webForumDet fria alternativet

The Priest har ordet

Politik & samhälle

10 svar · 409 visningar · startad av Prästen

Medlem sedan dec. 2000537 inlägg
Frågan#1

Hör många personer klaga över att jag går för hårt fram i mina debatter. Mitt sätt att argumentera är att syna argument djupt in i sömmarna. För att det är just det man måste göra för att kunna ställa allt på sin spets, och för att se om argumenten verkligen håller i alla väder. Håller inte argumentet ur en annan synvinkel så var det helt enkelt inget hållbart argument, det är så man argumenterar. Jag förstår inte varför ni tar illa vid er. I andra debattforum går det betydligt vildare till, och man får verkligen "svar på tal" om man skrivit något som inte håller. Man bör ju tåla att bli ordentligt ifrågasatt.
Men jag ska nu lämna detta forum, eftersom detta forum inte var för mig.
Adjö.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Tråkigt att du inte vill vara kvar. :(

Du får mig dock att tänka på ett på ett ordspråk:

"Bättre fly än illa fäkta" ;)

------------------
/Tor
www.tor.nu

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Jag tycker inte du argumenterar särskilt mycket eller synar i sömmarna eller nåt.
Tycker du kommer med några blåögda åsiker/kommentarer som är insnöade nåt in i och har sen svårt att motivera varför du tycker så.

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg

Stanna kvar!

Det behövs en motpol till alla hyfsat likriktade åsikter om kravaller och polis och demonstranter.

Ett forum behöver sina hårda debattörer!

------------------
calling me a motherfucker, saying he's gonna blow me away and blah, blah, blah, blah, blah.
National Blonde Day!

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Bara för att åsikterna är likriktade behöver det inte betyda att man tycker likadant. Men självklart ska han stanna kvar - vi kanske lär honom nåt vettigt :)

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.

[Redigerat av Jymdis den 29 aug 2001]

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Prällen:

Synd att du uppfattat situationen så, fast det märks genomgående att du inte fattat vad vi andra diskuterat och din självuppfattning matchar inte alls min uppfattning om hur du agerat på detta forum. Snarare en enda stor predikan med diverse svordomar och ve den som sätter emot.

Man bör ju tåla att bli ordentligt ifrågasatt.

Varför gör du inte det då :q

Lycka till

------------------
Ancilla, face mea laganum!

[Redigerat av PeW den 29 aug 2001]

Medlem sedan aug. 20003 742 inlägg

Självklart är det tråkigt att du upplever klimatet här på wF som ett klagoforum mot dina inlägg.

Kan det vara så att det faktiskt är din argumentation, genom att ställa vissa saker på spets, som inte fungerar för att det faktiskt finns en hel massa kompetenta personer här på wF?

Om sättet att "syna argumenten i sömmarna" upplevs som rena feltolkningar av inläggen i debatten så är det klart att "folk" klagar.
Det handlar inte om huruvida man tål att bli ordentligt ifrågasatt, utan det handlar om att värna sitt inlägg mot misstolkning.

Självklart så tycker jag det är synd att du väljer att lämna forumet då du i många stycken samtidigt bidragit till att "liva upp" politikforumet.

[r -> kan inte stava.
------------------
//Alian Luxman=the BabelFish
"Love thine enemies...it really pisses them off."

[Redigerat av Luxman den 29 aug 2001]

Medlem sedan feb. 20001 143 inlägg

Nu blir jag verkligen mycket besviken, Prästen! :(
Låt dig inte mobbas ut av "hedningarna" - ta upp kampen! :h

Medlem sedan juli 20011 714 inlägg

Det var min födelsedag igår.
Snälla stanna. ;-)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Håller inte argumentet ur en annan synvinkel så var det helt enkelt inget hållbart argument, det är så man argumenterar.
Nämen, jag håller med dig! ;)

Fast det är exakt så jag beter mig med alla inlägg jag gör - försöker se saker och ting ur en annan synvinkel.

Nåväl, alltid trist när folk sticker och du har verkligen fått saker och ting att röra på sig. :)

------------------
:stefan: - formerly known as Q

Medlem sedan aug. 2001512 inlägg

mmm,det är synd.Det är så skönt när människor vågar slänga ut sig kontrovesilla åsikter,det blir mer fart på debbaterna då.

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)