Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inläggMatti ->
programmet var inte mer vinklat än medias rapporter under toppmötet..
Har du kollat dom länkar som jag visat i ett tidigare inlägg på förra sidan?
De snälla och fina ungdomarna som befann sig på "festen" deltog i en olaglig demonstration.
------------------
/Tor
www.tor.nu
[Redigerat av Web-Tor den 15 aug 2001]
MMattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg De snälla och fina ungdomarna som befann sig på "festen" deltog i en olaglig demonstration.
Polisen uppmanade aldrig festdeltagarna att skingras vilket jag har för mig att de måste göra om de vill upplösa en demonstration..
Aja, sådana här debatter leder ändå aldrig till något vettigt så jag drar mig ur..
[Redigerat av Matti den 15 aug 2001]
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg
Polisen uppmanade aldrig festdeltagarna att skingras vilket jag har för mig att de måste göra om de vill upplösa en demonstration.
Ja, dom sa så i reportaget. Jag antar att det är där du hört det.
Jag trodde att människor själva var tvungna att ta reda på om dom begick lagbrott.
Måste det stå en skylt på banken att det är förbjudet att råna den också :q
Aja, sådana här debatter leder ändå aldrig till något vettigt så jag drar mig ur.
Helt riktigt det är bättre att kasta sten på varandra - att prata med varandra löser ingenting. ;)
Känns resonemanget igen?
------------------
/Tor
www.tor.nu
CChakotayMedlem sedan feb. 20001 143 inlägg Vad jag vet är det - gudskelov - inte riktigt ännu med automatik totalt förbjudet att demonstrera...
MMattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Jag trodde att människor själva var tvungna att ta reda på om dom begick lagbrott.
Måste det stå en skylt på banken att det är förbjudet att råna den också
Det är lite skillnad på att dansa på en allmän plats och att råna en bank. Som sagt, man upplöser inte en fest / demonstration genom att omringa den och vägra folk passera.
Känns resonemanget igen?
Japp, det var precis så polisen gjorde vid Hvitfeldtska.. de valde att inte prata med organisationerna som befann sig inne i skolan.
"But the cops can do no wrong
They can kill, they can rape, they can do what they want,
But the cops can do no wrong"
- Anti-flag
HHugoMedlem sedan jan. 2001219 inlägg Det är kanske redan andra som har gjort det men ju fler anmälningar desto mer tyngd bakom.
Här kan ni anmäla Uppdrag granskning till granskningsnämnden:
http://www.grn.se/grn_index.asp
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg
de valde att inte prata med organisationerna som befann sig inne i skolan.
Fel! De hade begått tjänstefel om dom inte gjort en husransakan på en brottsplats.
Såg du "dokumentären" (om man nu kan kalla det så) igår när demonstranterna inne på skolan bröt upp gatsten och bar med sig.
Dom förberedde attacker mot toppmötet. Varför hade annars hjälmar/sköldar/vapen med sig?
När jag reser bort eller skall gå på fest så är inte detta saker jag brukar ta med mig. Jag brukar inte heller förbereda brott eller vandalisera när jag sover över på hotell/vandrarhem.
Skulle jag nu göra det så skulle jag inte förvänta mig sympatier om polisen skulle gripa mig. ;)
------------------
/Tor
www.tor.nu
MMattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Fel!
Nej.. polisen valde att inte ge ledarna för organisationerna någon information. De struntade i samtalen man hade haft månader innan..
- Poliserna gjorde rätt
- Nej
- Jo
- Nej
- Jo
Sådana här diskussioner är meningslösa..
Man är själv skyldig att ta reda på vilka regler som gäller Matti.
Det är inte någon som är ansvarig för att information om nya regler kommer ut. Du som medborgare är helt och hållet skyldig att ta reda på detta.
------------------
Med vänliga hälsningar Anders Johansson
Maila mig om du vill
Det bästa med Stockholm är tåget till Göteborg.
MMattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Öh, så du tycker inte att polisen ska be demonstranterana att skingra sig INNAN polisen går in och försöker skingra demonstrationen med hjälp av våld?
Jodå Matti det var något jag inte sa.
Däremot tycker jag att du ska tänka dig in i situationen lite. Har du någon gång varit på en sådan fest?
Ingen nekar till att de hade musik på hög volym, eller hur? Är det en möjlig situation att megafonutropen kan ha dränkts i ljudet från ljudanläggningen?
------------------
Maila mig om du vill
QQMedlem sedan apr. 20002 882 inlägg de valde att inte prata med organisationerna som befann sig inne i skolan.
Öh, det var ju precis det de gjorde..? Den där ettrige lille fan i programmet sa ju själv att han satt i möte med polisen inne på skolan! :q
------------------
"Det är inte samma sak att lyssna på handboll!"
"Öh, det är höjdhopp..."
Insiktsfulla studenter lyssnar på OS-sändningarna från Sydney.
MMattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Den där ettrige lille fan i programmet sa ju själv att han satt i möte med polisen inne på skolan!
Han sa även att polisen plötsligt avbröt förhandlingarna vilket du kanske missade?
Det här leder inte till något vettigt..
- Det sa han visst det!
- Nä!
- Jo!
Vi ses i någon annan tråd.. ;)
[Redigerat av Matti den 15 aug 2001]
Sen var det inte polisen som bröt förhandlingarna utan den lille ettrige fan.
------------------
Maila mig om du vill
CChakotayMedlem sedan feb. 20001 143 inlägg
Man är själv skyldig att ta reda på vilka regler som gäller Matti.
(Hmmm, finns det särskilda regler om Matti ;) )
Står det i polisens regler att de får försöka mörda folk som kastar sten :q
F.ö.: Enligt all tillgänglig information VAR det polisen som slutade att förhandla.
Står det i lagboken att poliser är mindre värda och värda att sparkas, kasta sten på och spotta på? Står det i lagen att man får försöka mörda poliser?
Skärpning Chakotay. Du förstår mycket väl vad du skriver.
------------------
Maila mig om du vill
QQMedlem sedan apr. 20002 882 inlägg Han sa även att polisen plötsligt avbröt förhandlingarna vilket du kanske missade?
Närå, jag valde bara att bortse från det för argumentationens skull... :e
Å andra sidan avbröt han Sten Heckscher och de andra poliserna konstant när de försökte föra en argumentation... ;)
------------------
"Det är inte samma sak att lyssna på handboll!"
"Öh, det är höjdhopp..."
Insiktsfulla studenter lyssnar på OS-sändningarna från Sydney.
CChakotayMedlem sedan feb. 20001 143 inlägg Står det i lagboken att andra än poliser är mindre värda och värda att sparkas, kasta sten på och spotta på? Står det i lagen att man får försöka mörda dem?
Jag tror du kan svara på din egen fråga själv Chakotay
------------------
Maila mig om du vill
JJymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg Fan vad löjligt diskussion.
Polisen gjorde allt med stöd av lagen - det gjorde inte demonstrantera.
End of discussion typ.
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.