Om du hyr Motorsågsmassakern från -76 så lär du bli grymt besviken, iallafall om du eftersöker spänning, blod och våld. Visst är Gunnar Hansen skön som Leatherface, men nej, det finns bättre saker att kolla på en fredagskväll...
Om det är rysligheter som eftersöks så har jag lite förslag:
Thir13en Ghosts
The hills have eyes
The thing
Dog soldiers
Entity
Changeling
Diktatorn från 1940 med Caharlie Chaplin. (Chaplin förstod redan då, vad tyskarna inte förstår än idag. Inom notis kan berättas att filmen 'Diktatorn' godkändes inte förrän 17 november 1945 i Sverige pga kriget, då blev den godkänd t.o.m. för barn efter att 55 meter klippts bort ur andra akten.) http://www.dvdpris.com/5209
Moderna Tider - Charlie Chaplin. Handlar om industrialismen, och vilka som är vinnare och vilka som är förlorare.
Tror i och för sig inte att detta är några förslag som går hem i stugorna/lägenheterna i Stockholm, i dagen moderna tidevarv. Men det är trots allt någon av dessa filmer jag skulle förska hyra om jag hade både tid och någon tia över.
Rekommenderar
Kung pow
Länge leve Bernie
South Park: bigger, longer & uncut
Snatch
Fight Club
Gudfaderntrilogin
The Ring
Pirates of the Carrabien
...bara för att nämna några få
Goonies- dödskallegänget den bästa film jag sett....alla kategorier inräknade (samt dådå.... dogma en häftig film om fallna änglar som skulle rätta till saker och ting. )
Då kan han hyra Österns pärla. Det är en film för vuxna.
Jag såg den själv 1978 och insåg min begränsning meddetsamma.
Kanske motorsågsmassakern kunde vara något...förresten?
Kellys hjältar
Bron över flpden Kwai
Exorcisten
Den Onda dockan
Scream
Jag vet vad du gjorde förra sommaren
Har sett filmen. Helt klart en film som får: :) :) :) :) :) av 5 möjliga. ;)
Själv ger jag den onda dockan. :) :) :) :) :) :) :) :)
av fem möjliga. Jag tycker det är en kanonfilm, samt att den är gjord av en riktig filmvirutuos.
Diktatorn från 1940 med Caharlie Chaplin. (Chaplin förstod redan då, vad tyskarna inte förstår än idag. Inom notis kan berättas att filmen 'Diktatorn' godkändes inte förrän 17 november 1945 i Sverige pga kriget, då blev den godkänd t.o.m. för barn efter att 55 meter klippts bort ur andra akten.) http://www.dvdpris.com/5209
Moderna Tider - Charlie Chaplin. Handlar om industrialismen, och vilka som är vinnare och vilka som är förlorare.
Tror i och för sig inte att detta är några förslag som går hem i stugorna/lägenheterna i Stockholm, i dagen moderna tidevarv. Men det är trots allt någon av dessa filmer jag skulle förska hyra om jag hade både tid och någon tia över.
Det får bli en annan kväll ;)
"Den osynlige" om man vill vara lite seriös. Tycker den filmen är tänkvärd.
Den har jag sett och vill helst inte se igen :l
Själv ger jag den onda dockan.
av fem möjliga. Jag tycker det är en kanonfilm, samt att den är gjord av en riktig filmvirutuos.
Den har jag inte sett, kanske borde ta o se den nån gång :)
Och om du gillade Fear And Lothing, så kan du väl ge en annan f.d. Pythonmedlem tillfälle att bevisa även sin briljans, nämligen Terry Jones, och hans film Erik the Viking som idag går på TV4 klockan 01:00.
Men om du inte vill sitta uppe så sent, se då ett surrealistiskt framtidsdrama beläget i 1984-miljö, Brazil.
278 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e