Gislaved skrev:
Bilder av män som sexobjekt möter oss varje dag. Kvinnor utsätter dagligen män för våld. Kvinnor våldtar män och pojkar. Män som överskrider samhällets gränser för kön och sexualitet trakasseras och diskrimineras. Många ensamstående pappor lever under svår ekonomisk press. Handel med män pågår dagligen runt om i världen och i Sverige. Den globala arbetsmarknaden exploaterar fattiga mäns arbete ...
1) "Bilder av män som sexobjekt möter oss varje dag"
-Japp, kollar man annonser och liknande ser man perfekta män såväl som kvinnor, förstås jag är inte en jävla gnällspik utan självförtroende så jag bryr mig inte att det finns folk med snygga kroppar som har blivit ännu mer retuscherade, men jag märker att det går åt båda hållen hur enkelt som helst.
2) "Kvinnor utsätter dagligen män för våld"
-Händer faktiskt, fast till vilken utsträckning är svårt att veta, män kommer väldigt sällan anmäla att dom blivit attackerade av en kvinna men jag har läst om det många ggr ändå, en man blev sparkad mellan benen så hårt att han förlorade en testikel och blev impotent, hans brott var att gå ivägen för en kvinna som var i fyllan.
En annan ringde nu polisen efter att ha fått ett par slag i ansiktet, han gjorde det mest för att om kvinnan(hans flickvän) blev ännu mer våldsam så skulle han måste försvara sig och då skulle han säkert åkt i fängele istället för henne, det var i USA, och när polisen kom dit sa hon åt polisen att han hade slagit henne och hon bara försvarade sig, förstås han hadde ju inte rört henne och det fanns inga märken, tur för honom, hon togs till fyllecellen för att nyktras upp.
3) "Kvinnor våldtar män och pojkar"
-Vet inte hur många gånger jag läst om lärarinnor som haft sex med 12-16 åriga pojkar på siståne, blev ju riktigt shockad, och dessa fall får inte ens hälften av den uppmärksamhet dom skulle få om könen var ombytta.
4) Män som överskrider samhällets gränser för kön och sexualitet trakasseras och diskrimineras.
-Jupp, homosexella mördas tillochmed ännu för att dom är det, våld är vardagligt för många av dom i USA. Även folk som inte är helt "normala" lider av detta, en av min flickväns kompisar så är lite som en ur "Fab 5" men han är inte homosexuell, men har har nog trakkaserats ändå, speciellt när han var yngre i skolan.
5) Många ensamstående pappor lever under svår ekonomisk press.
-Går ju utan att säga, stämmer för båda könen lika bra.
6) Handel med män pågår dagligen runt om i världen och i Sverige
-Pojkar som kidnappas och tvingas bli barnsoldater händer allt för ofta i världen iallafall och så finns det också inom prostitution. Vet inte med sverige, säkert händer det nånting liknande här också.
Den globala arbetsmarknaden exploaterar fattiga mäns arbete ...
-Speciellt inom klädesbranschen, går för båda könen lika mkt.
Som man kan se så händer skit åt alla håll, därför vill jag inte dela upp folk i grupper enligt deras kön, utan försöka hjälpa folk som individer.