Jag gillar inte grammisgalan :(
*Tackade nej till en biljett..*
------------------
Forumledare webForum
27 svar · 626 visningar · startad av icaaq
Kan man få pris i musik.....
låt höra är ni för eller emot
------------------
icaaq
man måste fråga för att lära sig något
---i suck ---
Jag gillar inte grammisgalan :(
*Tackade nej till en biljett..*
------------------
Forumledare webForum
Grammis galan i sig själv tycker jag om mycket bra musik och sånt men att få pris för sin musik är jag lite skeptisk mot.... §jr
------------------
icaaq
---i suck ---
På sätt och vis visar det sig ju ändå genom vilka skivor som säljer mest. (Självklart har marknadsföring ett och annat med det att göra.)
Men visst kan jag tycka att det är trevligt att viss musik uppmärksammas, särskilt den som är väl producerad och lite egenskapande. Ett exempel på detta tycker jag till exempel Steven Simmonds är. Han är väl inte direkt jättekänd, men har en fantastisk musikalisk begåvning.
konferencie
Kör som vi andra - skriv "kom-fram-och-säg"... ;)
Skämt åsido "konferensié" är den korrekta stavningen. :)
Rikard>>
håller med dig om att försäljningen säger sitt och att det kan vara bra för dem lite mindre stjärnorna att kanske synas....men om man säger som Madonna hon säljer ju x antal miljoner skivor bara för att det står Madonna på dem ...det jag vill säga är att har man nån gång fått in foten i skiv försäljnings arkivet så kan man göra vad fan som helst.......
m@rtin>>
vem bestämmer att en artist är bra da ?? :q (ända rätta är Rockbjörnen
------------------
icaaq
---i suck ---
Som tur va så vann inte den där överhypade falsksångaren Håkan Hellström alltför många priser :)
------------------
Sluta köra huvudet i väggen och använd dörren!
[Redigerat av JoakimE den 19 feb 2001]
Håkan Hellström vann allt för få priser!! Han är ju fan en riktig rockpoet!
------------------
"Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad" - Socker-Conny
håkan kan inte sjunga och fick pris för det han är bra på, att skriva texter.
dock stängde jag av klockan halv 10 typ efter att teddybears sthlm och rusiak fått j*vligt för många priser. x(
the ark rullar!! bara 2 priser fick dom :(
------------------
A synonym is a word you use when you can't spell the word you first thought of.
Blä, Timbuktu (eller möjligtvis Latin Kings) skulle vunnit Hip-hop/soul kategorin! x(
Men Rusiak förtjänade att vinna tycker jag.. :)
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
inte årets nykommling!
the aaaaaark
------------------
Min misstro till Håkan Hellström är grundmurad! Maken till usla melodier och anskrämlig röst får man leta efter...
Teddybears Sthlm fick lite för många priser (hur fulla var de?), men jag undrar mest vad Uggla gick på... "Fe-e-e-evä-ä-ä-än..." :q
Och Lisa Nilsson? Vad har hon gjort under 2000? Visst, jag kände igen låten de spelade när hon gick mot scen, men en enda hit räcker faan inte... :l
Tack och lov att The Ark sopade hem de två tyngsta i alla fall! Där snackar vi en bra platta! :D
------------------
To be or not to be - that's not a question!
håkan är överskattad, men visst är han bra. borde dock ta sånglektioner ;)
tacka vet jag the aaaark. :e :e :e
teddybears och rusiak var mest överskattade. x( usch usch usch.
------------------
efter att teddybears sthlm och rusiak fått j*vligt för många priser.
omöjligt, teddybears och rusiak kan inte få för många, dom e värda allt dom kan få, iaf teddybears. dom e helt enkelt bäst. Lite synd att inte Caesar's Palace - Cherry Kicks inte har uppmärksammats nånting. Det albumet e grymt bra.
Rikard skrev:
Men visst kan jag tycka att det är trevligt att viss musik uppmärksammas, särskilt den som är väl producerad och lite egenskapande. Ett exempel på detta tycker jag till exempel Steven Simmonds är. Han är väl inte direkt jättekänd, men har en fantastisk musikalisk begåvning.
Q skrev:
Och Lisa Nilsson? Vad har hon gjort under 2000? Visst, jag kände igen låten de spelade när hon gick mot scen, men en enda hit räcker faan inte...
Det är precis sånt här jag menar. Lyssna på Lisa Nilssons platta Viola. Den är mycket bra - enligt min åsikt. Att sedan just Steven Simmonds råkar ha varit med och producerat gör ju detta riktigt roligt... ;)
[Redigerat av Rikard den 20 feb 2001]
Håller med Rikard. Bara för att hennes låtar inte tragglats sönder på radio så betyder de inte att de är dåliga..
Sen måste jag säga att Magic Villa faktiskt är ett väldigt bra album. Men kanske är det lite dumt att Rusiak fick "Årets nykomling". Han har ju varit med länge och var ju med på albumet "Mitt sjätte sinne" av Petter som fick en(?) grammis.
Fast jag vet inte om de andra är nykomlingar. Jag har i alla fall inte hört The Ark tidigare och det är jag glad över. Blä!
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
håkan är överskattad, men visst är han bra. borde dock ta sånglektioner´
Varför det? Han har sin egen, personliga stil. Alla behöver inte sjunga smöriga ballader med vibratoröst. Jag gillar när sången är experimenterande.
------------------
"Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad" - Socker-Conny
för er som inte såg galan
här kommer alla priser
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,33158,00.html
själv tycker jag Rickard Wolff var den som var bäst...
------------------
icaaq
---i suck ---
[Redigerat av icaaq den 20 feb 2001]