webForumDet fria alternativet

"Fredlig" Davis Cup-demonstration i Malmö

Politik & samhälle

117 svar · 5 864 visningar · startad av Matti · sida 2 av 6

Frågan, av Matti

<http://playrapport.se/#/video/1471511>

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

legis skrev:

Framtidens geni. Värsta tuffa AFA-idioterna:
http://wwwc.aftonbladet.se/ljudbildspel/baltiska/

Till Override kan man väl bara säga att dessa bilder knappast ger en skev bild. Det är avskräde som visas.

Ja, det var ju ytterligare en fantastisk skildring; bara bilder från oroligheterna, och nån enstaka bild på en fredlig demonstrant med en flagga. Men nåt annat förväntar man ju sig inte av Aftonbladet.. :x

Svara på det här legis; tycker du att det ger en rättvis bild av demonstrationen? Oavsett våldet?

Om du hade haft skuggan av en aning om hur resten av demonstrationen förflöt, hade du inte gjort det. Men det är väldigt enkelt att sitta på sitt feta medelsvensson-arsle och kasta ur sig bekväma åsikter om vem som är avskräde eller ej.

Medlem sedan mars 20051 070 inlägg

Melea skrev:

Men det handlar fortfarande bara om 100 personer, så om bildspelet vill visa hur demostrationen gick till så är det visst en skev bild som visas. Jag var också där i lördags och håller med OveRRidE, det är som vanligt fel hur media helt och håller tar bort fokus från själva innehållet i demon. Var exakt samma sak under ESF.

Spelar väl för f-n igen roll om det är 1 eller 10000, det är nackskott på dessa idioter som gäller. Vågar inte tänka på vad detta kommer att kosta skattebetalarna.

De har inget berättigande i Sverige och de Palestina anhängare som deltog och inte skötte sig, är det bara att ge en kompass och skicka hem skiten.
Kan de inte anpassa sig till svenska lagar så har de inget här att göra.

Man skäms över att vara svensk, när vissa idioter inte kan skilja mellan idrott och politik.
Vill de åstadkomma något, åkt till Gazaremsan istället för att förstöra svensk egendom.

Quid skrev:

Jag har aldrig påstått att man ska skjuta automateld på demonstrationståget, folk får demonstrera hur mycket dom vill.
Det är dom som maskerar sig, slåss och förstör som jag inte har mycket till övers för...

Ja, det får man. Och det kanske du borde fundera på en extra gång.

Men förorda du gärna en ordningsmakt som vaktar demonstrationer med skarpladdade automatvapen, det låter ju fantastiskt. Det behövs inte kan jag säga; jag har sett demonstranter (nej, inte aktivister) bli slagna med batong för att de råkar stå i vägen, blivit påkörda av polisbussar och nerridna av polishästar. Polisen har även polishundar, tårgas, sköldar och även skjutvapen att använda sig av. De är tillräckligt beväpnade som det är.

Medlem sedan juli 20033 147 inlägg

Vatos Locos skrev:

Spelar väl för f-n igen roll om det är 1 eller 10000, det är nackskott på dessa idioter som gäller. Vågar inte tänka på vad detta kommer att kosta skattebetalarna.

De har inget berättigande i Sverige och de Palestina anhängare som deltog och inte skötte sig, är det bara att ge en kompass och skicka hem skiten.

Man skäms över att vara svensk, när vissa idioter inte kan skilja mellan idrott och politik.
Vill de åstadkomma något, åkt till Gazaremsan istället för att förstöra svensk egendom.

Var ser du att jag försvarar det dessa 100 personer gjorde? Jag snackar om något helt annat, att media endast ger dessa 100 personer uppmärksamhet, och inte de andra 6000 som var på plats.
Försök inte få det att låta som jag försvarar det dessa idioter gjorde i lördags.

Vatos Locos skrev:

Här vädrar vi nationalistiska åsikter så det stänker om det - härligt!

Vad fan tror du att du egentligen vet om en rörelse som den här; att det är en helt homogen grupp blattar från förorten? Om det är nån som ska ha en kompass för att hitta nånstans, så är det du.

Gick för övrigt förbi ett gäng civilare på vägen hem från demon och råkade snappa upp något i stil med.

Det är så jävla typiskt blatteungar från Rosengård och AFA att ställa till med något sånt här.

