Jo jag mena när du skrev det så lät det negativt.. ;)
Men det du menar att hämta nåt under pausen gör man kanske inte så ofta, då skulle man få gå på dass lika ofta också :)
Reklam på 4:an?
31 svar · 724 visningar · startad av Skarre · sida 2 av 2
Frågan, av Skarre
Sedan när har TV 4 tillåtelse att bryta halvtimmesprogram för reklampaus? Mycket irriterande, och tråkigt nog är det förmodligen bara början.
Läs frågan i sin helhet →Ja, hångla, gå på dass, hämta mera öl, hämta en filt, surfa lite, byt kanal, vad som helst går att göra i pausen ;)
Bara inte beklaga dig, "det är så myket reklam i reklam-tv/radio!!"
Ikväll är det episod II som gäller, med trådlösa lurar kommer jag inte att missa nåt när jag gör reklamnödiga utflykter. Yes för reklam! :bire:
Men inte i 22-minutersprogram (halvtimme) som ju är kortade för reklam redan! :(
Frankof, du skrev "Jag tycker det är ok att hämta en öl i kylen och sedan komma tillbaka utan att ha missat något av programmet.
Dessutom nästan "gratis"".
Vad menar du med att det ar nastan gratis? Det du tjanar pa att itne betala TV-avgifter, betalar du tillbaka sa fort du koper saker som det har gjorts reklam for. Programmet blir alltsa inte billigare for att de har reklam, du betalar bara pa ett annat vis.
Ursprungligen av joser Ikväll är det episod II som gäller,
Hämtat på nätet?
Eller menar du episod IV? ;)
Tycker någon annan att det känns som om TV3 arrangerar sitt eget lilla VM i reklamvisning parallellt med ishockey-VM? Konstant reklam i rutan i form av den lilla "XTRA"-ikonen, Tissot-sponsrad matchklocka, swishande Viasat-loggor mellan repriserna, Lasse Kinch tjatar konstant om vilka möjligheter Viasat-tittare har (följa en viss spelare etc.), reklam i varje längre naturlig paus i spelet och slutligen de vanliga reklampauserna i periodpaus.
*SUCK* Fick jag med allt?
Byt kanal eller stäng av tv:n helt under reklamen. Det är du som tittare som väljer genom din fjärkotroll vad du vill se och inte se. Själv tycker jag att svensk tv, speciellt tv4 inte har ett jäkla dugg å visa. Svensk tv suger hårt.
Ursprungligen av Skarre **Tycker någon annan att det känns som om TV3 arrangerar sitt eget lilla VM i reklamvisning parallellt med ishockey-VM? Konstant reklam i rutan i form av den lilla "XTRA"-ikonen, Tissot-sponsrad matchklocka, swishande Viasat-loggor mellan repriserna, Lasse Kinch tjatar konstant om vilka möjligheter Viasat-tittare har (följa en viss spelare etc.), reklam i varje längre naturlig paus i spelet och slutligen de vanliga reklampauserna i periodpaus.
*SUCK* Fick jag med allt?**
Tja.. eftersom dom får betald för varje visad sekund av reklamen så är det väl inte konstigt att dom passar på när dom har enerätt på et sådant evenemang.
*alla* tittar ju på VM till skillnad från en del av det andra utbudet dom har.
anledningen till att tv3 sänder reklam ofta innan tekning är att de inte har något att säga till tittarna ;)
dessutom, en reklamsnut tar bara några sekunder så det är inte så jobbigt!! :e
Det är just det som är grejen. Vi talar inte om reklamsnuttar nu under VM. TV3:s VM-sändningar är reklam med lite hockey emellanåt. Det har gått till överdrift. Ibland missar man t.o.m. smågruff efter avblåsning. Då ska man sitta och titta på någon j*vla falk istället! :x
I NHL ar det manga matcher som har korta (typ 30-60 s) spelavbrott, for att tv ska fa in mer reklam. Det kanns faktigskt som om det har gatt for langt, men det finns tydligen en marknad for det...