Jag är helt såld på filmer med masscener! Scenerna i Sagan om de två tornen och Sagan om konungens återkomst är bara såååå otroligt mäktiga..
Så... jag vill ha mer av denna vara! I vilka filmer mer, förutom Sagan om ringen-filmerna och Braveheart (som inte på långa vägar är lika mäktig ;)) finns det masscener, med en massa folk som låter förjävla mycket? :D Är "The last Samurai" något att kolla närmre på?
Lite off kanske men är det bara jag som oftast tittar på dom längst bak bland alla mäniskorna och letar fel ;) Finns ex en scen i Braveheart under något av dom stora slagen där två killar längst bak latschar med svärden precis som barn gör med pinnar. Ser riktigt komiskt ut men kan förstöra en film också ;)
The L.. tyckte jag var bra, svärdscenerna var realistiska och det mesta stämde väl in med det japanska dåvarande samhället. stort plus för att de bibehållit japanska i flertalet dialoger, så att man slipper lite av "hollywood" känslan
The L.. tyckte jag var bra, svärdscenerna var realistiska och det mesta stämde väl in med det japanska dåvarande samhället. stort plus för att de bibehållit japanska i flertalet dialoger, så att man slipper lite av "hollywood" känslan
Jag är nog inte heller särskilt tänd på Samurajen, men det var inte det jag tänkte prata om. Min verkliga fråga är varför inte Spartacus finns omnämnd här? Den har t.o.m. masscener med korsfästning.