webForumDet fria alternativet

Premier League 2009/10

Sport

75 svar · 4 299 visningar · startad av Vatos Locos · sida 4 av 4

Frågan, av Vatos Locos

Är väl dags att dra igång denna traditionella tråd. I år så säger både hjärtat och hjärnan att Liverpool plockar hem det, känns som om det är hög tid. Tycker inte att konkurrenterna ser för märkvärdiga ut, hoppas ju även att UTD får en jäkligt tuff säsong §e

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Nja, jag vidhåller att chanserna ofta är ren jäkla tur. Att det sedan däremot faktiskt görs mål på dessa turchanser har säkerligen iofs till stor med skicklighet och mentalitet att göra.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Visst, det blir en hel del övertidsmål men jag vidhåller nog att det i de flesta fall sker efter en massiv press och är ett led av skicklighet att just behålla tryck och press i kritiska skeden. Det är något som alla lag inte klarar av. Jag axplockade lite sena och avgörande United-mål på tuben...

http://www.youtube.com/watch?v=v0VhD1YDNSM 4-3 mot City (09/10).
Föregås av press där man långt in på övertiden lyfter bollar in i boxen. Giggs smörpassning är allt annat än flipperspel och tur.

http://www.youtube.com/watch?v=B9co1haMfLc 3-2 mot Aston Villa (08/09)
Press press och press där faktiskt hela säsongen står på spel. Att en 17-åring som Macheda är så jävla iskall känns inte heller som tur.

http://www.youtube.com/watch?v=zIpdpYSeOi4 CL 1999, ni vet.
Det kan ha varit så att United inte förtjänade segern och att kvitteringen var ett flipperspel av rang. Men flipperspelet föregås ju av att Schmeicheld skickas upp i ett sista desperat försök. När det till och med står 1-1 pressar man ju på och får in 2-1:an minuten efter.

http://www.youtube.com/watch?v=czbXF9mn6p4 2-2 mot Sunderland (09/10)
Evras kvittering är ju ett självmål men United jagade hårt och fick lön för mödan.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

legis skrev:

Jag står fast vid vad jag säger. När United och Liverpool spelar slår det aldrig fel. De får "alltid" till någon turchans och altsomoftast sker det på övertid. I år har väl verkligheten till viss del kommit ifatt Liverpool och de har legat på en placering värdig deras kompetens.

Öh, jag säger bara badboll... :x ;)
Nu kan jag ju säga vad jag vill om att domaren borde ha följt regelboken och dömt bort målet, men herregud...

Dryden skrev:

Så gör han det igen då.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/internationell/england/article6418367.ab

Haha, snacka om att bränna sina skepp fullständigt... :e

Jaha, var det så enkelt alltså? 3-1 mot ett fullständigt harmlöst Arsenal, med Nani som gör en kanonmatch (1-0-målet, herrehjärtarnes!) och givetvis en Rooney som bara vill göra mål. Och som bara gör mål. Löpningen vid 2-0, någon? Det krävde ett självmål för att nollan skulle spräckas för Arsenals del.

Well, hade jag varit hemmasupporter så hade faktiskt även jag gått hem innan matcher var slut. Och jag gör det vanligtvis aldrig.

Även en blind höna...

Humor.

"John Terry scored away from home this weekend taking advantage of another players miss..." /The Guardian.

Ser ut som om Wenger äntligen insett att det behövs förvärv utifrån. Hoppas att det stämmer att Chamakh är klar för Arsenal till nästa säsong.

Totalt mörker. Gerrards blick när Benitez bytte ut Torres tidigt i andra halvlek mot Birmingham sade allt. Nu ser fjärdeplatsen ut att vara jävligt långt och bara den kommentaren beskriver säsongen rätt bra. :bla

Medlem sedan mars 20051 070 inlägg

:stefan: skrev:

Totalt mörker. Gerrards blick när Benitez bytte ut Torres tidigt i andra halvlek mot Birmingham sade allt. Nu ser fjärdeplatsen ut att vara jävligt långt och bara den kommentaren beskriver säsongen rätt bra. :bla

Bara att hålla med, hoppas att det görs något till nästa säsong, vore fan om Liverpool inte kunde ta hem åtminstone serien.

Vad säger man? En typisk 0-0:a fram till sista tjugo och nu vet nog grannarna återigen att vi såg på fotboll här hemma. Paul Scholes, så jävla viktigt och så hoppas vi att Spurs knycker tre poäng från ryssarna sen.

Vilken avslutning på ligan vi får. United och Chelsea kommer att kriga till sista matchminut men även kampen om fjärdeplatsen är ju galet spännande. 5 maj spelar City mot Spurs och det kan nog bli en sjuhelvetes historia, för att inte tala om Liverpool-Chelsea nästa helg för oss som till hälften är utomstående betraktare i det sista fallet.

Dagens match var väl inte Rafael da Silvas stora, han har en tung avslutning på säsongen med dagens tveksamma insats vid 1-1 samt utvisningen i Champions League. Men Nanis chipp är det ju klass på och Machedas snabba uppfattning och framspelning är inte heller dålig. Är han ordinarie nästa säsong?

Bra jobbat Liverpool! :OO

Såg inte matchen, men det är inte en förlust jag grämer mig över, det har varit fler sådana under säsongen... Att det sedan kanske innebär att ett annat lokalt lag missar guldet, tja... ;)

Liverpool uppträdde ju skamligt håglöst. Nog för att de är dåliga i vanliga fall men ack ve, det här var det sämsta jag sett dem på länge.

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)