningar...
Fredag = Tar det oftast lugnt, eftersom jag ibland partajar! Måste ju det för att musklerna ska byggas upp efter allt nedbyggande under veckan...
Lördag = spelar ofta tennis eller golf, i annat fall cykling
Söndag = vilar... eller spelar badminton på tomten lr något liknande och avslappnande...
Ungefär så här brukar det se ut, självklart händer det saker som gör att ordningen ändras men det är det här övningarna jag gör. Gillar inte att springa har ganska svaga knän och cyklar därför.
Det händer även att jag spelar golf eller tennsis betydligt oftare, den här veckan har jag t ex spelat tennis 4 ggr.
När jag t ex tränar biceps med hantlar kör jag 12 KG 14 ggr 3 -6 ggr...
Efter att ha läst tidigare inlägg och era svar antar jag väl att jag är på rätt väg, jag har gått upp i vikt och jag har mer muskler, men hade gärna sett mer, men det kommer väl som sagt om jag fortsätter i samma takt ;) :D