Du kanske ska ta reda på fakta innan du skriver något, visst kunde DIF valt att ha denna sektion stängd, Men istället så lät man dom här platserna fyllas med Personer från HVs styrelse, sponsorer till HV, ledare och annat inbjudna folk från HVs sida...
"HV71:s tilldelning av biljetter kommer att gå till styrelse och partners." Så står det på DIFs sida och jag tolkade det som att biljetterna gick till DIFs supportrar och styrelse. Du menar alltså att de istället gick till HVs styrelse och partners? Ok, i sådana fall tolkade jag fel...
Hur menar du? Vi fick inte komma till eran arena! Vad menar du att vi skulle ha gjort? DIF åkte ner tidigt och hade sin träning där! Hade du varit på matchen idag så hade du sätt vad vi gör får vårt lag, Även fast vi förlorar så stog hela hovet kvar och hyllade våra hjältar för denna säsong...
Ja precis, hela hovet stod kvar och buade när HV lyfte bucklan. Bra förlorare? Eller inte... Det ska tydligen också ha skrikits könsord till Johan Davidsson under segerintervjun...
Då kanske du ska ta reda på vad som egentligen era helt oskyldiga supportrar sysslar med, Bara som ett exempel, Så kastade ni ner saker i den 3e matchen så att en person fick åka till sjukhus och sy, I eran 4e match behandlade ni vår fotbolls styrelse som skit och kasta och spottade på dessa personer...
Ja det hävdas att HV supportrarna kastade ner något i 3dje matchen men det finns inget bevis på detta? Det kan lika gärna ha kommit från någon annanstans. Vad gäller 4e matchen har jag inte hört att något konstigt ska ha hänt på den. Men säger du det kanske det stämmer. Det enda jag har hört med säkerhet är att vakterna som vaktat HV supportrarna gett dem beröm för deras fina uppträdande...
Att våran tifo grupp var nerspottade efter att ha gått under etage 2 (där ni satt) på globen talar väl för att ni betede er exakt lika dåligt som oss och bör därför också få samma "straff" även fast jag tycker inget av lagen skulle straffas kollektivt...
Detta med spott är som sagt nytt för mig. Jag tycker fortfarande att vissa DIF supportrar inte bör varit välkomna på matcherna efter alla mynt och snus som kastats in på planen. Dessutom förstördes tydligen några stolar? Vad jag vet finns det inga belägg för att HV supportrarna betett sig dåligt. Det finns bara enstaka personer som gjort uttalanden som går emot vad andra säkerhets personer sagt...
Jaja, tråkigt att det skulle behöva bli så här. Jag tycker i alla fall att HV var värda SM guldet. Djurgården var ett riktigt bra motstånd men det kändes som att det oftast var HV som trummade på. Men sen är det ju också gjorda mål som räknas och inte antal skott på mål :)