Denna matchen kändes förlorad innan den ens började. Jag hade ett litet hopp, men när tyskarna totalt körde över Sverige redan de första minuterna så blev resten en ren pina. Det kändes nästan som om spelarna också tyckte det var kört. Trots ett otal toppspelare, så kanske det massiva tyska stödet på läktarna blev för mycket, för rent spelmässigt var tyskarna inga övermänniskor. Det var bara Sverige som var riktigt uselt.
Fotbolls-VM 2006, Tyskland
935 svar · 31 859 visningar · startad av JAreMANNEN · sida 30 av 47
Frågan, av JAreMANNEN
Tycker att det är dags att lyfta fram detta nu :) Inte minst för att FIFA's första biljettsläpp-period är över. Det kommer fyra ytterligare perioder då man kan boka biljetter via FIFA: 1 Maj 2005 till 15 November 2005 1 December 2005 till 15 Januari 2006 1 Februari 2006 till 15 April 2006 1 Maj 2006 till 9 Juli 2006. Svenska fotbollsförbundet kommer endast att sälja biljetter om Sverige tar sig
Läs frågan i sin helhet →Hur fan kan man släppa Klose på det viset? Helt otroligt... Vid andra målet var tyskarna två mot fem, men Klose fick ändå rulla bollen obehindrat till en helt ren Podolski.
Äh, Tyskland vann helt rättvist, blev snarare förvånad att de inte dängde in 2-3 bollar till.
Hade svenskarna vunnit den matchen hade orättvist inte varit ett tillräckligt starkt ord. Blek insats av svenskarna (med främst Isaksson som undantag) och dålig match. Det kändes som om de hittade tillbaka i slutet av första men sen kollapsade de igen. Tråkigt, men helt rättvist.
Nu blir det förlängningen i den underbara Argentina - Mexiko matchen nästa.
Vilket mål!!! OJOJOJ!! (y)
Den volleyn är så sjukt skön. Snyggaste målet hittills!
Så skall väl fotboll se ut?
Där har Sverige inte hängt med överhuvudtaget.
Yeah, nu har Argentina gjort de två snyggaste målen i VM! :)
Fan, varenda gång tyskarna kom i anfall var det lika många som anföll som stod i den svenska backlinjen, men hur såg det ut framåt för Sverige? Två man på topp ensamma mot Tysklands backar och ibland en ensam Ljungberg som försökte ta sig igenom.
Sveriges akilleshäl har hela VM (och dessförinnan också) varit anfall och målproduktion. Bakåt har det funkat kalas fram till denna match, men framåt har varit en pina att se... :l
Sverige var aldrig ens nära att kunna störa tyskland, men som vanligt är det alltid domarens fel när ett lag förlorar...
msossna skrev:
... men som vanligt är det alltid domarens fel när ett lag förlorar...
Det där flinet alltså. Såg ut som en kille på pizzerian...
"Smaklig måltid, tack så mycket, hej då"
Nu går jag och gräver ner mig i 4 år. Tuddeliou!
Web-Tor skrev:
Nu avgjorde ju knappast Ronaldo matchen på egen hand och som du själv konstaterat: vi har inte facit innan match. Spelaren som kunde ha ersatt Ronaldo kanske hade gjort 3 mål. ;)
Nu menade jag inte att han avgjorde just den matchen på egen hand. Jag ville bara förklara själva principen som du säkert förstår nu.
Det var det virriga försvarsspelet som sänkte Sverige, inte domaren. Jag tycker förresten att vi ska leta upp en renodlad högerback till EM-kvalet. Vidare förstår jag inte hur man kan beskylla Lagerbäck för att Henke missade straffen. Det är domaren som bestämmer när bytet ska få genomföras. Nu vet jag i och för sig inte om Lagerbäck sa till om bytet vid just det tillfället. Fast det är väl rätt osannolikt?
Fy fan vilket jävla bakslag!
Enligt mig är Mellberg och backlinjen skyldig till baklänges målen!
:bla :bla :bla :bla :bla :bla :bla för denna kväll!
Allt lidande med alkohol skyller jag på landslaget..... (n)
Har säkert ingen med mig men för Sveriges bästa: Byt ut Lagerbäck!
BlueSaint skrev:
Nu menade jag inte att han avgjorde just den matchen på egen hand. Jag ville bara förklara själva principen som du säkert förstår nu.
Lika rätt som du hade om Ronaldo - lika fel hade du om Zlatan.
filippo skrev:
Har säkert ingen med mig men för Sveriges bästa: Byt ut Lagerbäck!
Den här försluten var inte domarens fel och den var inte Lagerbäcks fel. Hur kommer det sig att folk alltid söker så enkla förklaringar? Sverige har tagit sig till VM vilket bara det är en prestation. Man kan inte kräva att Sverige ska komma mycket längre än så här. Tror du verkligen att en annan tränare hade tagit Sverige längre?
Annat tänkande kan göra mycket ibland!
Web-Tor skrev:
Lika rätt som du hade om Ronaldo - lika fel hade du om Zlatan.
Fel och fel. Zlatan var knappast sämre än exempelvis Henke.
BlueSaint skrev:
Fel och fel. Zlatan var knappast sämre än exempelvis Henke.
Och? Zlatans misslyckande blir väl inte mindre för att Henke spelade dåligt? Inse att det är dags att sluta försvara Zlatans insatser i detta VM.
Web-Tor skrev:
Och? Zlatans misslyckande blir väl inte mindre för att Henke spelade dåligt? Inse att det är dags att sluta försvara Zlatans insatser i detta VM.
Zlatan har inte varit bra, inget snack om den saken. Det som jag har försvarat är att han ska få fortsatt förtroende. Vissa spelare förtjänar mer förtroende och chanser än andra. Det är bara att titta tillbaka på hur mycket Zlatan har gjort för laget.
Isaksson var den enda behållningen igår. Hade jag dessutom kommit in på plan hade jag sprungit sönder varenda jävla tysk som kom i närheten av mig. Sverige stod ju för fan stilla, men det kanske är svårt med 10 man och 30 grader på arenan. Det är ju nästan tur att man håller på England..
Hur som helst, hejjade som fan på Sverige fram till Henkes straffmiss (hur kan han, och hur kan förbundskaptenerna göra ett byte i ett så viktigt skede av matchen?) och trodde visst att vi skulle hämta oss, men sen började t o m jag bli nedstämd. Suck!