Måste säga att jag inte tyckte om själva upplägget för debatten, dessutom uppskattar jag inte när de båda är påhejade av sina ungdomsförbund eller vad det nu var för några på läktaren.
Reinfeldt vann knappt enligt mitt sätt att se det..
25 svar · 1 171 visningar · startad av legis
Ikväll sändes en debatt mellan Reinfeldt och Persson. Äntligen är valet igång. Äntligen börjar det diskuteras vettiga saker på ett sätt som gör politik intressant.
Äntligen vill jag också säga, ser Persson ut att möta en värdig motståndare. Enligt mig sopade Reinfeldt mattan med Persson. Det var kaxigt, finurligt, överraskande och inte minst fick han ut sin politik utan att vara i ett pressat läge.
Jag är lite besviken på Persson, men inte förvånad. Han har varit med för länge. Han verkar invaggad i en falsk trygghet om att det inte spelar någon roll vad han säger, de vinner iaf. Oavsett valutgång tror jag Persson underskattar det svenska folket.
Måste säga att jag inte tyckte om själva upplägget för debatten, dessutom uppskattar jag inte när de båda är påhejade av sina ungdomsförbund eller vad det nu var för några på läktaren.
Reinfeldt vann knappt enligt mitt sätt att se det..
Persson avgick klart med segern - men vad är det för jävla joppe som hyrt in alla glin söder om Lappland för att applådera och busvissla bort varenda andningspaus? Idioti!
Persson? Som knappt svarade på en enda fråga om sin egna politik utan bara viftade med högerspöket? Nej, du, sånt faller jag inte för. Håller dock med om att busvisslingar inte hör hemma i en debatt. Applåder må vara en sak, men kom igen.
Första gången som jag tycker att Reinfeldt lyckats sätta Persson på plats i en debatt så här.
Jag måste säga att jag alltid tidigare tyckt att Persson varit den som givit raka svar på frågor om partiets politik, medan de övriga undvikit och kommit med utläggningar om hur dålig sossarnas politik har varit. I år har dock detta vänt och Persson ägnar sig bara åt bortförklaringar. Känner mig mycket besviken på hans minst saga vaga insats i år.
Persson lyckades med bedriften att inte säga något om sin egna politik framöver. utan bara om det som varit. Sitter lika frågande fortfarande, vad vill vänsterkartellen igentligen?
Reinfeldt vann utan att ens ta i.
micke_nkpg skrev:
Persson lyckades med bedriften att inte säga något om sin egna politik framöver. utan bara om det som varit. Sitter lika frågande fortfarande, vad vill vänsterkartellen igentligen?
Reinfeldt vann utan att ens ta i.
suck.... Reinfeldt är för "tuppig" han bara hetsar och hånar omvartannat! Det är lite synd då han ofta argumenterar en bra politik..
Om nu Sossarna eller Moderaterna skall styra låter jag vara osagt men när det kommer till kritan är Göran Persson en mycket slugare politiker än vad Fredrik Reinfeldt är!
Därför vinner Göran dessa drabbningar..
OBS: innan det haglar in mothugg över mig vill jag klargöra att jag varken är socialdemokrat eller moderat!
HAHA det bästa var dock Reinfeldts sista ord.. i det där avslutande talet..
and i quote :D "...Så vill JAG regera Sverige"
öööö no thanx!
Reinfeldt vann.
Inte helelr denan gång fick man något svar av (m) hur sänkt arbetslösersättning och höjda egenavgifter samt fördubblade karensdagar och lägre sjukersättning ska skapa fler jobb.
Annars malde FR på som vanligt utan att föra fram något nytt eller svara på frågor.
Såg inte eländet själv men enligt expressen var "Reinfeldt styvare än Göran Persson"... jag lägger min röst på snubben med potensen i behåll :birp
Reinfeldt var vassare i de flesat frågorna tyckte jag. Tyckte (kanske lite färgad) att persson verkade märkligt uppblåst och självbelåten mest hela tiden. Reinfeldt är en bra talare, inte sedan bildt har vi haft en så värdig motståndare till persson :)
G8 skrev:
Jag tror inte ens att jag klarade av två minuter av debatten. Alldeles för amerikanskt för min smak. :l
filippo skrev:
och högerblocket vinner valet!
Ska du inte vara säker på serru. I svensk politik vet man aldrig säkert vem som vunnit valet förän dom börjar tävla nästa mandatperiod igen.
J. Rönnberg skrev:
Annars malde FR på som vanligt utan att föra fram något nytt eller svara på frågor.
Poängen är inte att föra fram något nytt utan sammanfatta och konkret förklara vad det innebär att rösta på de olika blocken vilket jag tyckte de gjorde helt okej den här gången. Även om Persson inte förklarade vad han och hans parti kan göra för Sverige utan istället vad den borgeliga alliansen inte kunde göra för Sverige. Rätt skrämmande om han nu blir vald återigen.
Kapten Haddock skrev:
Ska du inte vara säker på serru. I svensk politik vet man aldrig säkert vem som vunnit valet förän dom börjar tävla nästa mandatperiod igen.
exakt och nu har fp gjort en moderat från förra valet.
micke_nkpg skrev:
exakt och nu har fp gjort en moderat från förra valet.
för det borgerliga blocket spelar det ingen större roll med "skandalen"... de som inte vill rösta på Fp på grund av den pseudonyhetsupphaussade affären kommer ju inte direkt att lägga rösten på Ohly eller Persson... den som tror det kan ju inte vara riktigt smart.
hopparn skrev:
för det borgerliga blocket spelar det ingen större roll med "skandalen"... de som inte vill rösta på Fp på grund av den pseudonyhetsupphaussade affären kommer ju inte direkt att lägga rösten på Ohly eller Persson... den som tror det kan ju inte vara riktigt smart.
Men det kan finnas en hel del som inte tänkte rösta alls som nu går och lägger sin röst på (s) för att visa ett missnöje mot (fp).
hopparn skrev:
Det håller jag med om, men det finns nog många folkpartister som är rädda för att deras parti inte får den påverkan på alliansregeringens politik som dom hoppats på. Skulle det vara så att Fp inte ens klarar 4% efter detta, försvinner dom helt och hållet. Fast det kanske är lika bra att dom går upp i Moderaterna på en gång, dom sitter ju redan i knät på M. §e