webForumDet fria alternativet

Befolkningskris

Politik & samhälle

23 svar · 808 visningar · startad av Fridolf · sida 2 av 2

Frågan, av Fridolf

En trend här i västvärlden är att kvinnor väntar allt längre med att skaffa barn. Saker som att "förverkliga sig själv", vad nu det innebär, och att vara fri och kunna åka vart man vill när man vill och att göra vad man vill när man vill har blivit viktigare än barn. Många kvinnor väljer bort barn helt eller gör som Madonna och väntar till 40-årsåldern. Kvinnor anser inte att det går att kombinera

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Idag är det en övervikt av män som får asyl i Sverige.

Jag är inte tillräckligt insatt i statistiken för att kunna säga emot dig på den punkten. Men asyl ska man få därför att man behöver det, inte för att man tillhör ett visst kön. Om det nu råkar vara mest män som behöver asyl så får det väl bli så.

Barnmaskin? Nej, hur kom du fram till det?

Jag föreslår att du tar dig en titt på din egen rubriksättning så kanske du inser varför vi uppfattar din kvinnosyn på det viset.

Medlem sedan aug. 2001723 inlägg

"Om det nu råkar vara mest män som behöver asyl så får det väl bli så"

Det är inte mest män som BEHÖVER asyl, det är mest män som söker asyl. Anledningen är som jag sagt tidigare att det är svårt för kvinnor från "förtryckarländer" att ta sig ut. I princip funkar det så att en kvinna som är gift med en dålig man eller dotter till en dito måste stanna kvar i iran. Mannen smugglar sig hit och söker asyl. Om det beviljas kan frun och dottern få komma hit som anhöriga. Hon tvingas då bo tillsammans med honom en viss tid så att hon blir svensk medborgare. Sedan kan hon begära skilsmässa.

Jag tycker att det här förfarandet är orättvist för de kvinnor som lever under svåra förhållanden och som riskerar stening. Varför skulle de inte kunna få visum på svenska ambassaden?

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Det är inte mest män som BEHÖVER asyl, det är mest män som söker asyl. Anledningen är som jag sagt tidigare att det är svårt för kvinnor från "förtryckarländer" att ta sig ut.

Vad du vet mycket om världen. Det där hade jag ingen aaaning om ;) Skämt åsido, man kan behöva söka asyl av många skäl. Visst håller jag med dig om att kvinnor som riskerar stening borde få asyl. Men då ska de få det just därför att de riskerar stening, inte för att vi har för låg nativitet. Men det där var ju inte det enda skälet till asyl. Man kan få asyl pga politisk eller religös förföljelse också, eller så flyr man undan ett krig. Det är säkert både män och kvinnor som flyr av dessa anledningar. Proportionerna mellan könen vet jag inte.

Medlem sedan aug. 2001512 inlägg

MMm,jag håller med dig Pew.I dagens samhälle så kan man inte välja hur man vill leva sitt liv,utan helst ska man gå efter en redan utstakad liten mall.oCh FY; FY ;FY om du råkar avvika från den.

------------------
Peter Kroptikin:Där makt finns där finns ingen frihet.

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)