webForumDet fria alternativet

Vad händer 2010?

Småprat

31 svar · 2 365 visningar · startad av Mysko

Medlem sedan juli 20071 068 inlägg
Frågan#1

En lista för saker ni har hört ska hända tjugo tio. Tycker det verkar vara så mycket som ska hända det året och jag kan inte vara en ända som lagt märke till det.

Princessan ska gifta sig.
FRA-lagen 2010 går den igenom eller inte?
Val
Sök på elbil och 2010 ......

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

OS i Svartlien.

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Stockholm blir EU:s "gröna huvudstad".

Och:
http://sv.wikipedia.org/wiki/2010
http://en.wikipedia.org/wiki/2010

Medlem sedan sep. 2004111 inlägg

Vi skrotar kungahuset och inför president!

spango skrev:

Stockholm blir EU:s "gröna huvudstad".

Och:
http://en.wikipedia.org/wiki/2010

saxat från wikipedia.
"1 april - En folkräkning beräknas genomföras i USA."
Det får man minnsan inte missa ....:e

Nä jag tycker att det är intressant att så mycket är planerat till detta jämna år.

Medlem sedan juli 20003 825 inlägg

Jag tror att alla som vill skrota kungahuset inte riktigt är införstådda med hur media fungerar utomlands och vilken enorm publicitet kungahuset ger Sverige.

I till exempel i de forna öststaterna, forna Sovjet Unionen, finns det inte någon offentlig debatt i den bemärkelse som vi menar. Information ges via TV och då i form av Putinpropaganda. Det finns även en uppsjö av gloss-tidningar som "alla" läser.

(De läses av många) Man berättar nyheter för varandra på ett annat sätt än man gör i Sverige. "Alla" (i alla fall väldigt många) i Ukraina kände till det svenska kungabesöket förra året -- ingen hade garanterat läst om det i morgontidningen!

Media fungerar annorlunda utomlands och kungahuset bidrar med en imponerande längd redaktionell text som det är svårt att sätta ett värde på.

Jag tycker inte att en president skulle vara ett attraktivt alternativ.

Medlem sedan feb. 20072 750 inlägg

What's going on 2010?

* ..blir det röd regering.
* ..inga prinsessor gifter sig.
* ..kvinnor bemöts mer med respekt inom datorer och teknik. (Ok, önsketänkande iofs)
* ..högre vattennivåer, stormar, jordbävningar, tsunamis.
* ..U.S faller samman och ett civilt krig bryter ut?
http://online.wsj.com/article/SB123051100709638419.html

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Eclipse skrev:

Jag tror att alla som vill skrota kungahuset inte riktigt är införstådda med hur media fungerar utomlands och vilken enorm publicitet kungahuset ger Sverige.

Orsakerna till att jag är en övertygad republikan är baserad på viktigare och mer principiella principer än eventuell mediabevakning och jag är nog mer "införstådd" i hur media fungerar utomlands än vad du är om du nu menar att media i Ukraina kontrolleras av Putin och drar hela östeuropa över en kam och hävdar att de inte har en offentlig debatt.

Kronprinsessans förlovning och kommande bröllop är en icke-händelse. Låt 2010 bli året då vi börjar bry oss om viktigare saker än så.

LoLo skrev:

* ..blir det röd regering.
* ..inga prinsessor gifter sig.
* ..kvinnor bemöts mer med respekt inom datorer och teknik. (Ok, önsketänkande iofs)
* ..högre vattennivåer, stormar, jordbävningar, tsunamis.
* ..U.S faller samman och ett civilt krig bryter ut?
http://online.wsj.com/article/SB123051100709638419.html

Ojdå...... :o mycket intressant inlägg. :)

* .... som det ser ut nu så tror jag att sittande regering sitter kvar, går det inte rätt bra för de blå laget?
*... vi borde ha en omröstning om det här på WF, gifter nån prinssessa sig juni/juli 2010 eller hoppar nån av?
* .... en självklarhet (önskar jag iaf), vad är det för talibaner inom dator och teknik.
* .... inget nytt, det blir bara värre o värre katastrofer.
* .... USA faller samman, tror en rysk snubbe. Hoppas han har fel.

