BBeatboxMedlem sedan okt. 20013 217 inlägg Vi får väl se vad som händer. Följ utvecklingen instället rekommenderar jag. Jag upprepar mig själv genom att åter igen citera Indiens premiärminister genom att säga att konflikten ska lösas på diplomatisk väg.
Åter igen. Dina fakta.... var har du fått dessa teorier från ? Du8 spekulerar ju friskt hit och dit och det underminerar hela ditt resonemang. Jag vet ju att du tror att du är en baddare på att disskutera men allt faller genom ett flackande hit och det, halvsanningar inlindade i de mest konstiga teser, slutsatser som jag inte vet var du fått dessa ifrån etc.
// BeatBox
------------------
"Mörkrets gärningar, förekommer även på dagen"
Sixten Landby
Indien styrs av högernationalister. Det var dom som hotade med krig efter terrordådet den 13 december som krävde 12 liv. Pakistan har även tidigare värnat om att lösa denna konflikt med en omröstning i kashmir, angående vilket land det nu ska tillhöra helt och hållet. Det går inte Indien med på eftersom muslimerna är i majoritet. Vad Kina har att säga om det hela vet jag inte, men dom är kritiska mot Indien och har tidigare hotat med militära medel.
Jag tror inte att varken Pakistan eller Indien kommer använda några kärmvapen, båda länderna har redan lovat att inte använda dem.Dom är nog helt på det klara med vad som skulle hända med sina egna länder om dom startade ett kärnvapenkrig, dom är inte helt bakom flötet.
------------------
Pol.
BBeatboxMedlem sedan okt. 20013 217 inlägg Det är ju en intressant utveckling :
http://news.bbc.co.uk/hi/english/world/south_asia/newsid_1743000/1743809.stm
I would like... to extend a hand of genuine, sincere friendship to Prime Minister Vajpayee
Pervez Musharraf, Pakistani president
Visst går det mot en utveckling av krig och kanske kärnvapen, Individen ?
// BeatBox
------------------
Sixten Landby
Glädjande besked, men du lämnade ut lite information från den artikeln som jag väljer att citera nedan:
The two sides exchanged heavy fire along their disputed border in Kashmir on Saturday.
The Indian army said four border villages in the district of Poonch had come under mortar attack.
"Saturday", dvs idag.
Indien och Pakistan pungar ut med enorma summor på vapen och förberedande för krig, det samtidigt som hundratals miljoner lever i absolut fattigdom i samma länder. Sådant föder våldsam extremism, och dåd som det den 13 december kommer bli allt vanligare. Att två politiker skakar hand spelar inte så stor roll när ändå ingenting egentligen händer.
PPeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Att två politiker skakar hand spelar inte så stor roll när ändå ingenting egentligen händer.
Förvisso, men det är samtidigt en inledande gest som inte ska föraktas...
------------------
Ancilla, face mea laganum!
BBeatboxMedlem sedan okt. 20013 217 inlägg
Indien och Pakistan pungar ut med enorma summor på vapen och förberedande för krig, det samtidigt som hundratals miljoner lever i absolut fattigdom i samma länder. Sådant föder våldsam extremism, och dåd som det den 13 december kommer bli allt vanligare.
Det är väl snarare så att dessa extremistiska grupper av någon anledning tar makten i egna händer och genomför terroristdåd. Vet inte hur många gånger nu som palestinska extremister förstört en tänkbar fred. Isreal och Palestina va inte långt ifrån ett fredsavtal som avbröts med den ena självmordsbombaren efter den andra. Det är ju inte länderna själva som vill kriga utan det finns några små grupperingar som leker Rambo och tar sig rätten att gå förbi det egna landets lagar och förordningar.
// BeatBox
------------------
Sixten Landby