Inte var det mycket i offside vad jag minns. Lätt för dig att säga, som såg det i repris.
Fotbolls-VM | Sydafrika | 2010
520 svar · 33 134 visningar · startad av Dryden · sida 21 av 27
Frågan, av Dryden
Det är inte många dagar nu tills VM-festen drar igång och för första gången sedan 1998 är inte Sverige med i en stor turnéring (men utifrån gårdagens träningsmatch mot B/H ser det ju onekligen lovande ut, Polen/Ukraina 2012 nästa då). Personligen tänkte jag börja uppladdningen med en bra kalender, två st
Läs frågan i sin helhet →Det skulle inte förvåna mig om Tyskland iaf kommer till final. Det verkar vara deras år.
Post nummer två i denna tråd. Tyskarna borde köra över Spanien, fast Spanien har David Villa och då kan allt hända.
Inte var det mycket i offside vad jag minns. Lätt för dig att säga, som såg det i repris.
Redan i realtid kändes det väldigt tveksamt, det var en aning mindre offside än jag trodde dock.
Det mänskliga ögat klarar inte av att ha blicken på två ställen samtidigt, vilket ju krävs vid offside.
En regel som inte kan dömas (bedömas) skall bort.
Det mänskliga ögat klarar inte av att ha blicken på 22 ställen samtidigt, vilket ju krävs för att avgöra om någon spelare på planen begår ett regelbrott.
En regel som inte kan dömas (bedömas) skall bort.
Enligt denna logik måste man väl ta bort alla regler eller använda oss av 22 domare - en som kan titta på varje spelare.
Post nummer två i denna tråd. Tyskarna borde köra över Spanien, fast Spanien har David Villa och då kan allt hända.
Fast Tyskland har Özil och då kan allt hända...
Fast Tyskland har Klose och då kan allt hända...
Fast Tyskland har Schweinsteiger och då kan allt hända...
Fast Tyskland har .... :p
Fast Tyskland har Özil och då kan allt hända...
Fast Tyskland har Klose och då kan allt hända...
Fast Tyskland har Schweinsteiger och då kan allt hända...
Och sedan kan det tyvärr bli ett felaktigt offsidemål också, skulle inte fårvåna alls!
Och sedan kan det tyvärr bli ett felaktigt offsidemål också, skulle inte fårvåna alls!
Det var väl ett jävla tjat om offsideregeln. Ge dig nu för helvete!!!
Eller starta en ny tråd!!!
Tjohoo! Spanjorerna har tydligen inte fattat att dom ska bli utspelade av tyskarna. :)
Efter 30 minuter hade tyskarna inte ett enda skott mot mål medan Spanien hade haft 4.
Detta kan ju sluta hur som helst - verkligen! Fan va kul!!!!!
Jösses, vore jag hardcore Barca-fan hade jag sprungit iväg och köpt en Puyoltröja - vilken insats! (y)
Torres på bänken var ju inte oväntat, men varför i glödheta Pablo Pedro inte passade en sopren Torres vid kontringen på slutet när han själv fick två backar på sig, det begriper jag inte...
Men nu blir det en VM-final jag inte hade vågat hoppas på, mellan mina två favoritlag i VM: Holland och Spanien! Finalen blir ren njutning... :e
Hysteriskt! Snacka om tät match. Spanjorerna hade verkligen studerat tyskarna och klurat ut hur dom skulle tas. Och Puyol gör sitt 3:e mål på 90 landskamper, spelar som en gud i andra och blir matchvinnare.
http://www.webforum.nu/showpost.php?p=1506323&postcount=16
Mitt tips kvarstår. :)
Torres på bänken var ju inte oväntat, men varför i glödheta Pablo inte passade en sopren Torres vid kontringen på slutet när han själv fick två backar på sig, det begriper jag inte...
Pablo!? :e
Finalen blir ren njutning... :e
Ja, mellan de två lag som gått längst men spelat sämst... sett tills spelet är ingen av dem värdiga vinnare :l
Redan i realtid kändes det väldigt tveksamt, det var en aning mindre offside än jag trodde dock.
Dock så förändrade han bollens riktning genom att väja sig för bollen och då kan man väl se att han var i offside.
Tycker att någon sa att Spanien spelar på Lördag... §e
VM blir ju bara mindre och mindre intressant ju längre vi går, med tråkigare och tråkigare fotboll. Robben eller Villa? Pest? Kolera? Nej, en förlösande bronsmatch på lördag känns mer attraktiv.
Bläddrade just upp excelarket som innehåller tippningen. Ser att jag tippat Spanien som vinnare. Vore ju najs nu när dem kommit så långt.
Kan de klå Holländarna tro?
Jag som är grymt ointresserad av just fotboll
Nej, en förlösande bronsmatch på lördag känns mer attraktiv.
Forlan motTyskland! Både Muller och Suarez är väl tillbaka också.
Ja, mellan de två lag som gått längst men spelat sämst... sett tills spelet är ingen av dem värdiga vinnare :l
"Sämst"??????? :q
Spelet går ut på att vinna. Om man vinner har man per definition således inte alls spelat "sämst", utan "bäst".
Håller med om att bl.a. tyskarna ett par matcher spelade den vackraste och mest effektiva fotboll jag sett på länge. Men den visade sig inte vara "bäst" mot Spanien, utan "sämst".
Det lag som vinner är naturligtvis "värdiga vinnare".
Danne: Snart kommer klagomålen på att Grekland tråkade sig till EM-vinsten förra gången också... ;)
Spanien spelar något av den tråkigaste fotbollen i hela VM. Det är barca-rullande från kant till kant, fast med den skillnaden att det finns ingen Messi som faktiskt gör imponerande saker. inte ens Xavi kan få igenom sina geniala passningar för det finns ingen att passa.
Nej, riktigt tråkigt med Spanien i final och att tråkfotboll lönar sig. Hade faktiskt till och med hellre sett antingen Ghana eller Uruguay i final. 1-0, 1-0, 1-0. Spaniens tre senaste matcher...