:)

sgtpepper skrev:

Kronprinsessans förlovning och kommande bröllop är en icke-händelse. Låt 2010 bli året då vi börjar bry oss om viktigare saker än så.

Önsketänkande käre vän, de rubriker du såg i tidningarna för några dagar sedan är bara början en krusning mot vad som kommas skall. Det kommer att skrivas om allt mellan skorna till frisyren. Ingen kommer undan utan att total isolera sig från den moderna världen. Jag tycker att media bevakningen kring nobelpriset och schlagerfestivalen är blodig, men det kommer att framstå som ett skrubbsår i jämnförelse.

Suck.. :(

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

sgtpepper skrev:

Kronprinsessans förlovning och kommande bröllop är en icke-händelse.

Däremot är hotet att bröllopet ska finansieras med skattemedel reellt och därför är det ovanligt provocerande för att vara en icke-händelse. Det är illa nog att SVT förmodligen kommer att bränna av en rejäl bit av budgeten för att göra en pampig och smörig tv-produktion av farsen.

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

*... Kungen tar sitt ansvar som Djurgårdare och slänger ut Daniel från kungahuset och därmed stoppar Bröllopet...

*... Fredrik Reinfeldt sitter kvar som Statsminister...

*... Folk kommer inse att George W. Bush Var betydligt bättre president än Barack Obama någonsin kommer bli för USA...(Dels så kommer Familjen obama´s nya omhändertagna hund lyckas bita någon i familjen under året)...

Esen skrev:

Fredrik Reinfeldt sitter kvar som Stadsminister..

Alla som inte kan hålla isär stat och stad är våldtäktsmän.

Vilken stad är det Reinfeldt ansvarar över som minister?

muskot skrev:

Däremot är hotet att bröllopet ska finansieras med skattemedel reellt och därför är det ovanligt provocerande för att vara en icke-händelse. Det är illa nog att SVT förmodligen kommer att bränna av en rejäl bit av budgeten för att göra en pampig och smörig tv-produktion av farsen.

Sant, men då är det skatteslöseriet som är en händelse. Jag förutsätter att hovstaterna finansierar bröllopet och andra arrangemang i samband med detta genom att använda det rundligt tilltagna apanaget, som vi skattebetalare varje år skänker kungahuset för att de ska kunna ha det lite lattjolajbans utan Riksrevisionens insyn.

Används andra skattemedel än apanaget så kommer jag att gripa makten i Sverige med våld.

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Hovstaterna får säkert utökat bidr... förlåt, apanage, i samband med detta.

Har de inte råd att på egen hand arrangera ett bröllop föreslår jag att de säljer ensamrätten att rapportera och fotografera spektaklet till någon skvallertidning. På så sätt slipper skattebetalarna stå för notan samtidigt som hovet kan tona ned sin parasitstämpel en smula. Dessutom kan bröllopsrapporteringen som en konsekvens av detta hållas till ett minimum i övrig media.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Fotbolls-VM i Syfafrika.

I övrigt:

Dryden skrev:

Fotbolls-VM i Syfafrika.

Ser framemot det...... :)

Mysko skrev:

Ser framemot det...... :)

Det gör inte jag. Hoppas Sverige misslyckas med att kvala sig in, om det nu inte är klart redan.

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

2010: sgtpepper når rock bottom av negativitet och ger ifrån sig sin första positiva mening

legis skrev:

2010: sgtpepper når rock bottom av negativitet och ger ifrån sig sin första positiva mening

Jag är positiv till mycket; kattungar, söndagsbrunch, morgontidningar, söta tjejer, Novemberkåsan, soliga vinterdagar, intressanta diskussioner om politik, doften av nybryggt kaffe, Stockholms skärgård, skytte, Gelleråsens motorstadium, att programmera, en löprunda, att bada i havet osv osv.

Kungahuset och fotboll är däremot något av det ointressantaste jag vet. Att det är ett uttryck av negativitet att anse att en modern demokrati skall ha ett republikanskt statsskick och att tycka att ändlöst tv-konsumerande av andras fysiska aktiviteter är fantastiskt löjligt, det håller jag inte med om.

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)