webForumDet fria alternativet

EM-kval 2008

Sport

398 svar · 13 850 visningar · startad av Winterlord · sida 11 av 20

Frågan, av Winterlord

Nu drar lottningen till kvalet igång. :) 12\.00 Fredag. "Svenska fotbollsförbundet skrev: EM-kvalet kommer att spelas i sju grupper där Grupp A innehåller åtta lag medan de sex övriga (Grupp B-G) är sjulagsgrupper. Kvalspelet inleds i september i år och avslutas i november 2007. Ettan och tvåan i varje grupp är kvalificerade för EM 2008. De båda värdnationerna är direktkvalificer

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Sico skrev:

Och var är Allbäck?

Där han hör hemma - på bänken och i historieböckerna. Adjö!

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Jag, som aldrig varit särskilt impad av Zlatan, bara kapitulerar. Fan, han e ju så bra att han borde satsa på fotboll på heltid. :-)

Elmander: Betyder namnet "stålman" på nåt språk?

Sörensen räddade Danmark - med lite hjälp av domaren.

Förstår knappt detta hojtande om Kim Källström.

Mellberg: Årets övertändning.

Men tråkig att det inte blev ett enda mål.....

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

Om Zlatan hade träffat bollen med sin bicykletas och det hade blivit mål skulle jag egenhändigt ha byggt ett jävla tempel i hans ära. Han var verkligen inte långt ifrån...

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Bra försök, Men nästa gång kanske Camp Sweden ska vara lite mer försiktiga i sina uttalande om historiskt tifo osv...

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Gah, det var inte lätt att se nåt av matchen på en liten tv på en bar på Söder, men vi försökte! :e

Jag såg inte numrena på spelarna, så det var inte många man kände igen förutom Zlatan, Elmander och Chippen ungefär ;) men helt klart en match av klass! Synd bara att det var en så grov offside vid målet som underkändes och att domaren glömde glasögonen hemma - hela puben vrålade vid Aggers hands, det behövdes inte direkt några repriser för att vi skulle reagera. Syntes trots att vi satt 10 meter från en 32"... :l

Danmark har väl en mikroskopisk chans att krångla sig vidare, men vi är tamejfan i Österrike-Schweiz! :birp

Lichtenstein-Sverige TV3 imorgon (lördag 13 okt) kl.19.00.

Antingen blir det väl en rysare där svenskarna spelar som krattor med oavgjort resultat, typ 0-0- eller 1-1.

Eller så blir det ett ganska snabbt mål av Sverige, åsså tappar Lichtensteineserna :) intresset och matchen slutar typ 1-5 eller nåt.

Fler tips?

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag vet inte vad jag ska tro, mer än att jag vet att jag ska ha minst två öl under matchens gång samt matchtröja. Jag hoppas vi skåpar ut dem fullständigt men är tveksam till om Fegerbäck vågar ställa upp en offensiv elva.

Vaba??? Har folk inga funderingar såhär innan avspark???

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

4-0 till Sverige.

Medlem sedan mars 20051 070 inlägg

Lichtenstein vinner med 2-1

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Jag hoppas vi får se en tät, spännande och hård match som slutar med komfortabel svensk seger. Det är roligt att Ljungberg är tillbaka, om han får fart på fötterna kan det bli hur roligt som helst.

Ljungberg gör ett, Elmander två, och Källström kommer in i andra och gör 4-0 på frispark. Web-Tor har rätt alltså.

edit: lite oväntat att Liechtensteins nationalsång har samma melodi som God save the queen. :)

10 minuter in i matchen:
Ser ju bra ut.
Men jag är nervös för Isakssson........

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Jag hade lite fel - det måste ju jag ha ibland också. Men det gör inte så mycket. Det var stundtals ganska rolig fotboll, och det känns som att grabbarna hade kul på plan, speciellt på slutet.

Grymt orutinerat av Daniel Andersson att ta ett gult kort dock...

Inte mycket att säga egentligen. Stabil insats av hela svenska laget.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

På min stryktipskupong hade jag en singeltvåa med tre mål i matchen. Synd att jag inte fick in fler matcher dock. Vem hade anat att Lettland skulle slå Island borta? Men okej, Danmark borde jag minst ha halvgarderat...

Skönt med en fin seger där jag imponerades av flera spelare, trots att Strömblad/Hysén korrekt men ständigt påpekade nivån på motståndarna. Står fast vid att det är kul att se när även svenska spelare vågar utmana på olika sätt. Som vid 2-0-målet exempelvis.

Medlem sedan maj 20033 218 inlägg

japp riktigt härligt, tycker dem känns stabiliare utan Zlatan ;)

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

Sjodahl skrev:

japp riktigt härligt, tycker dem känns stabiliare utan Zlatan ;)

Ja, helt klart, med honom hade de knappast krossat ett världslag som Liechtenstein. Jag menar, Allbäck gjorde ju allt - utan honom hade det minst blivit 9-0 till dem.

Jag saknade verkligen Zlatan. Allbäck var visserligen bra men annars var våra forwardars ganska bleka. Zlatan hade kunnat leka sänder Liechtensteins försvar totalt. Nu var det Chippen som fick göra det istället. :)

Dags igen!
Nordirland har ju imponerat så här långt men jag tror ändå att Sverige vinner med 4-1.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Ja, Sverige måste vinna! Hemmaplan och allt. :)

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)