DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggMen helt allvarligt! Kan inte SVT bara ge fan i att byta kanaler hela tiden? Tredje bytet nu på under två timmar! Lägg fotbollen i en kanal som inte inkräktar på Rapport och annan skit som alltid ska ligga fast i någon av kanalerna. Hur svårt kan det vara?
Inte illa! 3-2 (gränsfall till offside, precis som vid deras kvittering - dock korrekt dömt båda gångerna tycker jag) men stackars Lehman har ju inte fått någon drömstart på turnéringen direkt. Och mycket riktigt så riktas bilderna mot Kahn på bänken. Kul att de visar någon annan därifrån, de har ju visat Ballacks ansikte ett antal gånger... :OO
Det är inte speciellt imponerande att släppa in två mål mot Costa Rica. Det kan bli jobbigt för Tyskland när man ställs mot svårare motstånd...
OdeMedlem sedan mars 2003664 inläggHyffsad öppningsmatch må jag säga! Lahms och Frings mål gick ju inte av för hackor. Trevligt värre! :birp
altackMedlem sedan feb. 20042 594 inläggMatchen blev betydligt mer underhållande än jag hade förväntat mig, med ett par riktigt vackra mål! Och helt plötsligt känner man sig inte lika rädd för Tyskland i en eventuell åttondelsfinal, backlinjen var under all kritik. :p Lahm var desto bättre.
KimMedlem sedan jan. 20007 697 inläggFrings ligger ju minst sagt bra till för turneringens mål. Sen ska man väl inte säga för mycket, men nog kommer det ligga topp 5 i VM, det är jag övertygad om.
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inläggHoppas att vi får ser lika mycket mål igenom hela VM. Tyskland får det nog svårt; två insläppta mål och hur många skott hade Costa Rica på mål? 4?
Dryden skrev:
Men helt allvarligt! Kan inte SVT bara ge fan i att byta kanaler hela tiden? Tredje bytet nu på under två timmar! Lägg fotbollen i en kanal som inte inkräktar på Rapport och annan skit som alltid ska ligga fast i någon av kanalerna. Hur svårt kan det vara?
Dom måste visa VM i den kanal som når störst del av befolkningen så det är SVT1 & SVT2 som gäller. Som public service kanal kan dom inte heller slänga ut nyheterna, tyvärr.
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggFrings ytterskruv-nästan-rakt-i-kryllan var ju fantastiskt vacker! ooooOOOOHHHH längs med hela bollbanan från det att bollen lämnat foten och sen bara ett stort nöjt skratt från min sida. Jag älskar sådana mål! :)
CompusaMedlem sedan jan. 20023 327 inlägg
Dryden skrev:
Jag älskar sådana mål! :)
Kan bara hålla med, ett helt underbart mål! Men faktum var att Costa Ricas målvakt nästan var där och räddade :o
Helt okej öppningsmatch, nu ska jag se Polen vs Ecuador och där är visserligen förväntningarna låga, men det är ju VM :moose
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggShit, det blev ju action i öppningsmatchen trots allt! När första målet satt klockrent i krysset redan efter några minuter trodde jag att det skulle bli en utskåpning av rang, men Costa Ricaspelarna hade ju koll på tyskarnas backlinje och vips blev det mål! :birp
Men Frings kanon i slutet, hel-ve-te vilket mål! Nästan i Gerrardklass faktiskt... :e
Web-Tor skrev:
Dom måste visa VM i den kanal som når störst del av befolkningen så det är SVT1 & SVT2 som gäller.
Eller hur, varför har Tv4 hälften av sändningarna då?
Dessutom innebär inte SVTs public service-klausul att de måste skifta kanal femton minuter efter avspark! :bla
Kikade lite närmare i tablån för SVT1:
1715 Fotbolls-VM: Tyskland-Costa Rica
1815 Plankare
1830 Madicken
1900 Fotbolls-VM: Tyskland-Costa Rica
Inga nyheter så långt ögat når, ändå skulle de över i tvåan... (n)
OdeMedlem sedan mars 2003664 inläggBra öppningsdag i VM tycker jag. Flera vackara mål i Tyskland-Costa Rica och underhållande spel. Även kul att lag som Ecuador sticker upp och skräller mot Polen. Hade varit fint att få dom i åttondelsfinal!
Yeah! Äntligen har festen börjat! (y)
Riktigt nice mål från Lahm och Frings i en ganska öppen match ändå, får man lov att säga. Imponerades av Costa Ricas effektivitet i avslutningarna och blev desto mindre imponerad av Tysklands något virriga backlinje och målvakt. Lehmann borde träna på one-on-one-situationer! :L
Ecuador spelade också effektivt, underhållande match där.. Polen hade ju inte direkt marginalerna på sin sida med två ramträffar sista 10. Hoho. Det här kommer bli grymt spännande, kan Ecuador bli detta VM:s nya Senegal?
