webForumDet fria alternativet

Kommunalism

Politik & samhälle

30 svar · 749 visningar · startad av the-teacup · sida 2 av 2

Frågan, av the-teacup

Intressant artikle för er som verkligen vill gå på djupet med en "ny" idiologi: men först ett citat från texteten: Varför kommunen? Kommunalismen är både ny och gammal. Som en uttalad ideologi och en organiserad politisk tendens är den ny - organisationen Demokratisk Alternativ har bara funnits i knappt ett år. Men våra idéer har rötter som är lika gamla som civilisationen själv. Vi hämtar inspir

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juli 20011 714 inlägg

Och vart vill du komma?

Ingen kan ha rätt alltid, helt och hållet omöjligt. Fast det är ändå ett av kraven från din sida.

Medlem sedan okt. 20013 217 inlägg

Det är ju inte ett allt för stort krav att ta reda på fakta, presentera dessa fakta på ett så ofärgat sätt som möjligt och SEN lägga till sin egen "touch" på artikeln. Sant att ingen kan ha rätt. Men om man inte är öppen för att faktiskt se världen ur så många perspektiv som möjligt så är sannolikheten att man inte kommer nära sanningen ganska hög. Bara för man är åt vänster så behöver det inte betyda att precis alla ens åsikter ligger åt vänster. Man behöver inte adaptera en hel livsstil bara för man har vissa åsikter. ALLA ska ha rätt att tycka till men man måste faktiskt repsektera varandra. Yelah gör inte detta, speciellt då det disskuteras lite mer blåa ämnen då det till och med förekommer rena faktafel i artiklarna.
Personligen tror jag att man som person måste ha en blanding av alla olika typer av idéologier och man hamnar nog väldigt snett om man inte är öppen för detta.

// BeatBox

------------------
"Mörkrets gärningar, förekommer även på dagen"

Sixten Landby

Jag tror knappast att Yelah kryddar "sina" artiklar med dom av dig påstådda (tex) faktafelen enbart för att vara jäkliga... Jag tror nog att fel här och där smyger sig in i såväl Aftonbladet, New York Times och i så klart Yelah. Alla kan göra fel.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

I text-arkivet finns en mängd texter av en mängd olika författare, många utav dom döda vid det här laget. Ska vi sluta läsa dom eftersom dom nu är döda och inte längre kan "stå" för det dom har skrivit?

Det är väl inte dom döda författarna som publicerar sina skrifter? Det är ju Yelah.

Lite märkligt att man väljer att publicera en artikel om t.ex. kommunalismen och sedan skriver att man kanske tar avstånd ifrån det som skrivs. FEGT!

------------------
/Tor
www.tor.nu

På mitt bibliotek finns troligen Mein Kampf, eller så kan jag fråga ifall dom kan ordna den boken så gör dom nog det. Är min bibliotikarie nazist? Oj!

Det är en jävla skillnad! :x
Det är inte bibliotikarien som bestämmer vilka böcker som finns på biblioteket!

------------------
/Tor
www.tor.nu

Till viss del är det hennes fel. Hon kan ju bara blankt neka att skaffa Mein Kampf till mej, men jag tror knappast hon gör det. Hon kanske däremot rynkar lite på ögonbrynen...

Hur som helst. Yelah står för sina skrifter, dom har en ansvarig utgivare osv. Så om du vill anmäla dom eller klaga så kan du göra det.

Fast varför måste man hålla med om allt man publicerar? Det är en omöjlighet... som om jag traskar iväg till ICA och vill köpa snabbmakaroner. Fast tyvärr säljs dom inte där eftersom butiksinnehavaren inte tycker om snabbmakaroner?! Men är snabbmakaronerna förgiftade så kan du ju reklamera varan till butiksinnehavaren. Ser du likheten?

Det finns en hel del texter, jag tror nog att ingen har läst igenom alla dom tillsammans.
http://www.yelah.net/archive/title <--- MÅNGA TEXTER
Mein Kampf är ett av nutidens viktigaste dokument

[Redigerat av Individen den 28 dec 2001]

Du är fantastiskt bra på att dra upp dåliga exempel.

Yelah är en politisk tidning.
Tycker du inte att man skall publicera sina politiska åsikter i sin egen tidning?

------------------
/Tor
www.tor.nu

Vems politiska åsikter? Det finns ju hundratals skribenter, fast den röda tråden är just röd. Fast alla vänster om (S) är väl kommunister?

Fast alla vänster om (S) är väl kommunister?

Det uttalandet får stå för dig...
eller du kanske inte menar vad du skriver? ;)

------------------
/Tor
www.tor.nu

Ursäkta men jag hörde dig inte eftersom jag torterade spädbarn. ;)

276 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
117 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
151 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)