webForumDet fria alternativet

OS | Turin | 2006

Sport

290 svar · 10 993 visningar · startad av Web-Tor · sida 8 av 15

Frågan, av Web-Tor

Mindre än en månad kvar till OS i Turin! :) Det känns som att intresset varit ganska lågt men i takt med dom senaste framgångarna så känns det riktigt roligt. :) Vad tror ni om Sveriges medaljchanser? red/ Själv gissar jag på att vi tar fem medaljer.

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan mars 2004662 inlägg

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Äntligen får Anja sitt OS-guld! Underbart! Och Björn Lind, vilken spurt. Han bara stack ifrån och ledde med 20 meter innan han började fira! Yeah!

Lasp skrev:

> karlj87 Jag vill gärna veta varför du inte tycker om chris Härenstam som kommentator.

Jag gillar inte hans stil. Hans analyserande sätt att kommentera. Men har aldrig gillat hans kommenterande. Ska tänka efter lite till...

Medlem sedan aug. 20002 272 inlägg

Jag gillar Chris för att han är en allround-kommentator..han kan RIKTIGT mkt om sport.
Även om han inte är min favorit vad gäller hockey, där är Staffan Lindeborg snäppet vassare :)

Medlem sedan dec. 2004290 inlägg

Det bär mig emot, men jag har börjat smågilla Wikegårds ibland halv-kontroversiella stil att kommentera på. Han är i alla fall rättfram och ärlig, ibland på ett nästan tyket sätt så det blir lite humor i det hela. SVT's studio är helt OK också! (y)

Jävligt bra utdelning idag överlag, spenderat hela dan framför OS då jag vart ledig å grejer :bire.

Medlem sedan juli 20033 147 inlägg

Weeehooooooooo!!! Vilken dag! :bire

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Sådana här dagar är inte bra för nerverna. :e

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Vilken strålande medaljdag! :bire
Spännande är det imorgon när damerna spelar curling-final. :)

Medlem sedan feb. 20041 816 inlägg

Crapdamnit! Får väl lita på att nästa lag sköter sin uppgift bättre. ;)

Jag startade ju tråden med att gissa på fem medaljer och det grejade vi ju rätt snabbt. :e
Redan elva klara medaljer betyder att vi gör dom bästa vinterspelen genom tiderna. Fantastiskt!

Skulle vara spännande om Finland fick möta Tjeckien i den andra semin med tanke på vad som hände när lagen möttes i gruppspelet.

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

...bästa sedan 46 eller vad det nu var sade dom. Vilken dag!!! Ledig har man varit också :) ...nä usch vad härligt OS...

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Tvi vale för att jobba till fyra och sen tvingas vara kvar till halv sju i väntan på en biljävel som aldrig dök upp! x( :bla

Dvs, jag missade rubbet av dagens begivenheter... :l

Jävla skit, jag visste att Ryssarna skulle vara för svåra. :( :( :( :x

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Härligt att Kanada åkte ur, ha ha ha! Kommer skratta länge till §e

Web-Tor skrev:

Skulle vara spännande om Finland fick möta Tjeckien i den andra semin med tanke på vad som hände när lagen möttes i gruppspelet.

Ser nu att det står fel i min tidningsbilaga. Finland kan ju inte möta Tjeckien i annat än final eller bronsmatch.

Trist OS-dag idag för övrigt. :(

Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg

Curlingfinal för tusan! :)

OS är över för min del. Nu håller jag på finnarna men det spelar inte längre någon roll hur det går.

Är så grymt besviken på Kanada, :(

Engine^ skrev:

Curlingfinal för tusan! :)

Jo, visserligen.
Men jag gillar mer sport där man får skrika av upphetsning. ;)

Web-Tor skrev:

Men jag gillar mer sport där man får skrika av upphetsning. ;)

Uppdatera dig på omgivningen! :moose

Expressen skrev:

Vill ha mer väsen
- Många tror att det ska vara tyst på läktaren hela tiden, men vi tycker att det ska applåderas och skrikas.
Tidigare i OS skickades reserven Ulrika Bergman upp på läktaren för att få mer fart på fansen.
- Vi undrade varför de var så tysta. Det är ju bara precis när vi släpper stenen, som det behöver vara tyst. Sedan är det som i golf, då vill man ha jubel.

http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=533100

Gasta så mycket du vill, det är tillåtet! ;)

Medlem sedan apr. 20013 480 inlägg

hehe timeout

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Vilken match!! Vilket spel! Vilken jäkla avslutning! Grattis till curlingguldet! :D (y)

Vilken sistasten! Jag satt och kved i soffan när de inte tänkte vika in efter knock på den yttre, men herrejävlar... :o (y)

..och dom säger att curling är trist! Eller hur!

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)