webForumDet fria alternativet

Hur korkad får man bli...

Politik & samhälle

54 svar · 2 381 visningar · startad av Gladh

Medlem sedan maj 20012 812 inlägg
Frågan#1

... som skickar iväg mail från sin egen dator om man skall smutskast en annan person. Sossarna har verkligen trampat i klaveret speceillt som man igår stod och förnekade att något sådant mail hade skickas från deras server.

Personen påstod att it-teknikerna gått igenom alla serverloggar och inte hittat några mail som var skickade till reinfeldt. Idag så man hittat dessa mail.

Får mig att tänka på förra valet när några socialdemokrater åkte ditt för valfusk, börjar de bli helt desperata och gör vad som helst för att sitta kvar vid makten. Själv trodde jag inte på maktskifte innan, men någon sån här dumhet till och skiftet är ett faktum...

- M

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Kan tyda på hur svårt upploppet kommer att bli.
Skrämmande kunskap (brist) på elektroniska media.

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

"Klantskalle" är väl inget som bara socialdemokrater prenumerar på ;)

Medlem sedan jan. 2006600 inlägg

Sossarna prenumerar inte, dom äger tryckeriet.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Det är väl inte så att ni dömer Socialdemokraterna efter några e-postmeddelanden som partiet i helhet inte ens ställer sig bakom? Eller?

Medlem sedan dec. 20051 420 inlägg

<Konspiration>Jag tror att det var på order från Göran mailen skickades, som en del i en väl uttänkt kampanj mot Moderaterna. Den här grejen är alldeles för snyggt och bra genomförd för att vara en ensam mans verk, helt klart!</Konspiration>
:OO

Medlem sedan maj 2001406 inlägg

Om det bara varit e-postmeddelandena som gjorde att jag dömer ut sossarna som ett regeringsodugligt parti med monstruöst maktbehov skulle allt varit lugnt .. fast nu har man ju hört ett och annat.. Ringholms idrottsförening som skattefuskar, samme minister dömer ut polisen som slöa och odugliga i media, vår utrikesminister är helt handlingsförlamad inför tsunamin, ämbetsmän som sitter och ljuger i KU, Bodström som verkar ha ambitionen att bygga en övervakningssamhälle osv.

Sen har vi ju alla misstag som genomförts som en politisk ideologi också fast det är ju en annan femma

Medlem sedan dec. 20051 420 inlägg

du glömde Anna Sjödin.. ;)

Medlem sedan maj 20012 812 inlägg

Det är väl inte så att ni dömer Socialdemokraterna efter några e-postmeddelanden...

Givetviss dömer jag inte socialdemokratin för epostmeddelande, deras politik dömer ut sig själv (och alla svenskar på köpet).

...som partiet i helhet inte ens ställer sig bakom? Eller?

Givetviss hade de gått ut och erkänt om partiet stod bakom dessa meddeland, troligt va, not! Vi kommer aldrig få reda på om dessa meddelande enbart kom från en uppgiven och otroligt korkad anställd, eller om det fanns högre order bakom.

- M

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Har någon ens tänkt tanken att detta mail har skickats utifrån genom en oskyddad wlan-router, som heller inte är loggad på sossarnas servrar?
Och ja, innan nån frågar, jag tror att det finns personer som skulle kunna göra en sån sak och tycka att det är väl ett genomtänkt bus.

Medlem sedan jan. 2006600 inlägg

Sossarna har ju redan sagt dom vet vem personen är...

Gladh skrev:

Givetviss dömer jag inte socialdemokratin för epostmeddelande, deras politik dömer ut sig själv (och alla svenskar på köpet).

Inte?

Du skrev:

Får mig att tänka på förra valet när några socialdemokrater åkte ditt för valfusk, börjar de bli helt desperata och gör vad som helst för att sitta kvar vid makten. Själv trodde jag inte på maktskifte innan, men någon sån här dumhet till och skiftet är ett faktum...

Nej, jag hör det. :OO

Som alla andra moraltomtar här inne predikar om; håll isär enskilda personer och grupper med människor.

Gladh skrev:

Givetviss hade de gått ut och erkänt om partiet stod bakom dessa meddeland, troligt va, not!

[...]

Vi kommer aldrig få reda på om dessa meddelande enbart kom från en uppgiven och otroligt korkad anställd, eller om det fanns högre order bakom.

Jag menade väl snarare att det inte är Göran & co som har bestämt att de här mailen ska skickas. Du måste vara bra jävla konspiratorisk om du på allvar har fått för dig att beslutet om sådana mail till Reinfeldt och media skulle vara taget av ledningen i S. Tillochmed du borde väl dessutom förstå att en sådan order verkligen inte skulle utföras från deras eget nät, varifrån det är lätt att bli spårad tillbaks till.

Man märker ganska tydligt vilka de fanatiska förkämparna för ett maktskifte är. Och även att de ibland inte har en aning om vad de kämpar för. Bara de hatar motparten tillräckligt mycket, så är sääkert M ett bra alternativ.

Medlem sedan juli 20003 825 inlägg

Fan... här går man....

Med eller utan mail... Sossarna är ju helt felfokuserade!!

Se bara på den sociala turismen!! Nu åker de snåla Svenskarna till den billiga tandvården i Estland! :-) Neeeeeeeej... Svenskar är inte snåla! Dom är PRISMEDVETNA! Så vackert det låter! Så ska det vara. Ordning och reda!

Vad hände med de där plus-jobben då...? Ah! Trevligt! Folk som inte jobbat på över två år får möjlighet att fika i kommunal regi! Sen.... Kanske-kanske-kanske blir det förlägning på anställningen... Mer troligt är dock att det inte blir någon förlägning. Konstgjord andning. Skyddad verkstad. Offentlig sektor...

