:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggÅtta inlägg i förra årets tråd, blir denna värre? :e
Märklig inledning dock, framförallt att både Djurgården och Göteborg går sådan katastrofal kräftgång, medan exempevis Gais går som tåget. :q
Själv är jag rätt nöjd, Ivan har hållit nollan i alla matcher förutom premiären och ikväll smällde Kenny Pavey in 1-0 mot Örebro i 92:a minuten...
Efter det ville hyllningarna från Norra aldrig sluta, spelarna går runt plan och tackar publiken men stannar av när de kommer fram till Norra - Kenny fattas? Till slut springer Backman in i spelargången och sliter loss honom från intervjuandet. Åhej framför klacken två gånger, sen rörde jag mig utåt. När jag gått runt och passerade utanför Norra sjöngs det fortfarande för full hals därinne. Vi gillar våran Kenny. :birp
LaspMedlem sedan juli 200012 978 inläggJag tycker det ser rätt bra ut!
MmsossnaMedlem sedan feb. 2002476 inlägg
:stefan: skrev:
...
Märklig inledning dock, framförallt att både Djurgården och Göteborg går sådan katastrofal kräftgång, medan exempevis Gais går som tåget. :q
...
Och där sparkade DIF tränaren...
http://dif.se/2011/05/03/sportslig-organisationsforandring/
EsenMedlem sedan mars 20024 456 inlägg
msossna skrev:
Och där sparkade DIF tränaren...
http://dif.se/2011/05/03/sportslig-organisationsforandring/
Nej, Carlos Banda e fortfarande tränare för DIF.
MP har tillkommit, Men kommer bla ta över rollen som wass hade, Men banda e fortfarande tränare för DIF, Sen kommer MP vara med...
Esen skrev:
Nej, Carlos Banda e fortfarande tränare för DIF.
MP har tillkommit, Men kommer bla ta över rollen som wass hade, Men banda e fortfarande tränare för DIF, Sen kommer MP vara med...
Stämmer... Blev lite fel på titlarna... Normalt brukar man prata om tränare...
Dessutom har nu även Alvén lämnat, http://dif.se/2011/05/04/alven-lamnar-efter-hot/
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
msossna skrev:
Dessutom har nu även Alvén lämnat, http://dif.se/2011/05/04/alven-lamnar-efter-hot/
Fy fan vad tragiskt det där är, att jobba för en förening och som "tack" av de som anser sig veta bättre, få både sig och sin familj hotad till livet. :x
Supportrar my ass! x(
Fy fan vad tragiskt det där är, att jobba för en förening och som "tack" av de som anser sig veta bättre, få både sig och sin familj hotad till livet. :x
Supportrar my ass! x(
Tyvärr inte första (inom fotbollen) gången en ledare/spelare/domare får sluta pga hot, och inte sista.
Ska dock inte vara så, när Werder Bremen låg som sämst till och blivit totalt utspelade av värsta rivalerna möts de av 200 supportrar när de kom hem. Det slutade i en givande diskussion/pratstund mellan spelare/ledare och supportrar. Inga dödshot eller vandaliseringar.
EsenMedlem sedan mars 20024 456 inlägg
msossna skrev:
Tyvärr inte första (inom fotbollen) gången en ledare/spelare/domare får sluta pga hot, och inte sista.
Ska dock inte vara så, när Werder Bremen låg som sämst till och blivit totalt utspelade av värsta rivalerna möts de av 200 supportrar när de kom hem. Det slutade i en givande diskussion/pratstund mellan spelare/ledare och supportrar. Inga dödshot eller vandaliseringar.
Kan väl då tillägga att det var ett gäng ner på kaknäs för någon dag sedan (Personer från bl.a. DFG och JK) och hade en pratstund med folk från ledningen med anledning av det som har hänt dom senste dagarna...
Sen bara för att ett brev e signerat "Rättvisans DFG" behöver det inte betyda att brevet kommer från ovanämda gruppering, DFG står inte bakom hotet mot Djurgårdens ledning, utan en enskildsindivid dåliga omdöme...
