Kan börja med att säga att den framgång kommunismen (vänsterpartiet) haft på senare år är smått skrämmande. Men ännu mer skrämmande är det att ett flertal av de som ger sin röst till detta parti:
1. Förnekar fakta för att verkligheten är pinsam
2. Röstar mer på personer än faktiska åsikter
3. Tror att det är en cool grej och gör det eftersom polarna gör det
Man kan vända och vrida på detta hur man vill men jag har pratat med ett flertal som röstar på detta parti och det är inte ofta det faktiskt kommer ut ett politiskt argument till varför de röstar som de gör.
Till detta vill jag även lägga att ovan inte direkt förvånar mig. Bristen på alternativa partier/åsikter saknas. Kolla bara på Junilistan, vilken framgång de fick för att de plockade olika idéer från olika partier som tilltalade många.
Mitt förslag till politiska partier idag, skippa stoltheten. Det är OK att ändra åsikter. Jag tror att många partier inte vågar just på grund av att de måste stå för det som partier sagt i 50 år för att de på något sätt tror att det ska vara så. Vem fan bryr sig, anpassa er till nutiden istället och tala på ett sätt som ungdomar kan ta till sig. Det är de som bygger framtiden.