Suck!! Offentlig sektor är jätteviktig! Men det är det privata näringslivet som finansierar det offentliga! Det behöver man inte vara nationalekonom för att förstå...!!

Att vara utrikesminister förpliktigar. Man får betalt för det. Bra betalt. Om man inte är beredd att sätta nationens intresse framför familjen så ska man inte vara utrikes minister. Under en begränsad tid har man inget privatliv. Man är i tjänst dygnet runt. Hela året. Alltid.

Visst... Tungt... Stressigt... Otacksamt... " - Kanske inte just du är rätt person att axla detta ansvar???"

Han Danielsson då!! Värsta svammel-pelle. Visst... Perssons högra hand...! Ha! Vilket skämt!

Energipolitiken... "Ska vi bygga ett kärnkraftverk eller betala 2 spänn per kwh till Vattenfall..." Öhh..... låt oss utreda frågan... Låt oss tillsätta en kommision... Låt oss fatta beslut baserat på fakta....

Man kan kanske säga att sossarna har skulden till allt elende i Sverige... och det är inte så konstigt med tanke på att dom regerat så lång tid nu. Men man kan inte påstå att dom på riktigt anstränger sig mer över huvud taget för att förbättra situationen!!

Nej, måtte sossarna inte vinna nästa val!!

Eclipse skrev:

Med eller utan mail... Sossarna är ju helt felfokuserade!!

[gnäll, gnäll, gnäll]

Nej, måtte sossarna inte vinna nästa val!!

Ja, vi får väl se hur Moderaterna klarar av kakan, om de nu får igenom sitt maktskifte med sina allierade.

Det är lätt att klaga, mindre enkelt att vara självkritisk.

Jag vet! Det är kanske det man bävar för... Att Moddsen & Co klantar till det om möjligt MER än Sossarna!!

Hemska tanke!!

Men nu har Sossarna raddat skandal efter skandal i hur lång tid som helst... Den ena värre än den andra! Mycket av det jag skriver ovan har inte med politik att göra. Vanligt sunt förnuft!

Jag skiter egentligen i Sossar eller Modds. Alla vill Sverige väl, i det stora hela. Lite detaljer skiljer... men vi har det rätt bra i Sverige, jämfört med många andra länder. Det finns liksom inga gigantiska stora saker att fixa i Sverige. Om man jämför.

Den stoooora mutskandalen! Chef efter chef ryker. Offer?? Ja - Nej.... VD:n för Systembolagert sitter där hon sitter... för hon råkar vara gift med Persson.

Vad är hennes ansvar? Var tar det slut, var tar det vid? Varför får inte hon står till svarts för sina medarbetares gärningar. Hon är helt plötsligt inte ansvarig...!! Eller...??

Politik... Neeeej!! Rent mjöl i påsen! Ha! No way! Kanske är det bara så enkelt att Persson är en stor j*^vla röööv...?

Prove me worng! Jag förlåter gärna folk för vad dom gör... men fan, var går gränsen???

Nämn EN skandal som kommer från höger!
V = Ohly = kommunistsnacket som han vägrade droppa.
Feministiskt Initiativ... Ha!

Nej, jag hittar inte på nån skandal från höger, däremot hur många som helst från vänster eller de röda. Är det personligt eller politik??

Ööööhhh... ämnet engagerar!

Lösningen som jag ser på politikerföraktet är att trippla arvodet.

Fett arvode förpliktigar. Då skulle högavlönade välja politik som intressant karriär och vi skulle slippa att majoriteten av politikerna är lärare, fd. fackpampar eller karriärklättrare från respektive ungdomsförbund.

Kolla bland alla politiker! Väldigt lite folk från näringslivet frinns representerade. Läkare, VD, jurist, doktorand, advokat... eller annan högavlönad.

Jag säger inte att mer lön betyder bättre människor. Men vem vill du ska bestämma över dina surt förvärvade skattekronor?? En skjutsköterska (som där jag bor) eller en med koll på näringslivet & ekonimi??

Utbildning och kunskap... det finns ett sammband...!! Över allt i hela sammhället... utom i just politiken.

Skyddad verkstad! :-)

- Thank God, it's Friday!

16 utropstecken i ett enda inlägg, det är ganska starkt jobbat.

Eclipse skrev:

Nej, jag hittar inte på nån skandal från höger, däremot hur många som helst från vänster eller de röda. Är det personligt eller politik??

Ett par frågor;

• Exakt vad har Lars Ohly's uttalanden med S att göra?
  • Vad har F! med Socialdemokraterna att göra?
  • Vad är det för "skandaler" du pratar om?
  • Hur berör allt detta e-postmeddelandena till Reinfeldt?
Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Eclipse skrev:

Nämn EN skandal som kommer från höger!

• Karin Pilsäter kör bil berusad?
• Per Bill kör barnvagn berusad + våld mot tjänsteman?
• Göran Holm skickar julkort med buskishumor?
• Hans-Erik Malmros ringer sexsamtal på sin tjänstetelefon till en kostnad av 41.000 kronor?
• Christer Ewe säger: "muslimer är bra på två saker, att föda barn och utnyttja systemet"?
• o.s.v...

Medlem sedan juli 2004310 inlägg

Suck!! Offentlig sektor är jätteviktig! Men det är det privata näringslivet som finansierar det offentliga! Det behöver man inte vara nationalekonom för att förstå...!!

Du borde nog läsa lite nationalekonomi tror jag!

Medlem sedan nov. 20021 222 inlägg

Man kan ju inte dra alla sossar över en linje puckon! (till de som gör det)

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)