webForumDet fria alternativet

Äntligen ett *vettigt* parti!

Politik & samhälle

84 svar · 1 696 visningar · startad av Chainsaw · sida 5 av 5

Frågan, av Chainsaw

Fick ett efterlängat mail från Allvarligt Talat ( <http://www.allvarligttalat.com> ) idag, nyhetsbrevet med kritisk granskning på politiska händelser. Hittar en notis om att ett nytt parti, Fria Listan ( <http://www.frialistan.st> ) ställer upp i riksdagsvalet. Eftersom jag inte hade något bättre för mig förutom att rätta buggar så besökte jag hemsidan och läste lite om deras idéer. Helt plötslig

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan okt. 20013 217 inlägg

Det handlar om att 950 kronor i månaden (minst) ska gå till barnet. Om föräldrarna är rika så att dessutom kan spara pengar så gör det väl inget.

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg

Du svarade inte på frågan. Varför skall staten subventionera de redan rika?

För att staten inte kan ge sig på att göra skillnad på barn beroeende på deras föräldrar. Ska barn till högutbildade få sämre lärare eftersom dom har möjlighet att lära sig hemma ?

Medlem sedan juli 20028 inlägg

*ruskar på huvudet* hur många av er har egna barn sitter och läser vissas inlägg om barnbidrag..vet ni vad ett barn kostar i månaden..jag har själv 2 tjejer 12 och 14 år.Och skulle det finnas människor som skaffar barn för ekonomisk vinning..kan jag bara säga dom är grundlurade :)

Kanske inte initiallt, men an alkoholiserad mamma/pappa ger inte barnbidraget till barnen direkt. Du gör det naturligtvis inte, men genom min svärmor har jag insyn i socialtjänsten och det förekommer ganska frekvent.

Det handlar om att föäldrarna inte lägger ner pengarna på barnen. Motivera varför staten skulle ge dessa föräldrar ännu mer pengar ?

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)