Esen skrev:
Kan väl då tillägga att det var ett gäng ner på kaknäs för någon dag sedan (Personer från bl.a. DFG och JK) och hade en pratstund med folk från ledningen med anledning av det som har hänt dom senste dagarna...
Sen bara för att ett brev e signerat "Rättvisans DFG" behöver det inte betyda att brevet kommer från ovanämda gruppering, DFG står inte bakom hotet mot Djurgårdens ledning, utan en enskildsindivid dåliga omdöme...
Hoppas nu bara de lyckas rycka upp sig sportsligt!
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggOjojoj, inte ens en utvisning på Nisse i typ 25:e (efter två riktigt billiga kort) eller vad som måste vara Allsvenskans sämsta domare kunde inte hindra AIK att vända 0-1 mot Helsingborg - vilken jävla insats! :birp
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggJaha, där avbröts ännu en match efter att knallskott ännu en gång kastats in och skadat personer på plan, den här gången Helsingborgs målvakt - som dessutom attackerades av en huliganjävel som tog sig in... :x
Det kan ju inte bli något annat än 0-3 i röven för Malmö och dryga böter, men de ska fanimej vara större belopp än det AIK dömdes till - i den matchen var det inga inne på plan och sprang...
Men nu måste politikerna få tummarna ur sina feta rövar och sätta fart på lagstiftningen! Per Unckel kan inte hålla på med sin utredning i två år, det behövs action nu!
OOveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Denna missledda stackars skinnskalle som ramlade in på planen är en uttalad SD-sympatisör med rasisttendenser och kallar sig för MFF-fan, enligt lite research. Tydligen bor han i Malmö också. Förmodligen hög på fultjack och som ville visa sig tuff för polarna. Det var dock inte han som slängde fyrverkeriet på målvakten.
Det är sorgligt att sådana här sk. MFF-fans får förstöra för alla andra och sporten i sig.
...Det kan ju inte bli något annat än 0-3 i röven för Malmö och dryga böter, men de ska fanimej vara större belopp än det AIK dömdes till - i den matchen var det inga inne på plan och sprang...
Men nu måste politikerna få tummarna ur sina feta rövar och sätta fart på lagstiftningen! Per Unckel kan inte hålla på med sin utredning i två år, det behövs action nu!
Det lär nog bli lägre böter än AIK, det enda som verkar spela roll är om en funktionär blir skadad.
Politikerna lär inte bry sig nu heller... Det lär krävas att någon dör innan de vaknar.
Otroligt tråkigt det som hände hemma i Malmö, men detta är inget politiker eller problem som resten av samhället ska tvingas betala för. Arena bolaget och klubben ska stå för säkerheten på engagemanget.
Lika lite som jag är intresserad av att betala för polisinsatserna utanför AIK/DIF arenorna i Stockholm.
Klubbarna måste ta ett större ansvar samtidigt som straffen måste bli hårdare!
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
stoffe-2k skrev:
Otroligt tråkigt det som hände hemma i Malmö, men detta är inget politiker eller problem som resten av samhället ska tvingas betala för. Arena bolaget och klubben ska stå för säkerheten på engagemanget.
Lika lite som jag är intresserad av att betala för polisinsatserna utanför AIK/DIF arenorna i Stockholm.
Klubbarna måste ta ett större ansvar samtidigt som straffen måste bli hårdare!
Du sätter fingret på den springande punkten - var går gränsen? När jag går på fotboll förväntar jag mig förresten att även mina skattepengar används, dvs för att skydda åskådare om något/någon går bärsärk. ;) Men var upphör klubbens ansvar i så fall? När huliganerna passerar ut genom grindarna på gatan? En kilometer från arenan? Om de gör upp att slåss med de andra på andra sidan stan?