Min polare som jag var där med lyckades även fånga några andra civilare på bild, som helt oprovocerat sprang in i en lugn samling människor med utfällbara batonger som började hutta och skrika.
http://pixel.smekbar.se/

Medlem sedan mars 20051 070 inlägg

OveRRidE skrev:

Här vädrar vi nationalistiska åsikter så det stänker om det - härligt!

Vad fan tror du att du egentligen vet om en rörelse som den här; att det är en helt homogen grupp blattar från förorten? Om det är nån som ska ha en kompass för att hitta nånstans, så är det du.

Åter igen bevisar du att ditt IQ är som ett tomtebloss, bor på Vallby i Västerås och det är troligen ett av de områden som har flest invandrare i stan.
Så nej jag är inte nationalist för fem öre, men när vissa skåne individer försvarar dessa idioter gång på gång så blir man mörkrädd.

Bortskämda ************ som inte vågar bo kvar i Gaza och möta Israel på plats utan måste flytta runt halva jordklotet för att våga visa sina åsikter och andra skandinaviska idioter som troligtivs inte vet vart Gaza ligger börjar attackera poliser utanför en sketen tennistunering i Malmö som har en lika stort medial uppbackning som Schlagerfestivalen i Nordkorea visar ju att de är grymt smarta, du som har svar på allt.

Vad tror du att denna fjantiga demonstration har åstadkommit, inte ett s**t utan bara troligtivs rekryterat flera anhängare till Israel som inser att dessa terroister inte skall jollras med utan slåss ner med alla medel, så kontentan är att malmöbornas missat ett sport evenemang samt att deras skattepengar slösats bort ytterligare en gång.

Medlem sedan okt. 2005242 inlägg

Melea skrev:

Gick för övrigt förbi ett gäng civilare på vägen hem från demon och råkade snappa upp något i stil med.Min polare som jag var där med lyckades även fånga några andra civilare på bild, som helt oprovocerat sprang in i en lugn samling människor med utfällbara batonger som började hutta och skrika.
http://pixel.smekbar.se/

Seriöst, den där bilden visar ju inte ett skit.
att poliser "helt oprovocerat" skulle hutta och skrika är ju bara skitsnack..
De enda personerna som blir utsatt för sådant är ju fan bara AFA-idioter och annat löst folk. Har aldrig hört talas om en helt vanlig svensson som skulle blivit attackerad av en polis helt sonika. det ligger alltid någon orsak bakom.
Precis som personer som blir lob:ade, alla bedyrar sin oskuld "Jag var helt nykter" sedan visar det sig att dom inte ens kunde räkna till 5.

Freko skrev:

Seriöst, den där bilden visar ju inte ett skit.
att poliser "helt oprovocerat" skulle hutta och skrika är ju bara skitsnack..
De enda personerna som blir utsatt för sådant är ju fan bara AFA-idioter och annat löst folk. Har aldrig hört talas om en helt vanlig svensson som skulle blivit attackerad av en polis helt sonika. det ligger alltid någon orsak bakom.
Precis som personer som blir lob:ade, alla bedyrar sin oskuld "Jag var helt nykter" sedan visar det sig att dom inte ens kunde räkna till 5.

Seriöst, var du på plats? Vad jag kunde se, stod det en samling människor som inte gjorde ett ljud ifrån sig. Sedan rusar det ut 5-6 civilare ur en bil med dragna batonger och börjar springa mot skaran av människor.
Jag bryr mig inte ett dugg om att du aldrig hört talas om att en helt vanlig svensson skulle ha blivit attackerad av en polis utan anledning, detta är vad jag såg med egna ögon.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

OveRRidE skrev:

I övrigt är det ju den vanliga cirkusen som är igång nu igen, fast den här gången är det en sak som är annorlunda: arrangören är utomordentligt pissed på media för den skeva rapporteringen. Och jag förstår dem; med all rätt. Jag läste DN, Aftonbladet, Expressen, Sydsvenskan, SVT, TV4, Skånskan osv. Ingen, jag menar ingen, skrev om fokuset i den faktiska demonstrationen som samlat 6000 deltagare. Det står förbigående i alla ingresser att det var 6000 demonstranter, och sen går man raka vägen in på våldet. En bisak.

Gatstenskastare eller ej; svensk pissmedia borde ta en god jävla titt på sig själva efter en sån här händelse.