Jag tycker att Ecuador är ett ganska bra bevis på att vi ska ta Paraguay på allvar...
Om inte annat så var Chile det.
SsilfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Jag älskade inledningsmatchen! Vilka drömmål och vilken skön stämning! WUHU! VM!!!!!!!! :e :bire :birp (y) (sverigeflagga)
KimMedlem sedan jan. 20007 697 inläggFörstår inte varför alla ser Ecuador som någon slags underdogs. Sydamerikanska lag är bra, det är nog bara vi inskränkta nordbor som inte har sett det än.
Kim skrev:
Förstår inte varför alla ser Ecuador som någon slags underdogs. Sydamerikanska lag är bra, det är nog bara vi inskränkta nordbor som inte har sett det än.
Så är det helt klart. Samtidigt som tidningar och dylikt i Sverige haussar upp blågult till skyarna.
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg
:stefan: skrev:
TV4 har ju köpt en del av rättigheterna till VM och visar därför vissa matcher. Men dom visar matcherna i den kanal som når flest. Man visar t.ex. inte live-matcher i TV4+.
De matcher som SVT har rättigheter till måste alltså visas i SVT1 & SVT2. Man kan inte visa matcherna i någon annan SVT-kanal får att på så sätt slippa kanalbyten.
BlueSaint skrev:
Kim skrev:
Förstår inte varför alla ser Ecuador som någon slags underdogs. Sydamerikanska lag är bra, det är nog bara vi inskränkta nordbor som inte har sett det än.
Så är det helt klart. Samtidigt som tidningar och dylikt i Sverige haussar upp blågult till skyarna.
Ecuador är rankat 39:a och Sverige är rankat 16:e så jämför man dessa två lag så är Ecuador underdogs.
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
Web-Tor skrev:
TV4 har ju köpt en del av rättigheterna till VM och visar därför vissa matcher. Men dom visar matcherna i den kanal som når flest. Man visar t.ex. inte live-matcher i TV4+.
De matcher som SVT har rättigheter till måste alltså visas i SVT1 & SVT2. Man kan inte visa matcherna i någon annan SVT-kanal får att på så sätt slippa kanalbyten.
Du missar min poäng.
Jag är mycket väl medveten om att både SVT och Tv4 driver ett gäng kanaler utöver sina huvudkanaler och att de måste visa fotbollen i den största.
Men detta ursäktar inte SVTs beteende att hoppa fram och tillbaka mellan SVT1 och SVT2 flera gånger varje match bara för att visa sponsorernas loggor så mycket som möjligt.
Däremot flyttade Tv4 på Nyheterna vid 22 igår, en skylt visades vid pass halv tio om att Nyheterna skulle visas på Tv4+ istället.
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg
Du missar min poäng.
Jag är mycket väl medveten om att både SVT och Tv4 driver ett gäng kanaler utöver sina huvudkanaler och att de måste visa fotbollen i den största.
Då missuppfattade jag din poäng med att fråga om varför TV4 sände vissa matcher.
Däremot flyttade Tv4 på Nyheterna vid 22 igår, en skylt visades vid pass halv tio om att Nyheterna skulle visas på Tv4+ istället.
TV4 är ju inte någon public service-kanal så dom kan flytta sina nyheter hur dom vill. SVT måste däremot visa nyheterna på vissa tider. Även barnprogrammen kommer att visas i "rätt" kanal vilket gör att sporten får maka på sig.
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inläggJag förutspår en tungvrickare utan dess like under dagens match:
-"Svenskarna kommer på bred front nu"
-"Det ser ut som att en svensk spelare har skadat sig"
-"Det är en bra öppning, sett med svenska ögon"
Vad skulle dessa fraser bli om det inte gäller Sverige utan Trinidad & Tobago? Alltså; vad heter invånarna i Trinidad & Tobago?
-"Trinidaderna & Tobagerna kommer på bred front nu"
-"Det ser ut som att en Trinidadier eller Tobag har skadat sig"
-"Det är en bra öppning, sett med Trinidadiska & Tobagiska ögon"
:e
Det var någon på wF (har sökt med inte hittat) som beskrev just sådana här dagar på ett väldigt bra sett:
"När Sverige ska spela mår man dåligt hela dagen för att man är så nervös - och när matchen väl börjar mår man ännu sämre".