webForumDet fria alternativet

Elitserien 2006/2007

Sport

233 svar · 6 957 visningar · startad av filippo · sida 8 av 12

Frågan, av filippo

Vissa av oss längtar väldigt mycket men då vill man inte höra sånt här! :(

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 20022 027 inlägg

Period 2 till ända. Kan väl inte påstå att Modo bjuder på något skönspel, men det är kvitterat vilket är huvudsaken. Övertag HV, men det känns ändå som att vad som helst kan hända i tredje.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Bara att önska att Modo tillslut vänder och vinner det här, jag vill ha dem i final som en minitröst om FBK åker dit, plus att deras stora uppdrag blir att tvåla dit LHC. ;)

En period kvar och givetvis, mycket kan hända men då måste hela laget verkligen rycka upp sig. LHC spelar smart, det gör inte FBK.

...och 1-4. FBK trummade på riktigt bra under en lång period nu och hade överlägset mest puck, skapade en hög med chanser och såg ut att vara på väg in i matchen igen. Men så går man ner sig i egen zon, tappar onödigt puck och åker på baklängesmål. Värdelöst. Meninglöst. Tungt.

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Dryden skrev:

Värdelöst. Meninglöst. Tungt.

Skit nu i det. Det är över. Och det gör ingenting om en vecka. Tvärtom, nästa år blir det REVANSCH!!!! och det är ännu kuligare.

Tänk lite på det vackra vädret och att Sverige ska vinna VM snart.

Med vänliga hälsningar från en som såg sin första FBK-match 1965.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

En av dom vackraste stunderna i svensk hockey idag! FBK åkte uuuuur! §e

Medlem sedan aug. 20022 027 inlägg

Tungt idag för Modo. En måstematch men de orkade inte riktigt hela vägen. Tror tyvärr att det blir HV som tar den här semifinalen nu. Modo har nog inte den energi som krävs för att vinna två raka matcher nu.

Grattis Linköping till finalserien. Sett över hela serien tycker jag att det var rättvist att Linköping vann.

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Såg inte matchen idag men det verkar som att FBK gjorde en match lik de andra. Den här semifinalserien påminner en del om finalserien mot HV när de ena stunden spelade lysande och andra stunden spelade så brutalt dåligt så man kunde inte tro att det var sant. Var väl möjligtvis lite värre nu... Men men, hoppas Modo tvålar till HV iaf så det inte blir både pest och kolera i finalen.

Det är över och det känns just nu jävligt tungt kortsiktigt sett. Men visst, 1-4 i matcher säger väl det mesta. FBK kom aldrig upp i någon vettig standard efter att man tappade första matchen i Karlstad och på lång sikt var det väl rättvist. Men jag tycker inte att Karlstadlaget bjuder till ordentligt, och när man väl gör det så åker man alltid på ett skitmål bakåt och kommer av sig.

Rent generellt så har matchserien mot LHC varit galet snäll, har ju knappt smällt något alls. Det jag funderar på är om Mora verkligen var bra motstånd för oss i kvarten, det hade inte suttit fel med lite tuffare motstånd och mer action redan där. Man kanske rent av kom för utvilade till matchserien mot LHC. Sedan att se ett helt lag bara braka ihop fullständigt är ju inget vidare kul heller, framför allt inte när man är van vid att det är fullt ös i PP och tätat i boxplay. Nu såg man ju knappt ut att kunna hålla i pucken.

Så, det känns ändå som att jag skiter i det vackra vädret just nu. Färjestad är ute och säsongen är över innan finalspelet ens har börjat. Känns ovant och konstigt. Ska jag nu vara riktigt ärlig så lägger jag nog hockeyn åt sidan, men hoppas att Modo tar hem det här i slutändan. Lycka till!

Tengblad skrev:

Ditt första inlägg i tråden. Bara att gratulera. Nu väntar jag ivrigt på att Esen ska komma hit och varför inte richardjoha när gänget ändå samlas?

Tengblad skrev:

Särskilt när Kåberg fullbordade skammen genom att kasta handskarna, slåss, och avsluta säsongen med ett matchstraff. Han är som en femåring och du är skadeglad. Tråkiga reaktioner båda. Men så kommer ni väl från samma trakter, tror jag... ;)

Nämen oj blev ni kinkiga i blöjan nu...

Tengblad skrev:

Det tycker jag inte. Eller ansåg du att vi borde ha hållit med dig?

Skadeglädje kan vara kul om den levereras med lite finess, en smart kommentar, en slags knorr av nåt slag eller så. Annars är det bara dålig stil.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Jey! Färjestad ute och HV klarar en match till! Vilken match säger jag! Öl, pizza, chips och roliga polare. Kunde inte bli bättre! :bire

Tengblad skrev:

Inte särskilt, men attityden är tråkig men inte helt obekant. Du har inte engagerat dig förut i ämnet men det passar väldigt bra nu, vilket i sig är intressant. Men du behöver inte vara orolig, du är inte först. I ditt goda sällskap återfinns bland annat Esen! (y)

Dryden skrev:

Inte särskilt, men attityden är tråkig men inte helt obekant. Du har inte engagerat dig förut i ämnet men det passar väldigt bra nu, vilket i sig är intressant. Men du behöver inte vara orolig, du är inte först. I ditt goda sällskap återfinns bland annat Esen! (y)

Eftersom jag inte har Canal+ så har jag inte haft någon anledning att delta innan. Frölunda gick inte vidare så inte förens nu händer något som glädjer mig i Elitserien, så varför får bara präktiga forumledare ha åsikter här? Hörttalas om derbykänsla?

(Saknar en spyfärdig smiley här)

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

så varför får bara präktiga forumledare ha åsikter här?

