Winterlord skrev:
Det är ju för bövelen OS och man har hela världens blickar på sig. Pinsamt var ordet! :x
Ännu värre blir det med tanke på att det är en sprojlans ny arena - de kan inte ens skylla på gammal utrustning... :l
290 svar · 10 993 visningar · startad av Web-Tor · sida 4 av 15
Mindre än en månad kvar till OS i Turin! :) Det känns som att intresset varit ganska lågt men i takt med dom senaste framgångarna så känns det riktigt roligt. :) Vad tror ni om Sveriges medaljchanser? red/ Själv gissar jag på att vi tar fem medaljer.
Läs frågan i sin helhet →Winterlord skrev:
Det är ju för bövelen OS och man har hela världens blickar på sig. Pinsamt var ordet! :x
Ännu värre blir det med tanke på att det är en sprojlans ny arena - de kan inte ens skylla på gammal utrustning... :l
:stefan: skrev:
Exakt!
Såg tidigare sista perioden mellan Slovakien och Ryssland. Till min stora förvåning stod det 3-3 när jag slog på tv:n. Trodde faktiskt att Ryssarna skulle ha övertaget i den här matchen men oj vad fel man kan ha. Matchen höll ett fruktansvärt tempo och båda lagen slet som djur. Det som förvånade mig mest var hur tekniskt slovakerna spelade. Tekniskt spel är ju kanske inte det första man tänker på när man snackar slovakisk hockey med spelare som exempelvis Zdeno Chara och liknande back-bjässar. De har ju förvisso spelare som Satan & Demitra, med lång erfarenhet från NHL-spel, men hela laget imponerade stort på mig. Och Marian Gaboriks avslutande mål (gjorde även näst sista) var ett av de grymmaste jag sett på länge. Han fångar upp ett diagonalpass och på 4-5 skär så har han åkt ifrån (!) bägge ryska försvararna och utan att stanna upp lägger han pucken otagbart i bortre krysset. :bire
Nu såg jag ju bara sista perioden men spelar Slovakien som de gjorde där, då bör nog Sverige passa sig betydligt mer för dem än för exempelvis USA (som till sist lyckades få lika mot Lettland efter att ha legat under 2 ggr).
Vilken skidåkning av Anna Carin Olofsson! Bara 2,4 sekunder från segern trots en bom.
Ser riktigt bra ut inför jaktstarten. :)
Dags att dela ut koffein-piller inför 3:e perioden mot Ryssland kanske? :l
Hatar att se ett passivt svenskt hockeyladslag.. det borde smäll mer, släng in jämtin och odågan (odoya) mfl som kan fajtas lite och skapa oreda hos motståndarna.
för jävlig instats mot ryssarna nu, orkar inte kolla mer ens.
Ja, fan va uselt Tre kronor spelade. Hoppas verkligen att det enda laget analyserar och studerar från den här match-videon är Rysslands spel, för de spelade precis som tre kronor borde gjort. Hoppas också att någon talar om för spelarna att det inte är dam-hockey...man får tacklas! :x
Även om de inte spelar en matchavgörande roll så tycker jag även att domarna stod för en svag insats. :l
De enda som står upp och tar ansvar är M. Sundin och S. Påhlsson.
Någon som såg exempelvis D. Alfredsson och F. Modin idag? :x
Winterlord skrev:
Någon som såg exempelvis D. Alfredsson och F. Modin idag? :x
Ja, Alfredsson tappade pucken 4-5 gånger såg jag. ;)
Det är alltid lätt att klaga på domaren när man förlorar men han var verkligen inte bra (dock ej matchavgörande). Men det är så tråkigt att se duktiga svenska NHL-stjärnor spela tafatt i blågult. :(
Vart f*n är hjärtat i svenska spelet?
Visst var Tre Kronor helt under isen idag, men ryssarna var ruggigt effektiva - varenda passning satt ju stenhårt på bladet! ..och vilka mål sen! :o
Nä, de har gjort sig förtjänta av en jävla utskällning (skicka ner Wikegård i omklädningsrummet så får de veta att de lever! :e)...
:stefan: skrev:
Nä, de har gjort sig förtjänta av en jävla utskällning (skicka ner Wikegård i omklädningsrummet så får de veta att de lever! :e)...
Tycker du han var elak? Jag tycker han var på tok för positiv i sina kommentarer i matchen. Det var mest andra halvan av sista perioden som han började klaga. Innan dess var det mestadels positiva ord såsom att vi bara har otur, att vi spelade lika bra som ryssland osv. Skicka inte ner Wikegård till omklädningsrummet, skicka hem honom istället. (n)
Well, nu såg jag bara tredje perioden och framåt, så jag vet inte vad han sa innan dess. Däremot var det lite kul att se Bengt-Åke i studion, han satt bara och glodde rätt fram och tog emot när Wikegård radade upp klagomål... ;)
Wikegård är kung!
Web-Tor skrev:
Ja, Alfredsson tappade pucken 4-5 gånger såg jag. ;)
Precis min poäng. ;)
BlueSaint skrev:
Wikegård är kung!
Avskaffa monarkin!! ;)
sant, var är hjärtat?
men nuså.... Forsberg spelar OS!!!!!!!
grymt! final i hockeyn!
redigerar lite: grymt bra av sverige. mycket tur och kanske inte helt rättvist, men vem bryr sig! :)
Damkronorna är väl Okey, dem har ju hjälm, skydd och vinklad klubba så det måste ju vara Hockey!
Nej men kommentator som kan hela Floskelordboken utantill, och heter det rajt-skytt? Något nytt jag lärt mig men inte fattat.
Tack ändå Chris Härenstam.
Första gången något annat lag än USA och Kanada är i OS- eller VM-final i damhockey. Hur grymt som helst! (y)
Sjukt spännande semifinal, det kändes nästan som om det var final! Grymt bra!
Stålande spelat av damerna igår! Kim Martin var hur grym som helst. :o (y)