Alla vet vi ju att President Bush har svårt att koordinera sin hjärna med sin mun, men detta citat, är inte det lite väl skevt även för att vara honom?
Detta är taget ur en artikel i DN gällande den kvinna som legat i vegetativt tillstånd sedan 1990, och nu slutligen dött då de stängt av sondmatningen till henne
Efter dödsbudet kom kondoleanser från presidenten:
"Jag uppmanar alla dem som vill hedra Terri Schiavo att fortsätta arbeta för en livets kultur, där alla amerikaner välkomnas och värdesätts och beskyddas, särskilt de som lever på andras nåder".
Det jag främst tänker på när jag läser detta är att efter Bush kom till makten har dödsstraffen ökat och vapnen bland privatpersoner har likaså......
visst är det, problemet med Bush och Amerika som politisk faktor är att de är experter på att anse att livet är heligt om det är ofött och sjukt eller gammalt, men helt förgängligt om det är en dömd person som det gäller. Enligt mig är livet lika heligt oavsett om det är en massmördare det gäller eller en hundvalp. Du tar inte andra liv och framförallt så straffar du inte en person med döden för att den personen har dödat någon...det blir lite knepig logik om man tittar på det på det sättet :/
Logiken är väl inte så svår att se, även om man inte nödvändigtvis måste ställa upp på den. Bushs logik är troligen att varken Terri Schiavo eller de ofödda barnen, har mördat någon. Alltså anser han att det inte finns något försvar för dödsstraff i deras fall. Därmed inte sagt att jag skulle ställa upp på dödsstraff eller vara motståndare till abort. Utan jag bara tänker mig in i hur Bush förmodligen ser på saken.