Så sant så... :OO

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Tengblad skrev:

..och för att reta Dryden håller jag givetvis med! ;)

Skämt åsido, fortsätter HV på den inslagna vägen borde det här vara klart efter nästa match! Jösses jävlar vad de trummade på idag...

Först avlossar Stefan Pettersson stora bössan (det är då målvaktens flaska brukar ta ett par varv i luften) och sen kommer Andreas Jämtin och fläskar in en också! Men dagens stora överraskning var helt klart Pat Kavanaugh! Under de senaste matcherna har jag klagat över att de enda gångerna han har märkts är när han sätter sig i båset bredvid killen med matchuret - men idag klev han fram och pillade in ett mål när det som mest behövdes! (y)

Givetvis trist för Färjestad att åka ur, men efter förra säsongens debacle tänker jag inte ens försöka dölja min skadeglädje... ;)
Framförallt är det kul för LHC att vara i sin första final! Det behövs lite omsättning i svensk hockey...

Intresseklubben noterar också att medgångssupportern Dryden genast bytte avatar... :moose ;)

Tengblad skrev:

Eftersom jag inte har Canal+ så har jag inte haft någon anledning att delta innan. Frölunda gick inte vidare så inte förens nu händer något som glädjer mig i Elitserien, så varför får bara präktiga forumledare ha åsikter här? Hörttalas om derbykänsla?

Jag tror inte att du är ensam om att inte ha Canal+. Minst en gång, eventuellt kanske både två och tre, har i alla fall :stefan: spytt galla över att han sitter på fel kanalpaket. Av någon anledning postar han här i alla fall eftersom han har upptäckt att det finns andra sätta att följa serien och slutspelet på. Jag hävdar naturligtvis inte att du inte får debattera i tråden men att komma med ett påstående som du gjorde känns bara patetiskt meningslöst från någon som egentligen inte bryr sig ett dugg.

Vad gäller ditt påhopp kring "präktiga forumledare" så kan vi ta det i PM, det verkar som att du vill tala ut om något som inte lämpar sig i den här tråden. Du vet hur man skriver och hur PM-funktionen fungerar så varsågod. Vi hörs där.

:stefan: skrev:

Intresseklubben noterar också att medgångssupportern Dryden genast bytte avatar... :moose ;)

Säsongen är över, jag har kört FBK-avataren sedan mitten av oktober-november. Dessutom hade en äkta medgångssuporter bytt redan efter första semiförlusten i Karlstad så... tjafsa inte. ;)

Dryden skrev:

Jag tror inte att du är ensam om att inte ha Canal+. Minst en gång, eventuellt kanske både två och tre, har i alla fall :stefan: spytt galla över att han sitter på fel kanalpaket. Av någon anledning postar han här i alla fall eftersom han har upptäckt att det finns andra sätta att följa serien och slutspelet på. Jag hävdar naturligtvis inte att du inte får debattera i tråden men att komma med ett påstående som du gjorde känns bara patetiskt meningslöst från någon som egentligen inte bryr sig ett dugg.

Eftersom jag vill SE vad som händer och inte bara följa någon annans uppfattningar om matcher så håller jag mig till slutspelet börjar, att du har så svårt att klara av att förstå det får stå för dig själv.

Något PM tänker jag då inte skicka när det uppenbarligen är du som har problem med att se att någon annan har en åsikt mot din egen. Trodde forumledare skulle klara av att ta sådant.

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Dryden skrev:

Ditt första inlägg i tråden. Bara att gratulera. Nu väntar jag ivrigt på att Esen ska komma hit

Ska jag vara helt ärlig så förstår jag inte riktigt vad du menar, Att FBK åkte ut e ju tråkigt för er alla här i forumet och för mig så skulle gärna FBK få vara kvar, Samma sak känner jag för dom övriga tre lagen som spelar om en finalplats, Ser ingen som helst anledning att jag skulle komma in hit och vara "skadeglad" eller vad man nu skulle kunna tänkas vara (även ifall man tänker tillbaka till 98 i den 7:e avgörande finalmatchen i globen mot just FBK där ni lyckas vinna finalen i övertid, GRATTIS till den segern), Men man lyckas inte jämt och detta år var tydligen Linköping lite bättre än FBK i dom avgörande matcherna, och för väl önska er lycka till nästa säsong istället...

Tengblad skrev:

Eftersom jag vill SE vad som händer och inte bara följa någon annans uppfattningar om matcher så håller jag mig till slutspelet börjar, att du har så svårt att klara av att förstå det får stå för dig själv.

Intressant, för slutspelet är mer än hälften gånget. Kan inte på något sätt utifrån din aktivitet i tidigare i tråden tyda något som helst intresse av mer än att ett lag har åkt ut vilket är en aning tråkigt.

Tengblad skrev:

Något PM tänker jag då inte skicka när det uppenbarligen är du som har problem med att se att någon annan har en åsikt mot din egen. Trodde forumledare skulle klara av att ta sådant.

Om jag inte kunnat ta kritik eller andras åsikter hade jag troligtvis inte blivit långvarit alls, i något forum. Förstår inte varför du drar fram en forumledarroll/moderratorroll överhuvudtaget, eller ens kan med att yttra att jag inte kan ta kritik riktat mot mig eller de lag jag stödjer. Har du överhuvudtaget läst något av det som jag skrivit i tråden? Jag har kritiserat Färjestad ett antal gånger både här och tidigare säsonger när jag tyckt att det varit befogat. Ännu ett exempel på ditt uppenbara ointresse.

Esen: bra inlägg. Liten rättelse dock, det var i bäst av fem matcher som finalen 1998 i Globen avgjordes.

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)