webForumDet fria alternativet

Sexism

Politik & samhälle

64 svar · 761 visningar · startad av the-teacup · sida 4 av 4

Frågan, av the-teacup

Den här länken är ur er tjejs synvinkel.Upplever ni män samma sak? <http://www.bleck.org/madonnan.html> \------------------ Emma Goldmans gravplats - liberty will not descend itself onto a people, a people must raise themselves to liberty \[Redigerat av the-teacup den 18 okt 2001\] \[Redigerat av the-teacup den 18 okt 2001\] \[Redigerat av the-teacup den 18 okt 2001\]

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Rent spontant tror jag att svartjobb, svarthandel m.m.. okontrollerade former skulle ÖKA om man införde sådana regleringar. Därmed går spiralen åt motsatt håll än hur det var tänkt.
Visst kan man i det läget införa angiveri m.m.. men vad är det för samhälle?

------------------
Ancilla, face mea laganum!

[Redigerat av PeW den 24 okt 2001]

Medlem sedan maj 2001258 inlägg

Äntligen nåt argument, och inte bara klagande på att vi är nåra jäkla anarkistjävlar. Tack PeW.

Hmm, hur menar du att svartjobb mm skulle öka?

------------------
"Freedom is merely privilege extended unless enjoyed by one and all" - (Billy Bragg)

Medlem sedan aug. 2001512 inlägg

Pew jag förstår ditt inlägg.Därimot har jag inget bra svar....(männskligt drag)

------------------
Emma Goldmans gravplats - liberty will not descend itself onto a people, a people must raise themselves to liberty

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Äntligen nåt argument, och inte bara klagande på att vi är nåra jäkla anarkistjävlar.

Vill du ha ett argument till?

Jag är egoistisk.

Den lön jag drar in på att arbeta vill jag ha för mig själv. Jag kan dock acceptera att delar av den försvinner i skatt.

Skatten, som alltså delvis kommer från min intjänade lön är endast godtagbar för mig så länge som den används till ändamål som jag finner rimliga.

Att folk som väljer att inte jobba eftersom dom inte har lust skall bli avlönade med min skatt finner jag inte rimligt, oavsett hur få eller hur många de är.

Alltså är det för mig orimligt att betala skatt för ett dylikt system.

------------------
det finns ingen.info tillgänglig.

"inside every human being there's an american trying to get out".

[Redigerat av sgtpepper den 24 okt 2001]

Medlem sedan aug. 2001512 inlägg

Pew jag har tänkt lite och kommit på att det är en fara med dagens system om man tänker på svartjobben.För om du anmäller att du har ett jobb i dagens system så förlorar du ju ditt bidrag.
sgtpepper,vilka gruopper tycker du att det är rimligt att ge till?Vi ger ju inte bara skatt på det vi tjänar utan även på det vi köper.
------------------
Emma Goldmans gravplats - liberty will not descend itself onto a people, a people must raise themselves to liberty

[Redigerat av the-teacup den 25 okt 2001]

250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)