webForumDet fria alternativet

Anna Lindh död

Politik & samhälle

217 svar · 10 416 visningar · startad av Flashes · sida 2 av 11

Frågan, av Flashes

<http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?d=10&a=61478> Mina kondoleanser till hennes familj Jan-Olov

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 20002 272 inlägg

Finner inga ord för vad som inträffat... :( :(
Mina tankar går till nära och kära.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Ofattbart :(

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

NETwork skrev:

Låt oss hoppas att gärningsmannen grips denna gång. Vi måste en gång för alla göra något åt alla dårar som springer runt i Stockholm, det är ju för fan mer regel än undantag att galningar hotar och ställer till bråk om man går ut en kväll i Sverige idag.

Det finns inga belägg för att det skulle vara en "galning" som utförde dådet. Polisen, enligt en artikel på DN.se, sa iaf att gärningsmannen "visste vad han sysslade med".

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Är det inte onödigt att spekulera i det här?
Ingen av oss vet något av vad som ligger bakom mordet,
då är det väl bättre att låta bli att sprida en massa rykten?

Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg

Web-Tor skrev:

Är det inte onödigt att spekulera i det här?
Ingen av oss vet något av vad som ligger bakom mordet,
då är det väl bättre att låta bli att sprida en massa rykten?

Det är väl en normal reaktion att göra precis så. Vanligtvis eftersom medelpersonen vill kunna hjälpa till även om det oftast inte kommer längre än till spekulationer och lösa rykten.

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Har idag gråtit för första gången på många år.

Mina varmaste kondoleanser till hennes familj och näraste.

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Snyft :(

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Vad ända in i h-vete!! :o x( :(

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Helt otroligt tragiskt. :x :(
Som någon påpekade - samhället är bra sjukt.
Det här är som Palme-mordet.

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Anna Lindh var en ovanlig politiker som jag respekterade högt för hennes målmedvetna kamp för sina ideal. Vi lyser frid över hennes minne och gärning.

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

Bra sagt, Theon.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Usch, jag bara fryser och ryser om vartannat... :(

Medlem sedan aug. 200290 inlägg

casca skrev:

NETwork skrev:

Låt oss hoppas att gärningsmannen grips denna gång. Vi måste en gång för alla göra något åt alla dårar som springer runt i Stockholm, det är ju för fan mer regel än undantag att galningar hotar och ställer till bråk om man går ut en kväll i Sverige idag.

Det finns inga belägg för att det skulle vara en "galning" som utförde dådet. Polisen, enligt en artikel på DN.se, sa iaf att gärningsmannen "visste vad han sysslade med".

Nänä, så nu är man inte galen om man går runt och dödar.

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Robbster skrev:

casca skrev:

NETwork skrev:

Nope, inte alltid, tyvärr...

obelix skrev:

Robbster skrev:

casca skrev:

NETwork skrev:

Nope, inte alltid, tyvärr...

Just, ja. Man är visst normal om man dödar, och tvärtom. :OO

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Robbster skrev:

Just, ja. Man är visst normal om man dödar, och tvärtom. :OO

Det finns dom som har det som yrke tex...
Dom behöver inte vara onormala för det...

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg
Medlem sedan jan. 2000415 inlägg

hemskt, riktigt hemskt.

Min fars chef såg på onsdags morgonen en cammoklädd person med kniv vid berzelli park inne i Sthlm city. Han såg tydligen inte helt frisk ut och höll även på avreagera sig på en staty.
Stressad till ett möte (och kanske även "van" vid allt skummt folk som finns) ringde han inte polisen. Om detta nu stämmer, vilket jag tror att det gör, behöver inte mordet vara planerat alls.

Medlem sedan jan. 2001795 inlägg

Inte för att på något sätt förringa denna avskyvärda händelse, men vem är tänkt att efterträda en sådan ljusstark person?

Ja, men fast dom har ett yrke så gör inte det dom till inte galna när dom dödar en människa!

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
136 ms — ändringar (db)