Läste en krönika i SvD idag där han krävde tomma läktare och dryga böter för MFF men det är helt fel väg att gå. Dels drabbar det klubben i form av uteblivna intäkter på en match och dessutom böter - pengar som gör mer nytta i deras verksamhet: mer matchvärdar, fler ordningsvakter, utökad muddring. Dels drabbar det tredje man, dvs den absoluta majoriteten av publiken som sköter sig, de blir utestängda från att se sitt lag trots att de är fullständigt oskyldiga.
Nej, till att börja med godkänna Djurgårdens ansökan om att få upprätta ett register över personer som är portade (något som klubbarna inte får göra idag) så de effektivt kan stängas ute från arenorna, sedan vill jag ha anmälningsplikt för dömda huliganer och framförallt uppsnabbade processer! Häromveckan frikändes (tyvärr och galet nog) de bägge som misshandlade Assyriskas spelare inne på plan - en händelse som utspelades i höstas! De ska vara åtalade, dömda och lagförda innan nästa hemmamatch, det är då det svider för dom och det är då andra ser vad som händer om man inte sköter sig...
SimpaMedlem sedan aug. 20002 992 inlägg
msossna skrev:
Det lär nog bli lägre böter än AIK, det enda som verkar spela roll är om en funktionär blir skadad.
Politikerna lär inte bry sig nu heller... Det lär krävas att någon dör innan de vaknar.
Jag kan tycka att det ska bli högre böter också, då AIK inte dömdes för något kast som skadade någon funktionär, utan endast för att dem inte kunde fullfölja matchen då det var idioter som kastade "bangers" emot Syrianskas läktare..
Här kan man se att kastet av "bangern" som skadar spelaren kommer ifrån Malmös klack på ett klart sett, det var även en huligan inne på plan i syfte att "skada", och här var även Malmö helt ensamt ansvariga för säkerheten av den delen av läktaren då det var deras hemmamatch..
Q skrev:
Du sätter fingret på den springande punkten - var går gränsen? När jag går på fotboll förväntar jag mig förresten att även mina skattepengar används, dvs för att skydda åskådare om något/någon går bärsärk.
Det gör inte jag, säkerheten på arenan ska liksom allt övrigt finansieras uteslutande av arangören.
Q skrev:
När huliganerna passerar ut genom grindarna på gatan? En kilometer från arenan? Om de gör upp att slåss med de andra på andra sidan stan?
Polisens ansvar, betalas med skattepengar.
Q skrev:
Nej, till att börja med godkänna Djurgårdens ansökan om att få upprätta ett register över personer som är portade (något som klubbarna inte får göra idag) så de effektivt kan stängas ute från arenorna, sedan vill jag ha anmälningsplikt för dömda huliganer och framförallt uppsnabbade processer!
(y)
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg
stoffe-2k skrev:
Q skrev:
Nej, till att börja med godkänna Djurgårdens ansökan om att få upprätta ett register över personer som är portade (något som klubbarna inte får göra idag) så de effektivt kan stängas ute från arenorna, sedan vill jag ha anmälningsplikt för dömda huliganer och framförallt uppsnabbade processer!
(y)
(y)
Är inte jätteinsatt i hur det fungerar i andra länder men så vitt jag förstått det så har dömda personer i England anmälningsplikt på en polisstation som inte är i närheten av arenan på tidpunkten för matchstart. Rätta mig gärna om jag är ute och cyklar.
Simpa skrev:
Jag kan tycka att det ska bli högre böter också, då AIK inte dömdes för något kast som skadade någon funktionär, utan endast för att dem inte kunde fullfölja matchen då det var idioter som kastade "bangers" emot Syrianskas läktare..
Här kan man se att kastet av "bangern" som skadar spelaren kommer ifrån Malmös klack på ett klart sett, det var även en huligan inne på plan i syfte att "skada", och här var även Malmö helt ensamt ansvariga för säkerheten av den delen av läktaren då det var deras hemmamatch..
Det har du rätt i, glömde den detaljen.