Själv tycker jag att Peter Kadhammar på Aftonbladet skrev en jävligt bra kommentar, speciellt det med 2000 tecken.

Vad jag tycker om alla pajasar som bara är där för att få några frislag mot polisen och som skiter fullständigt i både Israel-Palestinakonflikten, tennis och Malmö - det lämpar sig inte i skrift. Jävla pack.

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

OveRRidE skrev:

Ja, det var ju ytterligare en fantastisk skildring; bara bilder från oroligheterna, och nån enstaka bild på en fredlig demonstrant med en flagga. Men nåt annat förväntar man ju sig inte av Aftonbladet.. :x

Svara på det här legis; tycker du att det ger en rättvis bild av demonstrationen? Oavsett våldet?

Om du hade haft skuggan av en aning om hur resten av demonstrationen förflöt, hade du inte gjort det. Men det är väldigt enkelt att sitta på sitt feta medelsvensson-arsle och kasta ur sig bekväma åsikter om vem som är avskräde eller ej.

Det är en utomrdentlig skildring av vad idioterna gjort. Det som detta avskräde har gjort har ingenting med demonstrationen att göra och det har jag inte sagt heller. Att däremot försöka bagatellisera detta upplopp med ord om att där fanns 1000 andra som uppförde sig som normalt folk ser jag däremot som enormt skrämmande. Det är mina jävla skattepengar som går upp i rök p.g.a. denna avsaknad av respekt för svenska samhället och svenska medborgare. Det är mina surt förvärvade stålar som skulle kunnat gå till utbildning, vård, äldrevård, forskning och massa annat nyttigt. Deras aktioner är detsamma som att de pissar på mig. Oavsett hur mycket vissa här vill skyla över händelsen med referenser till folk som höll sig inom lagen så återstår fakta och bilderna i länken visar detta enormt bra.

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

OveRRidE skrev:

Det behövs inte kan jag säga; jag har sett demonstranter (nej, inte aktivister) bli slagna med batong för att de råkar stå i vägen, blivit påkörda av polisbussar och nerridna av polishästar. Polisen har även polishundar, tårgas, sköldar och även skjutvapen att använda sig av. De är tillräckligt beväpnade som det är.

Och vems fel är det att har blivit så? Jo, det kan vi tacka aktivisterna för...

Quid skrev:

Och vems fel är det att har blivit så? Jo, det kan vi tacka aktivisterna för...

Du tror på allvar att det blir färre aktivister i demostrationerna om polisen börjar skjuta på dem? :OO

/r omformulerade mig.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Det är väldigt höga tongångar här inne! Vilka tror ni vinner på detta?
Låt oss vara överens om att en liten klick fick för stort utrymme, och kostar oss alla för mycket.
Kolla sedan bilderna noga så ser ni hur media agerar! Är det så konstigt att det känns tufft att agera som AFA?

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Melea skrev:

Men det handlar fortfarande bara om 100 personer, så om bildspelet vill visa hur demostrationen gick till så är det visst en skev bild som visas. Jag var också där i lördags och håller med OveRRidE, det är som vanligt fel hur media helt och håller tar bort fokus från själva innehållet i demon. Var exakt samma sak under ESF.

Jag förutsätter att fotografen inte vill visa en tråkig, fredlig demonstration utan att syftet är att visa på just den skadegörelse som bilderna visar. Seriöst, vem vill läsa om eller se bilder på några hundra demonstranter? Det är knappast något nyhetsstoft, vi får våra sinnesintryck tillfredställda som det är vad gäller den konflikten redan. Det är ju upploppet som är nyhetsstoft här, vilket givetvis är jäkligt synd. Men jag är också övertygad om att ifall demonstrationen gått fredligt till rakt igenom hade vi inte ens diskuterat den. Likaså hade den nog inte ens genererat en tidningsrubrik annat än möjligtvis i Sydsvenskan.

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Melea skrev:

Du tror på allvar att det blir färre aktivister i demostrationerna om polisen börjar skjuta på dem? :OO

Du tror på allvar att jag vill att polisen ska skjuta på aktivister?

Jag är bara så förbannat trött på dom, dom förstör samhället, dom förstör för dom seriösa grupperna, dom förstör för sig själva. Något måste man ju göra, givetvis så ska man inte döda folk men jag tycker helt klart polisen ska ha rätt att gripa alla som är maskerade vid sånna här demonstrationer...

