Mot kriget eller mot USA?
Jag har självklart inte orkat läsa alla inlägg i denna tråd, så det är möjligt att något liknande har tagits upp tidigare.
Jag hör väldigt många som säger NEJ TILL KRIG..
.. vem är inte emot krig? Kan inte vara många promille.. men faktum kvarstår.. vad är allternativen? Att skrika nej till krig är inte svårt.. men att komma med allternativa lösningar är ingen särskillt bra på.
Dessutom känns det som om de flesta motståndare är emot USA, och inte kriget.. kriget använder de som ett verktyg för att få hata USA lite mera.
Självklart har USA egna syften med kriget.. vad är felet med det?
Hade något annat land gått in i IRAK så hade inte en tiondel av alla brytt sig så mycket som de gör nu.. men eftersom det är USA så skall alla sträva emot så himla mycket.
Var är alla mänskliga sköldar vid andra krig där inte USA är motpart?? Ser ni några i Afrika i deras inbördes krig? Nej.. varför? Ingen som bryr sig då.. skulle USA dit kan ni ge er på att det skulle komma en drös motståndare!
En supermakt kommer ALLTID finnas.. vem ser ni helst: USA, KINA eller RYSSLAND?
Sådär.. nu har jag fått en hel del sagt. Hoppas någon nu tänker till och ransakar sig själv innan de klagar på USA.
Jag är ingen krigsälskare.. om jag fick bestämma så skulle vi alla bara kramas och må bra. :)
Men jag ser inte någon alternativ lösning.. så är det!