Medlem sedan juli 20071 068 inlägg

Helt seriöst, det är inget nytt under solen att en liten klick människor drar på sig störst uppmärksamhet, det var precis lika i skolan vill jag minnas. Men vad kan man göra åt det, knappst tillföra mer våld, det löser inget. Som att försöka släcka majbrasan med bensin. Våld föder våld, vi kan nog kanske skapa ett eget litet modifierat gaza om vi låter polisen våldföra sig på folk som demonstrerar hur som helt. Om jag av (misstag) blir oskyldig spöad och misshandlad av poliser så kan du ge dig på att sluter upp på polis hatar sidan vid första möjliga tillfället. Och du skiljer dig nog inte så mycket från mig, du är säkert ingen Jesus och även Jesus hade bara två kinder.

Men personligen så väljer jag att lyssna på OveRRidE och Melea dom var ju ändå där och verkar f*n så mycket vettigare i huvudet än det tokstollarna som vill ta till samma taktik som gatstenskastarna och skapa ännu mera kaos.
Det enda polisen kan göra som jag ser det är att ta det så lungt som möjligt för att inte skapa fler fiender. Våld föder våld.

legis skrev:

Jag förutsätter att fotografen inte vill visa en tråkig, fredlig demonstration utan att syftet är att visa på just den skadegörelse som bilderna visar. Seriöst, vem vill läsa om eller se bilder på några hundra demonstranter? Det är knappast något nyhetsstoft, vi får våra sinnesintryck tillfredställda som det är vad gäller den konflikten redan. Det är ju upploppet som är nyhetsstoft här, vilket givetvis är jäkligt synd. Men jag är också övertygad om att ifall demonstrationen gått fredligt till rakt igenom hade vi inte ens diskuterat den. Likaså hade den nog inte ens genererat en tidningsrubrik annat än möjligtvis i Sydsvenskan.

"Några hundra demonstranter"? Det var uppskattningsvis 6000 personer som deltog i demonstrationen. Skärp dig nu för fan.

Medlem sedan juni 200739 inlägg

vad jag inte kan förstå är att det finns folk som försvarar dessa maskerade personer som förstör för de som vill göra nåt vettigt med demonstrationen.

det borde vara maskeringsförbud, vågarn man inte stå för det man gör har man inget där att göra.

Vatos Locos skrev:

Åter igen bevisar du att ditt IQ är som ett tomtebloss, bor på Vallby i Västerås och det är troligen ett av de områden som har flest invandrare i stan.
Så nej jag är inte nationalist för fem öre, men när vissa skåne individer försvarar dessa idioter gång på gång så blir man mörkrädd.

Vänligen utveckla. Vad har Västerås med saken att göra? Och vad bevisar du genom att säga att du bor i ett invandrartätt område?

Du påstår att autonoma grupper på pro-palestinska demonstrationer består av enbart invandrare - och att de borde deporteras på grund av deras handlingar, och för att de "inte kan anpassa sig till svenska lagar". Att de "inte har något berättigande här". Korkade argument som de här förs även av en annan partipolitisk gruppering, nämligen Sverigedemokraterna.

Och det här älskar jag, verkligen:

Vatos locos skrev:

Bortskämda ************ som inte vågar bo kvar i Gaza och möta Israel på plats utan måste flytta runt halva jordklotet för att våga visa sina åsikter .. [..]

Efter ett sånt här inlägg i debatten så.. ja, vad säger man?

Och det tar ju inte slut heller;

Vatos locos skrev:

Vad tror du att denna fjantiga demonstration har åstadkommit, inte ett s**t utan bara troligtivs rekryterat flera anhängare till Israel som inser att dessa terroister inte skall jollras med utan slåss ner med alla medel, så kontentan är att malmöbornas missat ett sport evenemang samt att deras skattepengar slösats bort ytterligare en gång.

Du kallar alltså en demonstration som samlar 6000 fredliga demonstranter som protesterar mot ett lands folkmord av ett annat, för "en fjantig demonstration"? :OO Du påstår även att det är palestinierna i den här frågan som är terrorister.

Vet du vad man kallar en sån som du? Rasist.

273 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
134 ms — ändringar (db)